Balje(?) bak til 83 CX søkes

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Balje(?) bak til 83 CX søkes

Post by marcuss »

Baljen som sitter under bak på bilen er rusten på ene siden. Er ikke sikker på hva det heter, men kanskje noen skjønner hva jeg mener. Den sitter under bakfangeren og ene siden av skvettlappene sitter festet i den. Flott hvis noen kunne tatt med til Bergen, evt har tilgjengelig i Oslo før onsdag.

Send PM eller ring 93008946
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Er den så rusten at den er kass? Eller kan det repareres? Bakbaljer er veldig sjeldne er min erfaring. Svært mange CX fikk montert hengerfeste av type som gjorde at bakbalja måtte vekk. Disse ble i de fleste tilfeller bare kastet dessverre. En CX Berline serie 1 uten balja er "vingeklippet" ut.
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

HAr ikke stt nøyere på den enn at skvettlappen på ene siden ikke lenger sitter fast :? Kan nok repareres. Visste ikke at de var skjeldre. Hadde tenkt meg en "ny" mens jeg evt. reparerte den gamle. Det er forresten hengerfeste på bilen, men baljen sitter nå der allikevel så det er kanskje "riktig" type :D

Hvis det skulle vise seg vanskelig med ny brukt blir det rep i vinter
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Er sikkert for lenge siden jeg har vært under serie 1, men hva er det dere kaller for "Balja". Slik dere beskriver den høres det ut som om det er en løs metalprofil. Er det det? Sveiset eller skrudd fast? De er vel i alle tilfeller ikk å få lenger, Hvis ikke cx basis har. Er jo ikke framskjermer å få tak i lenger heller. Ikke en gang til serie 2 gjennom normale kanaler.
Sa da, Marcuss er det spørsmålet om du kan lage en mal i papp eller papir. Kan du det, samt ta noen bilder, så kan jeg forsøke å lage en ny til deg. :wink: :D
Vi kan jo snakkes om det i Bergen.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jon da!! Balja er som en diger balje og går under "rumpa" i flukt med støtfangeren i hele bilens bredde og støtfangerens "lengde". Klarer du å lage denne,,,,,ja da har du gjort det 8) 8)
har masse Citroèn:-)
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Den er etter hva jeg kan se skrudd fast.
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
Asle
Posts: 328
Joined: Sun 23 May, 2004 21:35
Location: Hell
Contact:

Post by Asle »

Jeg trodde denne kun var på Pallas og GTI, av alle de CX ene jeg har hatt er det kun Pallasen min som har hatt denne.
Asle
CX 2.4IE 1983, C5 2.0 HDI STV 2003, og CX25 Turbodiesel 1985 Brake 99% rustfri, C5 HDI Exclusive 2008
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Kan stemme det. Min bil er en Pallas. Første serie 1 bil jeg har, så kan ikke si om andre modeller også har denne. Dersom den bare er på Pallas og gti bidrar jo det til dårligere tilgang
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Post by marcuss »

Fant den på cx-basis: http://cx-basis.de/eshop/product_info.p ... ts_id=1766

€ 300 er jo litt stivt, pluss moms og frakt

Image
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hmmm. Tror nok denne er enklere å reparere enn å lage ny ja. :wink: :roll:
Mvh
Post Reply