92 BX Millesime

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
OlavBX
Posts: 174
Joined: Wed 22 Feb, 2012 02:35
Location: Skien, Telemark

92 BX Millesime

Post by OlavBX »

Har bestemt meg for å selge bilen, da den koster meg for mye for øyeblikket.
Har skifta 3 hydraulikkuler, hovedakkumulatoren og begge fjæringskulene bak. Det er også skiftet et returrør under av forrige eier. Motorolje, filter og tennplugger er nylig skiftet. Det er Hydroflush i systemet nå, må skiftes til LHM om ca 2000-3000 km. Bilen starter lett hver morgen og hever og senker seg uten problemer, og er myk og fin å kjøre. Når bilen er blitt varm, er den noe mer tungstarta, men jeg vil ikke kalle det et problem. Den starter alltid! Bilen har gått 232 000.

Det er noe rust, et lite hull i kanal, og et i bagasjerom som jeg vet om. Er ellers litt overflaterust i karosseri, men dette er i dørkanter, så det er ikke synlig med lukkede dører. Bilen er ellers pen i lakk, men noen skrammer her og der. Det er slakk i V lenkearm bak. Nye originale deler for 1900 kroner følger med!
El vinduer foran, el takluke, varmeseter, el speil, manuell gir. Interiør er veldig pent, svart velour. Alt virker, bortsett fra varme i førersetet. Bilen er EU godkjent til november 2012 og årsavgift er betalt! Bremser er også byttet for ikke så lenge siden av forrige eier.

Følger med gode sommer og vinterdekk, sommerdekk er nesten splitter nye.
Av andre ting som kan nevnes er at styring er litt treg og butter imot. Har også i det siste opplevd at hydraulikklamper tennes under aktiv kjøring. Ved rolig og pen kjøring skjer ikke dette så ofte. Har blitt fortalt at det kan skyldes en defekt trykkbryter, men det har ikke jeg mulighet til å skjekke ut.
Er sikkert enkelt for dere som har litt mer kunnskap enn jeg har om dette til å fikse det.

Jeg har kostet på bilen rundt 4-5000 kroner ekskludert årsavgift og jeg kunne tenke meg 9000 kroner for bilen. Jeg går med tap uansett hva jeg krever for den.
Vil at bilen kommer til entusiast som vil ta vare på den. Er ikke mange BXer igjen på veiene.
Bilder av bilen kan sendes på epost, bare send PM om noen skulle være interessert. Send PM for tlf nummer.

For dere som ikke har fulgt med under Teknisk for BX kan lese mer om bilen her, et par av trådene har blitt noe lange:
viewtopic.php?f=28&t=6009
viewtopic.php?f=28&t=6013
viewtopic.php?f=28&t=6005
viewtopic.php?f=28&t=5985

Mvh Olav
1992 Citroën BX Millesime
1982 Lada 1600L
Image
Post Reply