Tåkelysdeksel CX2 hvitt og bolter til GS bremseskive/drivaksel

Her kan du finne potensielle kjøpere for delene dine?

Moderator: moderator

Post Reply
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Tåkelysdeksel CX2 hvitt og bolter til GS bremseskive/drivaksel

Post by mads »

Hvit CX2 (sånn plast-CX..) mangler høyre deksel i fangeren der tåkelys kunne vært. Det var en rev som tok det i bytte for livet. Et dårlig bytte for både reven og meg synes jeg, men det var ikke satt av tid til forhandlinger.

Så var det en GS som dryssa boltene i bremseskive og drivaksel ut på bakken i fart :shock: Ikke moro, farten var lav og straks borte og det er like bra. Det er en(!!) av pinneboltene igjen der, en av de vanlige M10-boltene datt på bakken da bilen skulle på henger. Gikk med et skrik bra, men jeg mangler altså et sett med bolter, tre "vanlige" og tre pinnebolter med mutter. Og så blir det en studie i hvordan dette spennes. CX gikk i mål i Paris-Dakar med drift på ett hjul, ambisjonene er betydelig lavere her så vi går ikke nærmere inn på emnet :) Antagelig har ikke bilen kjørt mer siden skifte av girkasse enn det jeg har kjørt noen uker nå.

Seks skruer og et plastdeksel til overs, noen?
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Re: Tåkelysdeksel CX2 hvitt og bolter til GS bremseskive/drivaksel

Post by skjalg »

Har bare plastdeksel for tåkelyset i rødt.
Når det gjelder GS bremseskive og drivaksel går jeg ut fra du mener indre ledd, altså der flensen på indre drivakselledd og bremseskiva er festet til utgående stubbaksel på girkassen. Lenge siden jeg har skiftet drivverk på G-modell, men jeg trodde det var seks like pinnebolter. Uansett så kan jeg få skrudd ut bolter i morgen hvis du ringer meg i kveld, eller i løpet av helga hvis du ringer i morgen. Har en delebil som jeg skroter langsomt.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Tåkelysdeksel CX2 hvitt og bolter til GS bremseskive/drivaksel

Post by mads »

skjalg wrote:Når det gjelder GS bremseskive og drivaksel går jeg ut fra du mener indre ledd, altså der flensen på indre drivakselledd og bremseskiva er festet til utgående stubbaksel på girkassen.
Stemmer. Tre pinnebolter med mutter og tre vanlige M-bolter, alle seks er svarte og virker harde/herdet i godset/gjengene, mutter er blank. 76 GS Club.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Tåkelysdeksel CX2 hvitt og bolter til GS bremseskive/drivaksel

Post by mads »

GS-en brummer igjen, takk til Skjalg!!
Litt av er sirkus å få det inn, sporene på boltene tyder på det ikke var mindre for å få dem ut.. Å sette pinneboltene med gjenge-lim i flensen på girkassa og kjøre noen mil før det dras etter tror jeg er måten å gjøre det på. Alle seks på høyre side var også løse, men på plass. Og jeg lurer på om det er mutter eller pinnebolt som har sneket seg ut... Men - det henger til greiene evt skal ut igjen, noen har lyst til å bytte pakninger rundt ventilene en gang.
Post Reply