Se på denne da

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Se på denne da

Post by pål »

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=31253508

Denne ser jeg stadig på en parkeringsplass nær jobben :) Har ikke studert den, men synes den ser velholdt ut
har masse Citroèn:-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Se på denne da

Post by mads »

'85 BX, annonsen så kul at den i seg selv er nok: http://www.ooyyo.nl/car-detail/?languag ... id%3D84862

'91 BX: http://www.ooyyo.ca/car-detail/?languag ... B620001132

Bensin -> diesel er nok bare en del av ombygg her. Med fare for å virke grinete - eller identitetsbygge? (og det er jeg altså ikke :)) Karroseribytte finnes også i regelverket
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Se på denne da

Post by jonsto »

mads wrote:Karroseribytte finnes også i regelverket
Du kan ikke bytte karosseri på en bil som har selvbærende karosseri. Da heter det motorbytte. ;-)
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Se på denne da

Post by mads »

Vi var innom en greie med at et antall komponenter (ramme, girkasse, motor, etc) fra eksisterende norsk bil skulle merkes og brukes videre, så skrur man greiene sammen med de fra en annen/utenlandsk og får "ny" bil med nytt rammenummer. Greia er en åpning for å bruke deler uten avgift i Norge på en norsk bil og ende opp med annet karosseri og rammenummer. Onkel gogle hjelper med å finne "karosseribytte" / "karosseriskifte".

Jeg syns bilen så fin ut, men veldig lite 1985 og ville sikret meg at ymse papirer og nummer var ordnet riktig. Hva som kan skje om det ikke er det vet jeg ikke og jeg tror ikke jeg har lyst til å finne ut av det.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Se på denne da

Post by jonsto »

mads wrote:Vi var innom en greie med at et antall komponenter (ramme, girkasse, motor, etc) fra eksisterende norsk bil skulle merkes og brukes videre, så skrur man greiene sammen med de fra en annen/utenlandsk og får "ny" bil med nytt rammenummer. Greia er en åpning for å bruke deler uten avgift i Norge på en norsk bil og ende opp med annet karosseri og rammenummer. Onkel gogle hjelper med å finne "karosseribytte" / "karosseriskifte".
Så lenge karosseriet er selvbærende må det gjøres omvendt. Men dette er vel egentlig "off topic". Men jeg har undersøkt dette med karosseribytte på CX med biltilsynet.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Se på denne da

Post by pål »

Uansett, hva Mads måtte mene , Jeg synes bilen ser mer enn brukandes ut, hvor ofte ser man en slik bil i slik stand tilsalgs i Norge, Rustne fillete vrak i orginalstand finnes i hundrevis av steinrøyser/bakgårder her i landet. Her er det bare tut å kjør i en sjelden sak B)
har masse Citroèn:-)
Post Reply