Tidsriktig radio ønskes til CX fra 1983

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Tidsriktig radio ønskes til CX fra 1983

Post by marcuss »

Er det noen som har en nogenlunde tidsriktig radio til salgs? Har en radio med kassettspiller i CX´en, men den har digitalt display og passer ikke inn i bilen.

Radioen må være i stand, og helst med kassettspiller, gjerne i Oslo-området.

Marcus
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Er det så feil med display? Husker vi kjøpte ny Mazda929 i -85 , med "fet" Clarion med display. (forresten mulig jeg har noe liggende, jeg har ikke for vane å kaste noe :wink: , skal se etter en dag)
har masse Citroèn:-)
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Jeg må tilstå at jeg ikke husker så mye av hvordan bilradioene så ut i 1983, jeg var tross alt bare 5 år da :oops:

Jeg var av den oppfatning at slike digitaldisplay kom senere. Uansett ser radioen mest ut som om den hørte hjemme i en rånebil.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

marcuss wrote:Jeg må tilstå at jeg ikke husker så mye av hvordan bilradioene så ut i 1983, jeg var tross alt bare 5 år da :oops:

Jeg var av den oppfatning at slike digitaldisplay kom senere. Uansett ser radioen mest ut som om den hørte hjemme i en rånebil.
Det husker jeg :D Hadde du ikke pioneer i taunusen/142en/616en osv var du ikke noe på stripa :lol: Pioneer var saker den gangen, selvfølgelig snakker vi om casetteplayer her. Den skulle helst være i børsta aluminium og ha helt firkanta knapper med små grønne lys i. Den skulle ha AUTOREVERSE 8) Selvfølgelig skulle den ha bass og treble, men hadde den en LOUDNESS knapp var det konge. Utgangseffekt på 2x25 Watt holdt i massevis hvis du hadde 3 veis i hattehylla. Hadde du equalizer kobla opp med lysdioder i selve knappene, ja da hadde du det helt klart. Du kunne vrenge på lyden så mye du ville du og imponere stort :lol:

har sjekket "lagret" mitt, men fant ikke noe brukbart fra 80 tallet. Kan kanskje være en ide å prøve et bilopphuggeri?

Digitaldisplay var skjeldene saker i 1983 ja, og ble vel mer vanlig etter hvert mot 1990 tallet.

Image
Image
Image
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Ååååhh! Pionèr komponent var konge da, med eq, kass, radio , forst osv i egne enheter.

Det er noe kjent med den Clarion'en der ja;-)
har masse Citroèn:-)
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
Hazard
Posts: 97
Joined: Thu 27 Sep, 2007 22:27
Location: Trysil

Post by Hazard »

Kanskje Bjørn Gunnar (medlem) i Trysil kan hjelpe? Han har stabler av bilradioer på jobben, radio- tv- reparatør som han er.
-83 Cx pallas delebil
-99 Xantia 2.0 Hdi
-85 Opel Monza 2,5i
-00 Opel Omega 2,2dti
+ Triumph, Mazda, Opel og Tempolett i varierende forfallent skikk
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Post by Adelsøn »

Har en Philips radio (High power 20w+20w :) ) av samme type som Citroënforhandleren på Gjøvik ville sette i fatters CX. Tror den er gammel nok til å være tidsriktig, selv om den har digitalt display. Den virket da den ble tatt ut av bilen den satt i, men har ligget LENGE... Skal til Oslo etter bil om ikke lenge, så send meg en PM og vi avtaler noe.
Pris=send en vennlig tanke til hun som har hindret meg i å kaste'n :) :)
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Høres interessant ut. PM sendt. :D
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Tok en titt i radiolageret i går. Fant den radioen og spilleren som citro1cx har på det nederste bildet lenger oppe i tråden. Men ingen equaliser.
Noen som er interesert så skal jeg funksjonsteste den. Prisen? Antar det blir med portoen :D
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Fant denne i en kasse med ting som skal kastes, testet og funnet ok, ikke allverdens lyd men kanskje riktig tid? :wink:

Image
har masse Citroèn:-)
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Her er en fin side for de som lurer på tidsriktig radio i bilen :)

http://www.oldtimerradio.com/auto.html

H.SaX
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Un petit GS wrote:Her er en fin side for de som lurer på tidsriktig radio i bilen :)

http://www.oldtimerradio.com/auto.html

H.SaX
flott side dette, men strengt tatt hører vel det meste av disse anleggene til i noe eldre biler enn CX.

Er det forresten noen som vet hvilket bilradiomerke ur CX ble levert med?
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

pål wrote:Fant denne i en kasse med ting som skal kastes, testet og funnet ok, ikke allverdens lyd men kanskje riktig tid? :wink:
Denne så jo helt super ut. Adelsøn har allerede lovet å komme innom med en radio, men jeg betaler gjerne porto dersom du vil sende meg den og den allikevel skal kastes.
Post Reply