Lavmiler BX i Oslo

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Lavmiler BX i Oslo

Post by RolandM »

De blir billigere og billigere...

Denne kan jo selvsagt ha rustproblemer, eksploderte fjærbein og mer til, men hvis den er i den stand eieren påstår (han fremgår ikke å ha mye peiling på BX) burde den være mer enn verd pengene. Knapt 60 000 km!!!

Noen som har tenkt å kikke på denne?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24754108
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Lavmiler BX i Oslo

Post by RolandM »

Og der var den solgt, gitt...

Hm, Oslo... Lurer på om den dukker opp igjen om en stund, med en noe høyere pris, og en selger som både Adelsøn og jeg har stiftet bekjentskap med... :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Lavmiler BX i Oslo

Post by rundgren »

RolandM wrote:Og der var den solgt, gitt...

Hm, Oslo... Lurer på om den dukker opp igjen om en stund, med en noe høyere pris, og en selger som både Adelsøn og jeg har stiftet bekjentskap med... :wink:
Nå var den hvertfall solgt. Mystisk hvor fort billige BXer går for tida...
Men må jo nesten si at om noen faktisk greier å tjene penger på å kjøpe opp og videreselge noe såpass "uselgelig" om BX, så må man jo nesten bare bøye seg i støvet før man klør seg i skjegget over valg av forretningsmodell....
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Lavmiler BX i Oslo

Post by RolandM »

rundgren wrote:
RolandM wrote:Og der var den solgt, gitt...

Hm, Oslo... Lurer på om den dukker opp igjen om en stund, med en noe høyere pris, og en selger som både Adelsøn og jeg har stiftet bekjentskap med... :wink:
Nå var den hvertfall solgt. Mystisk hvor fort billige BXer går for tida...
Men må jo nesten si at om noen faktisk greier å tjene penger på å kjøpe opp og videreselge noe såpass "uselgelig" om BX, så må man jo nesten bare bøye seg i støvet før man klør seg i skjegget over valg av forretningsmodell....

BX er ikke uselgelig. De går unna hele tiden, riktig nok til små summer. Og en BX med drøyt 100 hester og automatgir, som er kjørt 60 000 og har fått fikset småfeil og fått seg en vask, kan glatt selges for mer enn 4000 kr. Prosentvis blir da fortjenesten god for relativt lite arbeid.

Jeg vet selvsagt ikke om denne bilen var så godt et kjøp som det umiddelbart kan fremgå av annonsen. Men det er i hvert fall minst en person i Oslo som skaffer seg noen små ekstrainntekter på å kjøpe BX grisebillig og selge videre til sånne som oss. :wink: Husk at de går ikke nødvendigvis for de prisene som står i annonsen. Og jeg tror det er mange som ikke har noen spesiell peiling på bilene, men som tar det de får for dem, og villig lar seg prute ned enda noen tusenlapper. Det skal ikke forbause meg om denne gikk for mindre enn fire...
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Lavmiler BX i Oslo

Post by mads »

RolandM wrote:Lurer på om den dukker opp igjen om en stund, med en noe høyere pris, og en selger som både Adelsøn og jeg har stiftet bekjentskap med
Er det noen hemmelighet hvem det er? Jeg skjønner ikke greia med nesten å si noe. Enten si det eller la vær.
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Re: Lavmiler BX i Oslo

Post by Adelsøn »

Tror Roland mener han vi kjøpte GTi'er av... Husker ikke navnet, men det var vel ikke det beste bilkjøpet jeg har gjort. Har hatt mye mer glede av Lille Rød som Torstein solgte oss for under 4 laken. Nå har vi bestemt oss for at hun blir en EU-periode til :)
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
Post Reply