CX serie 1 ønskes

Her kan du finne annonser fra folk som ønsker å kjøpe CX

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

CX serie 1 ønskes

Post by gopp »

Hei.

Nytt medlem i dag, og vært uten CX i mange år. Jeg kjøpte en -79 2400 Pallas IE C-matic i -89, som 19-årig, og bilen satt varige spor :wink:

Tidligere biloppretter og lakkerer av yrke, så evnene til reparasjoner finnes, men tiden er knapp. Ser derfor etter en bil som er så lik som mulig den jeg hadde, men som ikke er veldig rusten eller dårlig mekanisk. Alt vurderes, og jo mer "70-talls" fargekombinasjoner den har, jo høyere verdsettes den av meg.

Hilsen "Italofile gopp", med mye Fiat og Alfa i garasjene.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX serie 1 ønskes

Post by citro1cx »

gopp wrote:Hei.

Nytt medlem i dag, og vært uten CX i mange år. Jeg kjøpte en -79 2400 Pallas IE C-matic i -89, som 19-årig, og bilen satt varige spor :wink:

Tidligere biloppretter og lakkerer av yrke, så evnene til reparasjoner finnes, men tiden er knapp. Ser derfor etter en bil som er så lik som mulig den jeg hadde, men som ikke er veldig rusten eller dårlig mekanisk. Alt vurderes, og jo mer "70-talls" fargekombinasjoner den har, jo høyere verdsettes den av meg.

Hilsen "Italofile gopp", med mye Fiat og Alfa i garasjene.
hei og velkommen på forumet og i klubben. :D

Er nok desverre langt mellom serie 1 perlene som sleges. Om du er på jakt etter en serie uansett motor er muligheten større. 80 talls pallas med 2000 ccm motorer dukker opp innimellom, og del av dem er ganske bra. Ta en titt på selges avdelingen på forumet og gå gjerne litt tilbake som f.eks denne:

viewtopic.php?t=3779 vet ikke om den er solgt, men den er vel en del å gjøre med vil jeg tro. Denne har smale forskjermer, noe som er ganske ettertraktet.

Og så er vel Kjetils 84 blå 2,0 pallas fortsatt tilsalgs: http://cx.zapto.org/gallery/album281viewtopic.php?t=4153

Så hadde BEOs sin ultra skjeldne før serie pallas 1975 modell med knappe 65000 km på klokka tilsalgs for noen uker siden. Finere serie 1 finner du ikke til den prisen. viewtopic.php?t=4186

lykke til :wink:
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX serie 1 ønskes

Post by gopp »

citro1cx wrote:
hei og velkommen på forumet og i klubben. :D

Er nok desverre langt mellom serie 1 perlene som sleges. Om du er på jakt etter en serie uansett motor er muligheten større. 80 talls pallas med 2000 ccm motorer dukker opp innimellom, og del av dem er ganske bra. Ta en titt på selges avdelingen på forumet og gå gjerne litt tilbake som f.eks denne:

viewtopic.php?t=3779 vet ikke om den er solgt, men den er vel en del å gjøre med vil jeg tro. Denne har smale forskjermer, noe som er ganske ettertraktet.

Og så er vel Kjetils 84 blå 2,0 pallas fortsatt tilsalgs: http://cx.zapto.org/gallery/album281viewtopic.php?t=4153

Så hadde BEOs sin ultra skjeldne før serie pallas 1975 modell med knappe 65000 km på klokka tilsalgs for noen uker siden. Finere serie 1 finner du ikke til den prisen. viewtopic.php?t=4186

lykke til :wink:
Takk for velkomsthilsen og tipsene.

Jeg skulle veldig gjerne hatt den blå. Bildene av den har jeg studert lenge, og har vel også vært noe av grunnen til at jeg har blitt lokket tilbake til CX. Den er for dyr for meg nå, selv om jeg vet at det hadde vært mye billigere å kjøpt den, enn å forsøke å bygge opp en bil til kr. 2.000,- opp til samme standard. Såpass har jeg lært etter å ha hatt nærmere 100 biler.

Den blå -84 modellen virker lovende, men jeg er veldig klar for en bil som er veteran, eller blir det snart. Jeg har allerede for mange biler på skilter, og jeg er den eneste i familien som har førerkort.

2400 Pallas'en er jo billig, og jeg hadde nok kunnet håndtert det tekniske som måte gjøres, men det virker som om bilen har vært veldig rusten, og bare er delvis fikset. Det kan fort bli et litt for stort prosjekt å få karosseriet bra igjen, selv om jeg har kunnskapen.

Jeg vet jeg er litt sær på dette, men jeg har tid til å finne den rette bilen, og har allrede fått noen tips på biler i Frankrike som det er aktuelt å sjekke litt nærmere, selv om det hadde vært gøy med en Norsk bil.

Det er ikke noe absolutt krav at det er 2400 og Pallas, men den må nesten være fra 1980 eller eldre.

-- Gopp
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Ah...
Fortsatt ikke solgt?
Synd med "dasslokket" på taket - men ellers ser det jo ut til å være en perle.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX serie 1 ønskes

Post by citro1cx »

gopp wrote: Jeg vet jeg er litt sær på dette, men jeg har tid til å finne den rette bilen, og har allrede fått noen tips på biler i Frankrike som det er aktuelt å sjekke litt nærmere, selv om det hadde vært gøy med en Norsk bil.

-- Gopp
fornuftige tanker dette da, men jeg tror nok det kommer til å dukke opp 25-30 år gamle CX her hjemme som trenger en entusiast som eier. Som du sier det lønner seg å ha god tid.
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Post by gopp »

koxvold wrote:det er en fin en i sverige http://www.blocket.se/vi/17189962.htm?ca=2_s
Jeg har sett den annonsen, og bilen virker fin. Det er synd med taket, for jeg hadde ikke orket å kjøre rundt med dette. Jeg synes prisforlangede blr litt høyt når det jeg må gjøre et takskift. Litt mistenksom til ny lakk også...

Det dukket opp et par nye objekt av Italiensk hærkomst som er på vei inn i garasjen, så jeg må se det hele an litt, men det er noen tips på biler i Norge jeg har tenkt å følge opp.

Robert tipset meg om flere biler i Frankrike, og det virker som dette er et godt alternativ. Neste sommer har vi lovet barna en tur til Euro Disney, så kanskje en enveis flybillett for hele familien er noe å tenke på....

Jeg har god tid til å finne den rette bilen, men en CX skal jeg ha. Nå har jeg meldt meg inn i klubben, og jeg stiller trolig på noen arrangement utover høsten.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Og skulle du få lyst på et prosjekt med litt mer arbeid så er det bare å komme. :wink: :D
Mvh
jamag
Posts: 142
Joined: Sat 08 Jul, 2006 00:02
Location: Stavanger
Contact:

Post by jamag »

Min første CX var også en 1979 Pallas 2400 IE C-Matic, kjøpt i 1988. Fantastisk bil, men den rustet..

Jeg skiftet kanaler og skjermer i 1988, og kjørte bilen til 1995. Siden det har den blitt dårlig behandlet, og står og venter på bedre tider..

Ellers har jeg en 1979 2400 Prestige med skinn som jeg hentet i Frankrike i fjor - kan den være av interesse? Bilen er veteran i januar..

Jeg hentet den helt syd i Frankrike, og kjørte den hjem .


http://www.artis.no/prestige/
viewtopic.php?t=3488

Bilen har svært lite rust til å være tidlig serie 1, og teknisk er den en drøm. Interiøret trenger oppmerskomhet, og karosseriet trenger noen mindre reparasjoner og ny lakk for å bli strøken.

-Hadde egentlig ikke tenkt å selge, men med ny DS i stallen bør jeg strengt tatt begynne å redusere på antall CX'er..

Mvh

Jan Magne
____________

Litt for mange CX'er..

____________
Post Reply