topp til trd t2 köpes

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
hoc
Posts: 2
Joined: Mon 25 Feb, 2008 10:13
Location: sverige

topp til trd t2 köpes

Post by hoc »

topp till trd t2 köpes.

min är sprucken...

/johan
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Når du får i ny topp; hugs å bruka destillert vatn når du blandar kjølevæske, og bruk kjølevæskekonsentrat av beste type. (Dette gjeld kun TRD2, ikkje TRD1.)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

og lufte kjølesystemet så systemet er fritt for luft
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
EirikJ
Posts: 363
Joined: Sat 28 Jan, 2006 00:51

Post by EirikJ »

Vil nødig tråkke noen på tærne, men destilert vann er ærlig talt ikke nødvendig.

Jeg har en topp. Den står på en motor som står i en bil, men jeg kan demontere, kontrollere, rengjøre og sende den om betalingen er verdt arbeidet. Kan kanskje sende den fra Kiruna slik at tullen ikke blir noe tull. :wink:
Citroënnlig hilsen Eirik
DS 21 ieh Pallas, DS 23 h Pallas, CX 25 GTi aut, 5 stk 2CV, XM 2,0i -90 og XM Break 2,0i 16v automat.
Image
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

EirikJ wrote:Vil nødig tråkke noen på tærne, men destilert vann er ærlig talt ikke nødvendig.
Toppane på TRD2 er av elendig kvalitet, sovidt eg veit laga av skrapaluminium. Urein kjølevæske tærer på dei mikroskopiske sprekkene til dei blir store, og so får ein føljande problem:
topp till trd t2 köpes.
min är sprucken...
EirikJ
Posts: 363
Joined: Sat 28 Jan, 2006 00:51

Post by EirikJ »

Nææh....tror ikke det har med kjølevannet å gjøre. Det er rett og slett bare noen jævlig dårlige topper. Litt VW-stil over det. Fysj og fy :lol:
Citroënnlig hilsen Eirik
DS 21 ieh Pallas, DS 23 h Pallas, CX 25 GTi aut, 5 stk 2CV, XM 2,0i -90 og XM Break 2,0i 16v automat.
Image
hoc
Posts: 2
Joined: Mon 25 Feb, 2008 10:13
Location: sverige

Post by hoc »

EirikJ, du har PM

Jag är jätteintresserad!!

/johan
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

hl wrote:
EirikJ wrote:Vil nødig tråkke noen på tærne, men destilert vann er ærlig talt ikke nødvendig.
Toppane på TRD2 er av elendig kvalitet, sovidt eg veit laga av skrapaluminium. Urein kjølevæske tærer på dei mikroskopiske sprekkene til dei blir store, og so får ein føljande problem:
topp till trd t2 köpes.
min är sprucken...
Jeg vet at dette har vært et problem med selve blokka der de brukte gjenvunnede råvarer i denne. Og det viste seg i en del maskiner ved at sylinder foringene løsnet. Dette problemet ble avdekket tidlig og en maskin som har gått 100.000 er utenfor fare fordi den ikke har denne svakheten.

Men er det samme problem i toppen?
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Citroencx wrote:Jeg vet at dette har vært et problem med selve blokka der de brukte gjenvunnede råvarer i denne. Og det viste seg i en del maskiner ved at sylinder foringene løsnet. Dette problemet ble avdekket tidlig og en maskin som har gått 100.000 er utenfor fare fordi den ikke har denne svakheten.

Men er det samme problem i toppen?
Nei, hugsa feil; var nok blokki eg tenkte på. :oops:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Alu-topper er generelllt svake, det gjelder ikke bare denne. BMW topper rakner rett som det er.
Men i de fleste tilfeller er det bilførers feil da han/hun belaster kald motor for hardt.
T2'en i firhold til T1 og sugedieselen,,, noe tynnere vegger(større porter) men et annet problem er legeringen, som ironisk nok ble endret for å få en sterkere topp :wink:
har masse Citroèn:-)
Post Reply