(Veteranbørsen) Enda en orange GS!

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

(Veteranbørsen) Enda en orange GS!

Post by RolandM »

Denne forsvinner nok snart, for det er en på vei for å se på den. Men tross rustflekker ser den veeeeldig søt ut. :wink: Interiøret er visstnok helt og relativt pent. Fyren som selger har en stabel med CX'er lagret på låven sammen med den også.

http://veteranborsen.no/annonse.php?ann ... _picture=2
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
took
Posts: 27
Joined: Tue 22 Aug, 2006 10:28
Location: Oslo

Post by took »

Tror jeg har vært å sett på denne en gang... Stod da til salgs hos en Opel forhandler i Sørlandsparken, var vel i 2000 tror jeg. Var da en gammel mann som hadde hatt den, ble solgt privat av en fyr som jobbet der..

Gikk greit den gangen iallefall, men såvidt jeg erindrer var det et eller annet med clutchen, samt store mengder svært nylig påført tectylmasse på kanaler og understell. Var det som fikk meg til å avstå den gangen. Men for all del, fin bil, og snart åtte år siden jeg så den. Kan være gjort mye med den siden den gang. Fint å se at den fortsatt eksisterer ihverfall.. Husker spesielt interiøret, med de orange setetrekkene.. Lekkert..
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Hvis det er den samme bilen er det ikke gjort noe med den siden den gang. Han som kjøpte den kjørte den hjem på prøveskilter, og den har stått lagret innendørs hos ham siden. Ifølge ham var det nærmere ti år siden.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
took
Posts: 27
Joined: Tue 22 Aug, 2006 10:28
Location: Oslo

Post by took »

Tror nok det er den samme bilen, er vel ikke mange av disse med den fargekombinasjonen, solgt på omtrent samme tid og sted. Var kanskje våren 99 når jeg tenker etter.. Tror den hadde stått en tid den gangen jeg prøvekjørte den også.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Post by tdbugge »

Kjenner han Reidar.Har vært og sett på CX"ane han har stående :)
Tommy D.Bugge
Un petit GS
Posts: 111
Joined: Mon 15 Jan, 2007 23:22
Location: Steinkjer
Contact:

Post by Un petit GS »

Han Reidar og jeg har blitt enige om at jeg er neste eier :)

Så det blir tur nedover til helga for å hente! :)

H.SaX
Post Reply