TRD T2 motor - GITT BORT

Her finner du deler til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

TRD T2 motor - GITT BORT

Post by gopp »

Jeg har en -89 CX TRD som skal hugges. Speedometeret står på 277k, men det har det gjort i minst to år (det virker m.a.o. ikke).

Bilen ble kjøpte for å gjøre jobben som arbeidsbil mens jeg bygget garasje, og jeg har kjørt endel med henger bak bilen. Den er utrolig sterk, og går like godt om man har 1000kg. hengende bak bilen. Clutch virker bra, men wiren virker strekt (vanlig feil), og derfor løser ikke clutchen helt ut. Jeg strammet den så godt jeg kunne, men den er fremdeles ikke helt bra, og tidligere eier har kjørt med dette så lenge at girkassa ikke er helt god å gire i 2. og 3. gir.
Dieseldysene hadde nok hatt godt av en overhaling, for jeg vet de lekker dersom man har full tank og parkere i nedoverbakke, men det merkes ikke til vanlig bruk. Motoren har startet lett, selv med -20 grader, men ryker endel når det er kaldt. Den bruker trolig også litt olje, men det virker ikke som det er mye. Jeg tipper det er tettingen i turboen som er litt slitt, men jeg hadde ikke gjort noe mer med før det evt. blir verre. Ingen ulyder eller oljelekkasjer, og motoren kan prøvekjøres i bilen. Det er ikke skilt på bilen lenger, og jeg skal selv ha endel karosserideler og tanken, men evt. andre deler kan også selges.

Om ca. 1 mnd. begynner jeg å hugge bilen, så en evt. prøvekjøring må gjøres før det. Motoren kan leveres med girkasse på en pall, og jeg har truck for å evt. løfte denne på en henger eller varebil.

Pris? si det? Dette er en turbodiesel med intercooler og 120 HK, så jeg gir den ikke bort, men send meg en e-post på marius@sorteberg.no for mer informasjon.
Last edited by gopp on Mon 24 May, 2010 11:09, edited 1 time in total.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: TRD T2 motor og gir selges

Post by gopp »

En liten bump her :)

I dag startet jeg bilen for første gang siden nyttår, og den fyrte på første omdreiningen, for så å gå fint på tomgang.
Litt frisk olje og kanskje overhalte dieseldyser, så har man mange mil igjen på denne motoren. Rett over påske blir den hugget, og motoren og alt som skal til for å montere denne i en annen bil, kan hentes på pall i Oslo.

Hva den er verd vet jeg ikke, men kom med et bud. Blir den ikke solgt ganske snart havner den på lageret mitt, og da blir det mer kjeitete å hente den.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: TRD T2 motor og gir selges

Post by gopp »

Skal vi si kr. 2.500,- ferdig pakket på pall og lastet på en henger?
Neste uke høgges bilen, og uken etter ryddes det på fjernlageret mitt. Hvis det ikke blir en avklaring på denne motoren snart, havner den på lageret, og da kan den like godt stå der i tilfelle jeg finner ut at jeg vil ha en dieselmotor likevel.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: TRD T2 motor og gir selges

Post by gopp »

Jeg ligger litt etter skjema, men i dag løftet jeg ut motoren fra bilen. Etter tips fra en meget rutinert CX-høgger, konkluderte jeg med at girkassa følger bilen på dynga, da denne ikke er verd å redde. Ved en evt. ombygging er det bedre å bruke girkasse fra en sugediesel, fordi denne har en bedre utveksling til våre norske veier (og fartsgenser). Intercooleren passer min Turbo S2, så den beholder jeg selv, men alt annet som skal til for å montere den følger med, inkludert ledninger og fremre stuss av eksosanlegget.
Resten av bilen er nesten ferdig høgd også, og alt som er helt blir tatt være på som reservedeler til "rat-mobile".

Moteren stå nå klar til å heises på henger enn i en varebil, og et hvert fornuftig bud vurderes. Jeg legger den trolig ut på Finn.no og AutoDB også, i tilfelle en C25, eller CX entusiast ikke følger med her. Om den ikke blir solgt snarlig, havner den ikke på lageret mitt, men havner i gode hender et annet sted.
Gopp
-----------------
Har no' CX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: TRD T2 motor og gir selges

Post by gopp »

Forært til godt formål, og tilgjengelig for trengende i år som kommer :)
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply