Hyllesalg på FINN

Her finner du deler til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Hyllesalg på FINN

Post by mads »

Det kom inne et tips: http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=45975454

Med plass og en varebil kan det være spennende ting her.. Med en forbindelse til Alfa og FIAT kunne man spleise og dele.
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Hyllesalg på FINN

Post by epifant »

Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Hyllesalg på FINN

Post by RolandM »

Mine gode herrer! Dette er uten tvil den (tidligere) lokale Citroenforhandleren i Kristiansund, Bil og Caravan A/S. De ble slått konkurs før jul, og jeg fikk med nød og neppe berget ut CX alufelgene mine på sommerdekk som lå lagret der.

Bil og C. sluttet med Citroen for et drøyt år siden; muligens to, og de begynte med Fiat og Alfa Romeo et år eller to før det. Så alfister bør ikke forvente noen Giulia- eller GTV-deler i dette delelageret. Jeg tror også at de ryddet ut av gamle Citroëndeler for noen år siden, rundt 2007-2008. Jeg kjøpte et XM mattesett av dem som var noe av det siste av gammelt stash, og Jonsto har vel for lengst overtatt de gamle delefilmene de hadde. Så bortsett fra filter og viskere tror jeg ikke en gang de hadde noe særlig på lager til så "nye" modeller som XM og Xantia. Det er selvsagt mulig å undersøke nærmere, men jeg tror i utgangspunktet at byttet blir magert med mindre man søker deler til C3 Picasso, Bravo, 159 og MiTo. Jonsto får korrigere meg hvis han vet noe mer.

EDIT: Ser de også auksjonerer bort spesialverktøy og manualer, og her kan det selvsagt være noe som fortsatt er av interesse. Selv tok jeg alltid med meg DS verkstedmanual til dem når Isolde skulle på besøk, for de hadde ikke selv...
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Hyllesalg på FINN

Post by mads »

Akkurat, takk for oppklaring. Som regel byr slike hyller på en ørkenvandring, men noen ganger er det gode ting å finne. Sjelden, men gøy når det skjer.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Hyllesalg på FINN

Post by jonsto »

Hadde meg en lang hyggelig prat med den gamle verksmesteren. Mye bra verktøy sa han , men veldig lite til CX. Fantes noe helt nytt og uutpakket også. Men, som han sa, når ikke vi har hatt bruk for det på 25 år så har nok ikke du bruk for det heller. :-)
Post Reply