Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Buylove
Posts: 19
Joined: Sun 14 Sep, 2014 20:37

Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Post by Buylove »

Hei!
Jeg vurderer og selge en 1986 modell CX Prestige Turbo. Bilen er veldig bra. Jeg tok den inn fra Frankrike i sommer men har funnet et annet prosjekt som jeg kunne tenke meg og da bør jeg selge denne. (har ikke lyst :?, men bør)
Bilen er ikke strøken men er veldig bra for rust. De eneste plassene jeg har funnet rust er i gulvet under pedalene og tilsvarende på passasjersiden. Det har vert reparert ved og sveise en plate oppå så det bør etter mitt syn gjøres bedre. Ellers så har jeg funnet et lite hull på kanalen på venstre side, på størrelse med en fem krone. Bilen er momset så det står igjen og betale engangsavgift. Over nyttår er den 30 år. Jeg prøvde og beregne den i Toll og avgiftdirektoratets avgifts kalkulator og fikk 2400,-. Vet ikke om det stemmer men det tilsvarer vrakpantavgiften. Bilen har grå velur innredning.
Den har kostet meg omkring 70 000,- hittil. Er det noen som er villige til og betale det så selger jeg den. Den trenger også ny lakk for og bli helt strøken men kan fint brukes som den er. Den er i dag helt stiv men jeg skifter alle kulene før den eventuelt blir solgt.
Ring meg på 900 62 135 så får du greie på mer om bilen.
Hilsen TS.
IMG_2185.JPG
IMG_2185.JPG (111.37 KiB) Viewed 2797 times
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Post by rundgren »

Dette var en flott fristelse! Prestige Turbo er virkelig ikke dumt, og bilen ser jo veldig bra ut.
Avgift på 2400 stemmer nok, det, så lenge man venter til over nyttår. Regjeringa har fjernet minimumssatsen for engangsavgift så det er bare vrakpanten på 2400,- man må betale ved nyregistrering av veteran.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Buylove
Posts: 19
Joined: Sun 14 Sep, 2014 20:37

Re: Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Post by Buylove »

Hei!
Har bestemt meg for og beholde bilen :D Har løftet den av rammen for og sveise litt i gulvet rett over rammen. Det er merkelig, det finnes nesten ikke rust på bilen bortsett fra i gulvet under pedalene og tilsvarende på passasjer siden. Her er gulvet dobbelt så derfor har jeg løftet den av rammen for og få ordentlig tak til og sveise under.
Og da passer fint og gå over forstilling og bakstilling i samme slengen. Samtidig får jeg tatt en skikkelig kontroll på om det er mer rust noen plass og det ser det da ikke ut til og være. :) Hydraulikk rør tenkte jeg og skifte til rustfritt selv om de ser veldig bra ut. Har i dag bestilt deler fra CX Basis for en formue men det er mye gummi detaljer og slanger som det er greit og få skiftet.

Hilsen TS
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Post by rundgren »

Buylove wrote:Hei!
Har bestemt meg for og beholde bilen :D Har løftet den av rammen for og sveise litt i gulvet rett over rammen. Det er merkelig, det finnes nesten ikke rust på bilen bortsett fra i gulvet under pedalene og tilsvarende på passasjer siden. Her er gulvet dobbelt så derfor har jeg løftet den av rammen for og få ordentlig tak til og sveise under.
Og da passer fint og gå over forstilling og bakstilling i samme slengen. Samtidig får jeg tatt en skikkelig kontroll på om det er mer rust noen plass og det ser det da ikke ut til og være. :) Hydraulikk rør tenkte jeg og skifte til rustfritt selv om de ser veldig bra ut. Har i dag bestilt deler fra CX Basis for en formue men det er mye gummi detaljer og slanger som det er greit og få skiftet.

Hilsen TS
Lykke til! Forstår godt det valget.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Post by dspecial »

Bilder, Torfinn :)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Citroen CX Prestige Turbo vurderes solgt.

Post by mads »

dspecial wrote:Bilder, Torfinn :)
oh.. Forsiktig nå, sterke scener!
Post Reply