Bilradio, Sikkerhetsseler til 1978 CX Prestige

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
Leffe
Posts: 22
Joined: Thu 19 Jul, 2007 23:06
Location: Oslo

Bilradio, Sikkerhetsseler til 1978 CX Prestige

Post by Leffe »

Har noen en original bilradio for CX 1978? Satt en defekt Grundig-spiller i bilen fra før. Skulle gjerne fått tak i en tilsvrende.

Ønsker også å kjøpe to stk sikkehetsbelter for baksetet til CX (helst i beige, siden bilen har beige velourinteriør)

Ring meg på:
93006048
OSLO
1978 Prestige C-Matic m/AC.
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Har en Blaupunkt Berlin med svanehals-radioen på restaureringshylla... årsmodell rundt 1981/82, men Prestige S1 er jo uansett en passende bil til denne.
Image
Har også noe annet Blaupunkt, bl.a. en svanehals-equalizer;
Image

... og minst én passende Blaupunkt-forsterker. Men der kan jo det meste brukes om det skal monteres skjult.
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Siden TransMedia Int. blander seg inn i diskusjonen.... 8) :lol: :P

Et helt off topic spørsmål som ikke gjelder CX... Jeg har en XM som bruksbil som har rattstyring at radio/kassett... Den har tatt kvelden... (OK, den låste seg etter en batterifrakobling hvor den spurte etter en kode jeg ikke hadde og har som straff endt på dynga...)

Har du - eller vet du om en radio/CD som har interface mot rattstyringen? Mulig dette er et dustespørsmål som jeg burde visst svaret på selv - men det er andre ting ved en bil som opptar meg mer enn lydanlegget i bil.... :D :? :twisted: :?:

Og så kan denne tråden vende tilbake til topic... 8) :P :) :? :D




Med hilsen


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

dette er en kjøp/salgs tråd gutter, skjerp dere!!! :evil:

MVH
moderator
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Beklager.... Men jeg mistenker at spørsmålet kan være interessant for flere slik at du kan godt slette dette innlegget og flytte min "off topic" til utenomsnakk, men det gjør du akkurat som du vil med!

Vidar :D
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Slik jeg oppfatter det:
Leffe spør om å få kjøpe.
TransMedia Int. sier han har å selge.
n10516 spør om å få kjøpe. Dog til en annen bil. :wink:
Har vel sett værre "off topic" innlegg på dette forumet. :wink: :D :D
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

jonsto wrote:Slik jeg oppfatter det:
Leffe spør om å få kjøpe.
TransMedia Int. sier han har å selge.
n10516 spør om å få kjøpe. Dog til en annen bil. :wink:
Har vel sett værre "off topic" innlegg på dette forumet. :wink: :D :D
Mvh
joda, men vi prøve å holde kjøp/salg tråder fri for snikk snakk og heller snakke ball i utenomsnakk seksjonen. På andre forum jeg har fulgt tillates det ikke noe som helst som ikke har med kjøp og salg å gjøre. Så hør nå etter gutter....du også jon :P
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Har også en Pioneer FX-K5 kassettspiller med tilhørende skjult radio-mottaker.
Image
Bildet er rappa fra nett. Også fra tidlig 80-tall, men ka gjer vel dét når det gjelder denne klassiske spilleren. Disse har jeg dog ikke begynt på, så dem er nok ikke klar før i sommer en gang og vel så det. Har noen tilhørende forsterkere også.
En Blaupunkt Melbourne M21 er også på gang, har ikke funnet noe bilde å rappe fra nettet, men helt vanlig rattaksel-radio med kassettspiller, dog med den forskjell at skalaviseren markeres med røde lysdioder og ikke den vanlige pinnen. 3 mekaniske forvalg på FM og 2 x 10 watt innebygget. Mangler kun ny drivrem før klar. 81-modell.
Last edited by TransMedia Int. on Sat 02 May, 2009 22:26, edited 1 time in total.
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Med fare for å påkalle meg moderators vrede:

Ja, jeg vet hvem du er. Om du vil unngå å bli oppfattet som en bilradioselger, er det sikkert lurt med et nøytralt brukernavn, men det har vi diskutert før...

Uansett, takk for råd og tips! :) :roll:


Med hilsen

vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Post by TransMedia Int. »

Da er det jo fullstendig unødvendig å slenge inn stikkpiller i tråder hvor jeg kommer med kommentarer, send meg heller en PM eller ring meg om du har problemer med min framtreden her på forumet eller har andre spørsmål som ikke hører til i tråden forøvrig.

Som nevnt før var det med en hensikt jeg registrerte meg med firmanick den gang da, og jeg ser fortsatt ikke helt problemet med mindre du er i bransjen selv. Jeg har peiling på bilradio og lyd i de fleste aspekter og anser det som langt mer ryddig at det da fremgår at jeg har dette som profesjon, slik at folk kan ta mine anbefalinger/forslag/whatever enten med en klype salt eller hakket mer troverdig utifra hva jeg skriver der og da. I de aller fleste andre fora på nett fremstår firmaansatte/eiere helst anonymt for å promotere egne sjapper og jeg anser dette som rent lureri og utnyttelse av fora å lede og linke uvitende forumbrukere innpå en nettbutikk man selv har interesser i. Jeg ser egenreklameeffekten av å ha et firmanick, for all del, men så lenge jeg hverken sender PM eller spammer ned tråder med egenreklame her annet enn på eventuell oppfordring/invitasjon vil jeg påstå den effekten faller fullstendig bort. Regner med Mods har en våkent øye i så måte overfor firmabrukere uansett.

I så måte foretrekker jeg faktisk heller pepper fra en og annen klodrik som ikke forstår alt dette, enn å oppleve hundre kunder i etterkant som føler de har kjøpt noe eller blitt rådet til noe på falske premisser når de en dag ser sammenhengen mellom selger/nick.

Et motargument her er jo at jeg utmerket godt kan være her kun som privatperson og snakke om CX utifra dét, noe jeg vel har gjort i 98,3% av innleggene mine her, men jeg må jo da la være å komme med innspill om det temaet jeg faktisk har peiling på for å beholde min integritet hver gang temaet kommer på banen, og da er vel noe av meningen med et klubbforum borte om ikke de med også kommersiell fagkunnskap skal kunne uttale seg om sitt fag uten å få servert sarkasmer fra diverse fjols som takk.
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Det er ein stor fordel å ha fagfolk med på forumet, samt at det går klart fram kva felt dei representerer.

Men det ville vera kjekt om dei kunne unngå ord som klodrik og fjols. :wink:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

DENNE TRÅDEN ER GODT EKSEMPEL PÅ HVORDAN EN KJØP/SALGS TRÅD IKKE SKAL VÆRE!

Fra nå av blir det ingen "Pardon". Alle innlegg som ikke er svar/spørsmål på som det selges/ønskes kjøpt vil bli slettet. Diskusjoner om brukernavn hører hjemme i utenomsnakk.
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Ha meg unnskyldt kjære moderator. Du får lov til å slette mine innlegg som er off topic her.

Og jeg mente på ingen måte å komme med noe angrep på Transmedia Int. snarere tvert i mot.



Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Du kan kjøpe fargede sikkerhetsbelter som matcher, f. eks her:
Image
http://wescoperformance.stores.yahoo.net/lb60.html
Kjøpte røde belter til DS'en jeg hadde, de var flotte.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Post Reply