GS Bremse Calipere bak trenges!

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

GS Bremse Calipere bak trenges!

Post by Un petit GS »

Har plukket bakbremsene fra hverandre etter 8 år ubrukt idag. Og egentlig er caliperene bak i orden, men stemplene er fryktelig trege.

Skal lufte dem i morgen, og bremse stemplene ut, og presse dem tilbake igjen noen ganger, men er egentlig ikke optimist på at de løsner nok slik at de går EU kontrollen.

Derfor trenger jeg nye calipere, eller noen som funker. Har kikket litt her og der uten egentlig å finne det jeg trenger hverken her eller hos classicparts.

Noen som har en ide, om hvor calipere kan oppdrives?
(1976 Gspesial 1015)

H.SaX
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Kontra beskjed :-)

Etter komplett demontering av bakkaliperne og lufting av bremser. Så var det bare å pumpebremse stemplene ut til maks (satte inn en utslitt bremsekloss) og brukte et skrujern for å få det inn igjen noen ganger, så ble de helt ok!


32 år gammelt, ubrukt i nesten 10 år, og så funker det med litt tlc :)
- imponert jeg :-D

H.SaX
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Jeg hadde da ikke gjort regning med noe annet! :wink: Det er tross alt en Citroen :lol: ...

Kjetil S
Last edited by kjetil on Mon 11 Aug, 2008 00:27, edited 1 time in total.
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Bra det løste seg, hadde samme problem i fjor med min. Jeg byttet pakningene når jeg først fikk ut stemplene og siden har de fungert upåklagelig.

Pakningssett fikk jeg tak i på mekonomen. Samme som til GSA bortsett fra de første type GS-ene.

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Post Reply