GSA-motor selges

Her finner du deler til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

GSA-motor selges

Post by givretto »

Kjøpte den av CX-klubben i april i fjor. Har ikke rørt den. Mangler starter og drivreimer. Veit ikke noe om motorens tilstand.
Selges for kr 1000,-

Ring meg på 47 34 02 93

8)

Image

Image

Image
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: GSA-motor selges

Post by givretto »

Det er tydeligvis folk der ute som vil ha disse motorene på skroten. For det er der den havner når ingen vil kjøpe den... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: GSA-motor selges

Post by pål »

Det er hvertfall ikke folk her ute som både leser dette forumet og trenger en slik motor ;)
har masse Citroèn:-)
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: GSA-motor selges

Post by givretto »

Sikker på det, Pål? Tror kanskje de bare ikke er villige til å betale for den. De sitter på gjerdet og håper på at jeg skal gi den bort. Men det skjer ikke. Da kaster jeg den heller, istedenfor at den skal gå til en eller annen gjerrigknark. :twisted: 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: GSA-motor selges

Post by pigland »

Da må det jo være mye bedre å donere den til klubben igjen hvis ikke ønsket pris oppnås. Så ødelegger man ihvertfall ikke deletilgangen for egen klubb (Er sikker på at en eller annen trenger en 1300 motor en gang selv om man ikke nødvendigvis trenger det nå)..
Tenk at noen truer med å kaste hvis man ikke oppnår ønsket pris :shock:
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: GSA-motor selges

Post by givretto »

Kjøpte motoren av klubben for kr 1500 i mai i fjor. De kan gjerne kjøpe motoren tilbake for halve prisen av det. Året før det kjøpte jeg en topp av Skjalg Iversen for kr 1000. Synes ikke prisene er spesielt avskrekkende. Så til gribbene der ute, dere får ikke noe gratis av meg. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: GSA-motor selges

Post by jonsto »

Prisen er mer enn billig nok. Men jeg tror at om motoren hadde vært rengjort skikkelig, Tettninger skiftet, nytt oljefilter og et strøk eller to med svartmaling på blikkdeler som skal være svarte, så har den vært mye mer attraktiv. Pris? Tja, det får en se litt rundt for å finne ut, men hva med mellom 5 og 8 lapper? Spesielt om den hadde vært oppstartet og sikker på at den fungerer. Min erfaring er at de som kjøper seg prosjekter blir færre og færre, men antallet av de som ønsker seg ting som er i orden øker.
Hadde jeg bodd nærmere og hatt en større interesse for GS skulle jeg kjøpt den for å selge den igjen.
Mvh
fido
Posts: 74
Joined: Thu 16 Jun, 2005 18:50
Location: Lambertseter, Oslo, Norway
Contact:

Re: GSA-motor selges

Post by fido »

Pris på mer eller mindre ukurante deler er jo ikke det letteste å mene noe om. I 2CV-leiren er nok gjengs pris på en motor man antar er OK, men ikke kjenner spesielt godt til et sted mellom 500 og 1500 kroner. Ny/fabrikksoverhalt motor får man ned mot ti lapper...

Jeg har nok på sett og vis sittet på gjerdet her, og tenkt at dersom ingen andre tar den og den absolutt MÅ vekk skal jeg vurdere det alvorlig. Det har likevel ikke vært sånn at jeg har plukket opp telefonen og kastet meg over den. Dette har ikke så mye med pris å gjøre, snarere at jeg ikke har noen GSA. Om det gjør meg til en gribb vet jeg ikke..

Men, givretto, gi meg et hint før du virkelig lemper den på hengeren og hiver den, så skal jeg se om jeg har mulighet til å kjøpe deg fri fra en slik usolidarisk handling..
Morten
'07 C5 II Break
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'72 GS 1015
'71 Ami8-prosjekt
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: GSA-motor selges

Post by givretto »

Siste forsøk:

Til helga må jeg dessverre få motoren ut av låven der den nå ligger. Har ingen mulighet for å få lagret den noen steder, så hvis ingen melder seg før lørdag 14. april 2012, ser jeg ingen annen mulighet enn å la den gå på dynga. Som jeg har nevnt tidligere, gribber og gjerdesittere som venter seg gratis motor kan glemme å ta seg bryet med å ta kontakt.

Thomas

47 34 02 93

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: GSA-motor selges

Post by rundgren »

givretto wrote:Siste forsøk:

Til helga må jeg dessverre få motoren ut av låven der den nå ligger. Har ingen mulighet for å få lagret den noen steder, så hvis ingen melder seg før lørdag 14. april 2012, ser jeg ingen annen mulighet enn å la den gå på dynga. Som jeg har nevnt tidligere, gribber og gjerdesittere som venter seg gratis motor kan glemme å ta seg bryet med å ta kontakt.

Thomas

47 34 02 93

8)
Ikke kast den, da! I verste fall kan du ha den i boden min (jeg kan kanskje hente den også), frem til noen vil kjøpe den av deg eller vi får avklart om klubben skal bruke penger på å kjøpe den tilbake. Vi har ikke hatt styremøte siden du annonserte dette, og såvidt jeg vet fins det ingen policy på sånt selv om praksis vel har vært at det ikke betales for deler.
Pengene klubben har tatt for å selge deler er jo mer å regne som en lageravgift som skal bidra til å dekke leie for lokalene i tida klubben har "passet på" delen. Det selges ikke veldig mye deler, og det er nok sånn at klubben per i dag i beste fall går i null på lageret (jeg har ikke tallene, så ta det med en klype salt.) Da er jeg usikker på om det er riktig å bruke kontigentinntekter på å kjøpe deler, spesielt når vi har flere av samme type liggende (tror jeg?).
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply