NOEN SOM VIL BYTTE?????

Her kan du finne annonser fra folk som ønsker å kjøpe CX

Moderator: moderator

geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

NOEN SOM VIL BYTTE?????

Post by geirkenn »

Har kjøpt meg en helt suveren 78 mod. GS. Den har minimalt med rust går som en drøm og er EU godkjent. Denne har jeg i utgangspunktet tenkt til og bruke som bruksbil. Etter og ha snakket med en del personer i klubben som mener dette er og ødelegge denne bilen har jeg bestemt meg for at hvis noen har en cx i like god stand som kunne tenke seg en GS og samle på kunne jeg tenke meg og bytte. jeg er ikke interesert i og selge bilen. Hvis ikke kommer jeg til og bruke den som året rundt bil jeg har hatt gs før og det er en god vinterbil. Har ikke plass til og ha den stående og bruke en annen bil. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Hey! Om du skal bruke'n opp, så gjør det med stil. Funderud Antirust i Østfold er tingen... (http://www.antirust.no)
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Eller Vestfold http://www.vestfoldantirust.no/ :wink:
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

BRUKEN OPP??????

Post by geirkenn »

Jeg hadde jo ikke tenkt til og bruken opp da. Jeg vil jo selvsagt ta så godt vare på den som den fortjener. Vi vet jo alle at slike kvalitetsbiler varer lenge. Ellers takk for utmerkede tips om rustbehandling. Hva med oljesprøyting har det noe for seg eller er det bare tull?? :shock:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Begynner du å bruke min tidligere GS i saltsørpa på vinteren med eller uten rustbehandling kommer jeg å henter den!
GS'er er det altfor få av til at de skal kjøres om vinteren og spises opp av rustmarken. Ingen rustbehandling hjelper 100% mot rust.
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

AMELIE.

Post by geirkenn »

Jeg er vel i prinsippet enig med deg men jeg trenger en bil jeg kan bruke derfor er jeg interesert i og bytte den mot noe som er mere oppbrukbart. Så vi får se om noen henvender seg. Men du må være enig i at GS er en suveren vinterbil. :twisted:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Tor Olav
Posts: 285
Joined: Wed 12 May, 2004 22:44
Location: Bærum

Post by Tor Olav »

Det er kanskje bare jeg som har problemer med å forstå logikken her :) - du har en GS som er for bra til å bli ødelagt om vinteren, så du vil heller bytte i en CX? Tror du de tåler salt og søle noe bedre da? Er en CX noe mer "oppbrukbar"?
GS'er og CX'er bør etter min mening stå innendørs fra midten av november til slutten av mars, gjerne foran peisen med pledd rundt seg!
6 CXer fra 1988 til 2007...
'00 Alfa Romeo 166 2.5 V6
'00 Volvo V70 2.0 Turbo (på vei ut)
'59 Mercedes 220 SE (under restaurering, en av ca. 100 igjen i verden!)
'91 Peugeot 605 SV 3.0 Aut. (som ny, pakket ned til neste generasjon)
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Re: AMELIE.

Post by Kristian »

geirkenn wrote:Jeg er vel i prinsippet enig med deg men jeg trenger en bil jeg kan bruke derfor er jeg interesert i og bytte den mot noe som er mere oppbrukbart. Så vi får se om noen henvender seg. Men du må være enig i at GS er en suveren vinterbil. :twisted:
For all del, men det er kun 50 GS'er og GSA med skilter på i landet og da er det for dumt å ødelegge en som er for fin til å kjøre med om vinteren. Skal du ha hydropneumatikk og ikke minst slippe å sitte med vinterklær :roll: på inne i bilen så er jo BX en meget godt alternativ.
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Jess, jess, jess, helt enig!
GS og GSA skulle vært fredet av Riksantikvaren 8) - og ruster noe grassat fort opp. :cry:
Sats heller på en god BX, eller enda bedre, legg ut noen kroner til, og kjøp en Xantia. De ruster enda mindre enn BX'ene (som også er iferd med å bli særdeles bevaringsverdige!!!). De eldste Xantiaene selges nå til høyst overkommelige priser.

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Xantia'ene er ufortjent lavt priset. Utrolig bra biler, skulle bare vært litt større :wink:
har masse Citroèn:-)
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

GS igjen.

Post by geirkenn »

Det er jo godt og se at det er angasjemang blant medlemmene. Men helt ærlig talt mener dere at Citroen har laget så dårlige biler at de ikke kan brukes???? En annen sak er jo at ikke alle av oss har økonomi til og tenke slik. Jeg vil faktisk hevde at vi som ikke er laget av gryn også må få være en del av hobbyen. Jeg har hatt biler som lidenskap og hobby i over 25 år og en rød tråd gjennom dette og jeg har kjørt Alfa,Lancia,Porche,Jaguar,MG og div. Citroener særlig 2cv hele året og det har fungert helt utmerket. Har dere ikke hørt det engelske begrepet bruksveteran. De kjører både til hverdags og billøp i helgene. Men for og avslutte diskusjonen fra min side vil jeg bruke et amerikansk uttrykk: Money talks bullshit walks. kom med et konkret bytteforslag så blir vi nok enige. Og for all del gjerne et annet fabrikat hvis dere mener Citroener av klassisk årgang ikke tåler og brukes. :evil:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Er ganske enig med geirkenn her altså. Så lenge man er påpasselig med understellsbehandling og huleromsfylling med olje el. lignenede så er det ingen ting i vein med å kjøre en flott GS til jobben på vinteren. Kansje ta den opp på bukk rundt jul for å spyle av litt salt, og gjøre det samme når våren kommer så holder den seg nok veldig bra. Og av det lille intrykket jeg har fått så virker det som geirkenn kommer til å ta godt vare på herligheten :D
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

AMELIE

Post by geirkenn »

Takk skal du ha. Godt med litt støtte. Og tenk så glad andre bilister blir av og se Amelie tusle nedover Trondheimsveien kl. 0540 en kald vintermorgen. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

For all del, jeg selv bruker CX'en hele året, også på saltede veier, herregud det er da biler som er lagd for å brukes. De har dessuten kvaliteter utover det estetiske som noen ganske få her i landet vet å verdsette.
Det er ikke uten grunn at jeg nå driver å restaurerer en CX som min frue gleder seg til å få BRUKE! For det er akkurat det bilen er anskaffet for.
Om en 10 års tid blir nok alle CX'ene mine parkert for godt, etpar stykker eller kanskje bare en, blir deretter totalrenovert, for så å taes frem på 17. mai og årstreff.
Jeg er ikke av typen som reiser fra et arrangement for å sette bilen i garasjen når jeg ser en regnsky nærme seg, og jeg har heller ikke overtrekk på bilen om natta. :roll:

MEN, jeg er enig i at det er en HELT annen sak når det gjelder de stakkars få GS/A!
har masse Citroèn:-)
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

AMELIE

Post by geirkenn »

Det er forbausende mange som er rørende opptatt av GSens ve og vel og det er jeg også. Men og det er et men det er forbausende få som er interesert i og eie en. Dette var jo mitt utgangspunkt. Jeg er villig til og gi slipp på denne franske perle hvis noen av dere konservatorer har noe annet og tilby. Foreløpig velger jeg og tolke mye av dette som prat. Regner med at noen av dere blir litt provosert men vi har det vel høyt under taket eller??? :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Post Reply