GS og GSA elskere !

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

GS og GSA elskere !

Post by Helge MS »

Hei

På franske bilers dag vil følgende 2 biler frembys for salg:

1981 GSpesial break. Rød med sort targa int. Km 120 000 ca. Et meget godt utgangspunkt for en svært sjelden bruksklassiker. Bilen har stått noen år og må gås over i sin helhet. Lite rust. Bra interiør, motor har imidlertid ulyd (men den må jo ut allikevel som på alle andre GS(A)). Klubbens bil. Selvkost 3500,-.

1982 GSA club.Hvit med blått int. 127 000 km. Dette også et godt eksemplar for en som vil mekke seg frem til en sjelden klassiker. Denne har jeg hatt i 4 år . I denne perioden er den kun kjørt på prøveskilt 2 ganger i året. Den har ellers stått inne. Hel og grei bil med behov for kjærlig pleie. Det er litt rust histen og pisten, men det er bare kos for en entusiast. God motor. OK teknisk. Selvkostpris 3000.

Begge bilene er innlandskjørte.

For begge bilene gjelder: det som trengs for å fikses er klubben og jeg behjelpelig med.. foringer i bærearm, drivaksler ol..

Ring meg evnt på 92.40.34.02 eller på 22.24.49.70 (jobben) eller 67.14.80.79 hjemme så tar vi en GS prat.

mail helge.spildrejorde@mod.dep.no

Helge MS

GS:
Image Image Image
Image Image Image

GSA:
Image Image ImageImage Image Image
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Helge,
Lite respons på de flotte bilene her,
Er slik at ingen er interessert i en så sjelden bil som GS Break? Her er det lite å gjøre før man har en veldig morsom bil.
Litt vinterpusling så er det det meste gjort.
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Ohhh... jeg har lyst på en GS Break (drømmer om det), men jeg har ikke plass eller tid til en Citroen til :( . Folk syns jo æ e steintoillat allerede :D, som har så mange CX'er. Så hvis jeg kommer med en GS, blir jeg vel sendt til Rønvika :wink: .
Også var det å få fraktet den opp hit :? . Nei, nei skal ikke....

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

En fra eller til!
jo jo JO du skal!
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Helge MS

Post by Helge MS »

He he

Min første bil var en 76 GS break... er ikke rart en er rar....

Hvor sjeldent er det nå... Såvidt jeg vet.. og etter 7 år i klubben vet jeg mye... vet jeg bare om 4 andre GS break. Kun 1 har skilter. En vil nok få det 77 modell. en er 75... meget bra utgangspunkt, men nokså nedplukket. og rykter om en tidlig.. men ikke bekreftet.

Bilen har kun gått litt over 100 000.. viste det seg... og er full av ekstrautstyr.

Hva angår min GSA. Alle kommenterer hvor billig den er, men ingen er villig til å bruke de 3-4 helgen som skal til for å skaffe seg en bruksklassiker.... bilen er så bra at den er verdt mye mer i deler...men jeg vil ikke, vil ikke skrote en så sjelden bil... som det kun er 2-3 rusthull i..

men jeg kan jo diskutere pris....

H.
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

...Joda, gudene må vite hvor mange ganger jeg har vært inne her og tittet på nettopp disse 2 bilene :oops: .
Har absolutt lyst på en av dem (eller kanskje begge :? :shock: ).
Men problemet er plass (og evt tid)... Isåfall måtte jeg kvittet meg med noe annet - er i tenkeboksen i så måte - har en '75 AK som blir altfor lite brukt, og en '87 2CV Special (ikke kjørbar for øyeblikket :cry: ).
Valgets kval.... Dette er ikke enkelt...
(er ikke alle som har det som Jonsto.:lol: )
Skjønt jeg tror jeg hadde blitt rablende gal, hvis jeg skulle hatt:
28 stk -
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
stående...)

Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Fortsatt ingen som trenger et prosjekt til vinteren?
Stasjonsvognen står i sørkedalen og bare venter på en som har lyst til å gi den den kjærligheten den trenger. Med noen kvelder og helger i løpet av vinteren så har du en unik bil til våren.
I går så gnukket jeg litt med polish og rubbing på panseret og det ble gullende blankt!
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Driver og rydder i garasjen.... :wink: 8) :lol:
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Post Reply