BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Her finner du deler til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
halvo1402
Posts: 9
Joined: Mon 13 Aug, 2012 23:57
Location: Jessheim

BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by halvo1402 »

Har en delebil som jeg tenkte å vrake til våren. Har tatt litt småting av den, som varmeapparatkrana. Motoren starter og går. Clutchen er dårlig og den skraper inn i flere gir. Relativt hel og pen ellers. Fine alufelger

Bare å spørre hvis det er noe man lurer på :wink:
1989 Citroën BX 16v
1998 Citroën Xantia Activa TCT
1990 Citroën BX 14 TE
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by tdbugge »

Hvorfor skal du skrote den? Rust?
Tommy D.Bugge
halvo1402
Posts: 9
Joined: Mon 13 Aug, 2012 23:57
Location: Jessheim

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by halvo1402 »

Mest pga plass og tidsmangel. Kan også bli en utfordring å registrere den, da den har byttet eier de siste to gangene uten at det er meldt ifra. Må isåfall spore opp siste eier den har vært registrert på.
Vet egentlig ikke tilstanden på rust, er noe overflate i karosseriet. Men har aldri sett under bilen, kan hende den er bra. Kjøpte den mest pga noen småting jeg manglet til min BX 16v.
1989 Citroën BX 16v
1998 Citroën Xantia Activa TCT
1990 Citroën BX 14 TE
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by n10516 »

Å finne siste registrerte eier er svært enkelt... Så om det ikke er noe "dodgy" ved bilen, er det ingen grunn til å skrote en BX! Litt mer info for å avgjøre om det er en bil som ikke bare er deler, hadde vært fint!

Vidaqr
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
halvo1402
Posts: 9
Joined: Mon 13 Aug, 2012 23:57
Location: Jessheim

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by halvo1402 »

Jeg har ikke plass eller råd til enda en bil desverre, derfor jeg legger den ut her :P . Synes forsåvidt sjøl det er for gæli å vrake en bx. Har som sagt ikke hatt den på bukk, og venter evt til våren med det. Kjørte bilen hjem, ca 2 mil da jeg kjøpte den. Og den gikk fint, fjæringa var myk og fin, men skrapte i andre gir spesielt.
Det jeg vet om:

- Bensinlekkasje bak ved hjulet
- H.vindu bak er knust
- Vindusheis førerside virker dårlig
- Soltak virker ikke
- Varmeappregister og varmeappkrana er borte. Var også noe galt med betjeninga når jeg kjørte den. Virker som wiren ikke henger på brytern. Vifta går kun på hastighet.
- Eksoslekkase
- Rustne bremseskiver
- Div rust på dører/skjermer
- Clutch/Girkasse trenger en gjennomgang

Legger ved et bilde.
DSC_0336v2.jpg
DSC_0336v2.jpg (217.7 KiB) Viewed 3379 times
1989 Citroën BX 16v
1998 Citroën Xantia Activa TCT
1990 Citroën BX 14 TE
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by tdbugge »

Høgre bakvindu knust? Hærværk da eller? Er bilen kjørbar heilt til Ålesund tror du? Kan du fikse felere bilder av den? I normal høyde og øvste høyde der du tar et bilde bakfra på avstand..og gjerne under også.
Tommy D.Bugge
halvo1402
Posts: 9
Joined: Mon 13 Aug, 2012 23:57
Location: Jessheim

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by halvo1402 »

Vet ikke hvorfor det er knust, fikk ikke det opplyst når jeg kjøpte den. Men er plastret godt igjen, så er tett :wink: .

Nei, jeg tror ikke den er kjørbar til Ålesund. Må i det minste tette bensinlekken, lekker ganske bra.

Legger ved bilde av den verste rusta på karroseriet, skal se om jeg får tatt bilde under etterhvert.
Attachments
DSC_0338.jpg
DSC_0338.jpg (136.82 KiB) Viewed 3372 times
1989 Citroën BX 16v
1998 Citroën Xantia Activa TCT
1990 Citroën BX 14 TE
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by RolandM »

Dette er min gamle bil! Og jeg er siste eier som har hatt den registrert, så da er den saken løst. Regnr var CV15547.

Vinduet ble knust av vandaler på Østlandet, og jeg endte opp med å måtte selge den på stedet til en på et bilverksted pga akutt bensinlekkasje - det var fredag ettermiddag og jeg hadde ingen sjanse til å få berget bilen på noe vis.

Jeg tror alt som er galt på den er nevnt - det er muligens også litt dårlig kontakt i instrumentpanelet. Clutch og gir oppfattet ikke jeg som dårlig da jeg kjøpte den, men mistenker at den kan ha vært brukt som "jordebil" et par uker før kjøper solgte den videre.

Det har vært en del feil med bilen, men det er relativt mye nytt/fikset på den: Høyre fjærbein foran er rehabilitert del, en del rør under er byttet, servostyring er byttet (brukt), det ble tatt oljeskift på den i fjor høst, kuler nettopp byttet etc. Rustmessig skal den være ganske brukbar med unntak av det som er synlig, men jeg vet selvsagt ikke noe om utvikling etter at bilen ble solgt. Bilen er "godt slitt", men kan nok fikses.

Forrige eier fikk med et sett ganske pene BX alufelger av den typen med fire firkantede felt - jeg måtte ta fly hjem og hadde ingen mulighet til å berge dem. Dekkene var omtrent ubrukte (gjelder forsåvidt vinterdekkene også). Håper de følger bilen ennå, men forrige eier (som aldri registrerte bilen) kan selvsagt ha plukket ut både det og radio.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by gopp »

Jeg kan være interessert i originale alu. felger til GTI. Hvor i landet står bilen?
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: BX 19 GTI selges i deler/som delebil

Post by rundgren »

Står vel Jessheim på profilen til karen som la ut annonsen.
Innafor rekkevidde det vel, gopp?
Han har vært innom forumet sist for et par uker siden også, så bør være sjanse for at bilen enda lever og at mannen er kontaktbar.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply