GSA på Finn.

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

GSA på Finn.

Post by jonsto »

Dette måtte vel være noe for en eller annen?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31388430

Image

Mvh
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Re: GSA på Finn.

Post by gsak »

Har vært og sett på denne,
den er har noe mose og spindelvev på seg, og noe rust på dørene, mest på høyre fremdør, litt småskader på lykteglass og støtfanger, mangler askebeger, varmeapparatkontrollen innvendig er rustet fast og lignende småtteri
det eneste som er ordentlig dårlig på bilen er venstre kanal som er totalt gjennomrustet langs hele. noe rådebank i motor.
ellers så jeg under at bilen har hatt understellsbehandling og den ser meget pen ut under, det er heller ikke rust i bagasjerommet.
bra objekt, for de som kan tenke seg å ta på seg jobben med kanalen.
RN
Posts: 123
Joined: Tue 08 Jul, 2008 10:20
Location: Vågå

Re: GSA på Finn.

Post by RN »

Er sikkert ingen rådebank ,men knastakslinger er et kjent tema .
MVH
Rune N.
87 CX trd turbo 2 berline. 86 CX 25 Rd berline. 83 GSA x3. 83 GSA special. 06 C8 2.2 exclusive. 08 C4 Picasso 1,6 HDI. CX trd turbo 2 break.88 CX gti turbo(donor)
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Re: GSA på Finn.

Post by skjalg »

Kanalen bør være lett å fikse hvis bilen er hel ellers under,kjøp en blekkremse svart plastbelagt hos blikkenslageren, bøy til i rett profil og bruk popnagler, fyll med olje etterpå. Banking er mest sannsynlig fra kamaksler og vippearmer, kan også være stempelskjørt. Men alt i alt et veldig greit objekt ut fra det ene bildet, ser ganske komplett ut.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: GSA på Finn.

Post by Göran W »

[quote="skjalg"]Kanalen bør være lett å fikse hvis bilen er hel ellers under,kjøp en blekkremse svart plastbelagt hos blikkenslageren, bøy til i rett profil og bruk popnagler, fyll med olje etterpå./quote]
:? Aldrig hört talas om svets????????????? :evil:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
skjalg
Posts: 105
Joined: Tue 04 May, 2004 22:48
Location: mo i rana

Re: GSA på Finn.

Post by skjalg »

Joda, Göran, jeg har hørt tale om sveis, men poenget er: denne bilen blir ikke sveist. En GS/A i Norge eller Sverige som er i behov av rostlagning blir ikke reparert og det skyldes ikke bare mangel på rep.deler. Terskelen for å legge ned arbeid og penger i en G-modell er langt høyere enn for en CX. Det fører til at de få pene eksemplarene som er igjen blir verd mer enn vrakpanten, det er omsatt noen for akseptabel pris i løpet av året. Mest sannsynlig går den på skroten, men jeg håper at noen kan kjøpe den som delebil og ta vare på det som er brukbart.
Skjalg Iversen
H.Wølnersgt.2
8624 Mo i Rana
+47-48990034
skjalg.iversen@hotmail.com
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Re: GSA på Finn.

Post by gsak »

---jeg glemte å skrive at eierne kaster den på fredag, så da er siste sjanse for interesserte.
og bulken på taket er ikke så stygg som man kan tro på bildene, etter min mening kan den lett bøyes ut.
bilen er et meget godt utgangspunkt for de med tid
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: GSA på Finn.

Post by mads »

gsak wrote:---jeg glemte å skrive at eierne kaster den på fredag, så da er siste sjanse for interesserte.
Au.. Det er da for ille! Kan ikke noen hente den for vrakpant da? De siste to ukene har jeg stablet to GSA'er på Gran, der er det nå fullt. Godt og vel. Om så noen tar det litt dumme trixet med å sette den i hagen er det vel bedre enn å presse den..?

Synd at så få setter biler i drift..
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: GSA på Finn.

Post by RolandM »

Hvordan er den ellers karosserimessig? At det trengs ny støtfanger er lett å se, men på bildene kan det også se ut som om nesten hele høyresiden er småbulket?

Og hvordan er interiøret?
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Re: GSA på Finn.

Post by gsak »

Karosseriet er helt og pent, bulken på taket er det eneste nevneverdige(bulk er egentlig ett litt kraftig ord for skaden på taket, jeg vil tro det lett kan bøyes ut, uten at det vil være noe spor igjen av skaden). hverken fangeren eller resten av karosseriet så ut til å ha vært krasjet med, bilen var stort sett hel og fin.
interiøret var helt, litt slitt i førersetet, men husker jeg riktig var det setetrekk på forsetene som jeg ikke fikk sett under..

om støtfanger ikke er å få tak i på en enkel måte, kan det fungere med nåværende fanger, etter litt plastpolish.... er et hull i plastikken på størrelse med en femkrone kanskje, ellers var den stygg i fargen.

--med forbehold om at jeg husker feil

"bulk" i taket
mangler høyre speil
askebeger
horn
trenger nye lykter foran + en bak
ny venstre kanal
møkkete
rust på passasjerdør
fjerne litt utvendig rust(ikke mye)


denne bilen er et veldig bra utgangspunkt for en pen gsa!
iingvildb
Posts: 1
Joined: Mon 02 Jan, 2012 00:05

Re: GSA på Finn.

Post by iingvildb »

Hei vi har denne enda med askebeger og speil. Er ett fint utgangspunkt for en fin gsa..heelt enig :)
Post Reply