CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by asn »

Hei og velkomen asn, jo takk - forsøkte og registrere meg for ett år siden eller så, uten hell.
I kveld lyktes jeg :D
Jeg er på vei til og bli CX eier, etter mange års beundring - litt kikking og dekksparking ramlet jeg over en godbit.
Bilen skal, om lykken står meg bi ta meg og mit følge gjennom Europa - om en mnd. ellers så. Ett urbant safari i absolutt comfort!

Før turen skal jeg gå i gjennom og stelle litt med den - og som subject sier, jeg ønsker meg takgrind/bøyler - eller hva man nå kaller de.
På Breaken er det som kjennt ikke som på mange andre biler, bare og droppe innom den lokale delepusher´n.
Jeg spør alltså med dette om noen sitter på ett slikt sett, laget for Break - jeg kan kjøpe, leie eller låne.
Dernest, jeg vet ikke en gang om det eksisterer men - skinninteriør til Break!?
Det hadde tatt seg godt ut, om noen har ett - eller vet om blir jeg takknemmlig.
Det blir sikkert en masse andre ting jeg "trenger" med tiden, men i første omgang får jeg nøye meg med det.
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by gopp »

Hei asn :)

Så du har havnet her du også? Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dine spørsmål, men vær forsiktig med å utvide Citroën samlingen din. CX er veldig smittsomt, og før du vet ordet av det har du mange av dem.

Et annet aktuelt sted å finne svar på spørsmål rundt Citroën er her http://www.citroenakuten.com/
Gopp
-----------------
Har no' CX
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by asn »

Sannelig gopp!
Selv hei.
Man har da sansen for det (myke) gode liv - når man skal bevege seg langt, rimelig og med masser av plass er det vel lite som slår en CX.
At de er fordømt god og kjøre, tar seg godt ut og har karakter skader jo heller ikke :wink:
Så får vi håpe jeg får kloen i litt godbiter på sikt - nye sko samt en liste over slitedeler jeg ønsker og bytte er på gang.
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by pål »

HVorfor kan du ikke stikke innom denne "dele-pusheren" . Selv har jeg da et sett med gode gamle Thulebøyler av den høye typen. Skal da ikke være så vanskelig å få tak i?

Skinn i break har jeg aldri sett, men jeg har sett break med både vip og Prestige interiør så det lar seg vel gjøre å bygge om 8) 8)
har masse Citroèn:-)
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by tronde »

asn wrote: Dernest, jeg vet ikke en gang om det eksisterer men - skinninteriør til Break!?

Spør Mads H på Citronik.

http://www.citronik.dk/jforum/user/profile/24.page

Det heter "Læderkabine" på dansk.
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by tronde »

pål wrote:HVorfor kan du ikke stikke innom denne "dele-pusheren" . Selv har jeg da et sett med gode gamle Thulebøyler av den høye typen. Skal da ikke være så vanskelig å få tak i?
Dette er vel standard til div. kassevogner.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by citro1cx »

Du trenger 4 stk stativføtter + 2 firkantprofiler. På mine breaker har jeg brukt Thule 761 firkantprofiler på 120 cm. Da jeg målte fant jeg ut at det burde være min 110 cm. Stativføttene er Thule 953, og har en høyde på ca 28 cm, som betyr at firkantprofiler har god klaring til taket bak. Lastekapasiten er da 75 kg. Thule kan kjøpes mange plasser. Jeg har kjøpt på Torshov bilrekvisita. Bilopphuggerier er en rimeligere løsning.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by asn »

Hei der alle,
Takker for råd og vink!
Skal snuse litt mere, få en grind på det taket - en god service også blir det "shake down" Oslo - Vanse t/r for og se at ting fungere, fotografere litt, sammt hilse på gamle damer med blått hår, spille radiobingo og tygge tørre kjeks :P
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by Robert »

Braathen har jo lekkert Boxline-interiør - ser nesten ut som skinn - men er jo skai av fineste kvalitét. Er rimelig sikker på at CXA solgte Familiale med skinn i statene og Canada, men dette er neppe lett å få tak i nå. Hel takgrind finnes i et par lekre varianter - skal gjøre et søk.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by Robert »

Image

serie2 er det visst... happy hunting! :)

Image
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: CX Break - takgrind/bøyler Skinninteriør

Post by knut »

Jeg brukte lågt lastestativ fra Thule foran og høgt bak. Det tok sg bedre ut enn to høge.
Post Reply