Muligens noe overpriset? (mobile.de)

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Muligens noe overpriset? (mobile.de)

Post by RolandM »

Mulig dette er Fradet-materiale? :wink: Ser lekker ut, men dyyyyr.... 8)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Dette er en GS og ikke en GSA. Jeg er ikke helt 100 % sikker, men jeg trodde vitterlig at 1979 var siste produksjonsår for GS - og når denne er førstegangsreg. i juni 1980 må det være en overligger av de helt gedigne. Frontlysene er (etter min mening) smakløse og jeg stiller meg generelt noe skeptisk til kilometerstanden som er oppgitt. Prisen har åpenbart en 0 for mye!
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Om det er en yugoslavisk produsert GS er det vel ikke mange av dem igjen i "ny" stand...
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

BEO wrote:Dette er en GS og ikke en GSA. Jeg er ikke helt 100 % sikker, men jeg trodde vitterlig at 1979 var siste produksjonsår for GS - og når denne er førstegangsreg. i juni 1980 må det være en overligger av de helt gedigne. Frontlysene er (etter min mening) smakløse og jeg stiller meg generelt noe skeptisk til kilometerstanden som er oppgitt. Prisen har åpenbart en 0 for mye!
Hvis du legger merke til landskjennemerket på bakluka (BIH) avslører det mest sannsynlig at bilen er fra Bosnia & Herzegovenia. Som kjent er Bosnia & Herzegovenia tidligere en del av tidligere Jugoslavia. Fabrikken Tomos/Cimos i tidligere Jugoslavia produserte Citroën på lisens og GS/GSA var blandt dem. Bilen er mest sannsynlig en orginal Tomos/Cimos Citroën og skal vel stengt tatt ha disse lyktene har jeg lest en plass. Når det gjelder årstallet vet jeg ikke så mye om det, men vil anta at de produserte serier lenger i tidligere Jugoslavia i enn i France. Cimos produserte i.f. Julian Marsh Citroën på 60, 70 og deler av 80 tallet.

Image

mer om Tomos/Cimos her: http://www.citroen.mb.ca/cItROeNet/fore ... tomos.html
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Så rett, så rett - de doble hovedlyktene var av en eller annen grunn standard på de jugoslavisk-produserte GS/GSAene.
GSpécial ble vel forøvrig i Vest-Europa produsert ut modellåret 1980 til sept 1980 (et år etter at de andre GS-utgavene ble erstattet av GSA, sept 1979) og ble da erstattet av GSA Spécial.
"Overliggere" av GSpécial ble fortsatt solgt bl.a. her i Norge utover i 1981... :)
Meget mulig at den jugoslaviske fabrikken fortsatte å skru sammen GS en tid etter at GSAene hadde overtatt i Vesten...
Forøvrig står det jo i annonsen at bilen trenger nye dekk, i og med at det er originaldekkene fra 1979 som sitter på (selv om bilen ikke er førstegangsregga før 6/1980).
Men en prislapp på 20.000,- euro, da... Hi, hi, hi :shock: :roll: :mrgreen:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Hvis man først er ute etter en jugoslavisk GS, for å si det slik, er jo denne i bedre prisklasse, om enn kanskje ikke i like bra stand:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Men hvorfor er disse Jugoslaviabilene så dyre? Er de ikke regnet for å ha dårligere kvalitet enn de franskbygde? Eller er det nettopp derfor at det finnes ekstremt få igjen av de at de selges så dyrt? Eller er det kanskje ikke så dyrt likevel?? :roll:

-Per
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

For å si det slik: Hvis dette ikke er dyrt, er det veldig billig å kjøpe Citroen SM.... :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Hm, som BEO nevner, det må jo være en 0 for mye i prisangivelsen for den første av disse to... :? ?
2.000,- euro for en solid GS i sjeldent originalt stand høres slett ikke så gæernt ut.
Hva de jugoslavisk-produserte utgavene angår, er det vel neppe særlig mange av dem som har overlevd borgerkriger og alskens annen moro der nede.
Så sjeldenhetsfaktoren kan vel saktens reflekteres i prisnivået, ihvertfall hvis man er modellsamlerentusiastisk (gæern) nok... :roll: :wink:
Ellers har jo 4-5.000,- euro blitt en ganske vanlig pris i Nederland m.fl. for kvalifisert gode eksemplarer av GS - begynnende kultstatus!! 8)
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Post Reply