22 Bensin

Her finner du deler til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

22 Bensin

Post by Primajor »

Ja...jeg har vært og sett på denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24957145
og plukket bakre høyre døren, venstre drivakselen, og side deksler. Det er ikke noe tanke på å hente hele bilen, jeg har ikke 10 kvadrat til overs..MEN bilen er strøken...
interiøret er mørkegrått med rød stripe, komplett og pent. Forsetene er rene og fine uten flekker eller rifter. Baksetet er sofa ikke delt ”. Det er fint. Det er profesjonelt laget konsul til bak høyttalere med samme fargen av taktrekket. Bilen har gått 83” og det ser man generelt tydelig. Litt rust finnes på førerdøren under foran speilfeste utvendig, og litt på venstre kanalen fremme. Bakluken er helt rustfri, og rant på underkanten litt av mye voks den har fått seg...
karen som selger bilen ” Arne Aareth ” sier bilen har stått siden 1994. Den er ikke preget av det. Jeg har ikke prøvd å starte motoren, ikke heller tatt bilder ” i mørke ”...
lett prosjekt for en som har plass...Skulle jeg hatt plass ville sette den i stand fort....
De som bor ikke langt fra Strømmen kan prøve å se på bilen. Karen er hyggelig og kan treffes på 99738913...
Hilsen
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Re: 22 Bensin

Post by Helge MS »

Jeg bare spør jeg....

Er din oppgave her i livet å reise rundt å ta livet av flest mulig CX'er ? Bare i den siste tiden har jeg merket meg:

Først den serie 1 diesel til Pål som du tar motoren fra fordi du trenger en dieselpumpe omtrendt på samme tid som klubben kaster 5-6 slike motorer fordi ingen gidder å hjelpe til med å flytte lageret. Fullt brukbare motorer ja med fungere dieselpumper.. hvor er logikken i det?

Nå reiser du bort og gjør et annet prosjekt vanskelig for andre fordi du trengte en dør enda en vet at klubben må kaste et hav av dører fordi vi ikke har råd til å lagre dem lenger...

På en annen side kan en jo spørre alle andre om det er så farlig, all den tid ingen kommer til å ta over den trs'n... så kanskje det ikke gjør noe i dette tilfelle, det er bare tankegangen omkring det å drive en klubb som tydeligvis svikter totalt hos deg og andre. Jeg synes du kan spørre deg hva du tror vi som driver klubb og bruker 100 vis av timer til å flytte et delelager synes om dette. Ja, det er vanskelig å få deler ut av lageret og det tar tid.. men det er mulig, i alle fall hjuldeksler og et djævla bakdør.

De som vi ha en trs motor kan hjelpe til med rydding på lageret før jul.. så kan de ta med seg en trs motor hjem som takk for hjelpen..

Ingen behøver å svare på dette innlegget ettersom jeg normalt ikke synes det er noe interessant å hente her holder jeg med unna alle diskusjoner.. nå kunne jeg ikke holde meg lenger og valgte å skive ett innlegg som førte gang på sikkert 1 år.. til alle dere som er innom.

H.
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: 22 Bensin

Post by Primajor »

Helge...jeg lesete det du skrev her, og i ulikhet med alle som du beordrer om ikke å svare, vil jeg svare...Dette skal ordne seg og sannheten MÅ komme frem.

Din hevding om min oppgave å ta livet av flest mulig CX’er er sjokkerende. Dette vil kunne stemme HVIS ikke det følgende fakta foreligger.
Jeg vet faktisk ikke hvor å starte å ta dette. Jeg starter med det nyeste.
1: Bilen med 22 bensinmotor som står i Strømmen
Bilen er visst nok kjent for klubben. Selgeren vekslet epost meldiner med noen fra klubben, men uten tilbakemelding. Man trenger IKKE nevne hvem fra klubben det gjelder.
Selgeren ser vits å selge deler før bilen går til siste hvilestedet når han flytter om ikke lenge.
Jeg ser mye vits å kjøpe deler og blåse liv i andre CX’er...
Dette er helt feil, mener du, Helge. Din mening hviler på antakelse om maaaange kjøpere forhindret å kjøpe bilen pga. hva du nevner djævla bakdør !! Er din antakelse et faktum får kjøperen den bakdøren HELT GRATIS av meg....Be happy Helge...

2: Bilen som kjøpt fra Pål...
Da dieselpumpen takket for seg kom det ingen vei å fikse. Jonsto, en av veldig få som forstår, sendte dieselpumpe. Men motoren startet ikke over en helt natt med forsøk. Hører man om flere fullt brukbare motorer kastet, vil man sikkert kjøpe fra klubben isteden for å bruke mange dager på overflytting av motor, ikke sant Helge..?. På forumet leser man i hvertfall IKKE om motorer kastet. Selve mannen ” JEG ” stilte opp uten å høre fra deg Helge om et tidspunkt for flytting av lageret. Man vil i hvertfall ikke plage jonsto med lagring av to motorer frem til en vakker dag kommer og motorene blir hentet ” Ikke hentet ennå ”.
Jonsto har vanskelig med plass nå og det vet alle. Kjørelengden til jonsto er 70 mil en vei.
Ditt spørsmål om logikken er besvart nå, tror jeg...

Nå tillater jeg meg med ydmykhet å stille noen spørsmål. Jeg tar det ikke personlig, og venter på like snarlig svar som innlegget.
Jeg bemerket meg at DU som skrev først om bilen jeg kjøpte. Se linken er du snill.

viewtopic.php?f=11&t=3404&sid=be9656802 ... 8cc#p26215

Ditt svar skulle ha vært:
Bruksbil
Helge MS » Man 15 Okt, 2007 08:53 Innlegg: 217
Registrert: Fre 07 Jan, 2005 12:30

Ja da en denne perlen i ferd med å bli bygget om til trd for videre nedsalting..og rusting (dvs påbegynende ettersom det nok var av de fineste breakene i landet)

død innen 2-3 år.. synd.

Ikke kom med fine ord om at bare man tar vare på og oljebehandler og blad blad blad.. det vil ikke skje.

Jeg har kommet med slike spådommer før.. og hittil har jeg fått rett hver gang..

H.
Helge MS

Mitt spørsmål til deg Helge: Hva visste du om meg der og da...? Er du spåmann...?
Er CX ditt spå objekt...? På hvilke grunnlag fordømmer du folk...? Er dette den logikk du snakker om...? Vet du om bilen per dagsdato...? Vil du prøve å vite...? Hva blir av dine spådommer da...?
Jeg ser tydelig at klubben har, som overalt, to typer folk...noen gode å jobbe, og andre gode å snakke, og man får velge hvor å høre til....
Jeg har tillatt meg denne gangen å bruke enorm tid på lite vits, noe som aldri kommer til å gjenta seg...
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: 22 Bensin

Post by rundgren »

Vil helst ikke blande meg inn i noen krangel her, men synes du er litt i overkant hard og urimelig her, Helge.
Skjønner at det er frustrerende at man opplever å ha demontert biler og bygd opp et delelager som ikke blir brukt (nok), men når selger skriver i annonsen "Bilen bærer preg av at den har stått ute, og egner seg antagelig kun som delebil," så ser jeg ikke det helt store problemet med å plukke deler fra den.

Håper hvertfall vi kan holde oss unna denne type regelrett utskjelling her på forumet, uansett frustrasjonsnivå.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Primajor
Posts: 160
Joined: Sat 13 Aug, 2005 00:22

Re: 22 Bensin

Post by Primajor »

Takk for nøytral omtale rundgren...
Jeg har jo hugd tre biler som er helt håpløst opprustet og tatt deler og bygd et delelager. Delelageret er bygd opp av to store hengere med CX deler kjøpt i Sandefjord og en hel bil havnet hos slakteren også i Sandefjord...Bare for å ha sagt det er delelageret brukt enten til salg av deler til folk kjøpt biler av meg og kommer når det trengs, eller for ombygging av biler, eller til utbytte mot andre deler som man ikke evt. har...
Hilsen
Post Reply