1986 BX GTi selges

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

1986 BX GTi selges

Post by RolandM »

Serie II (87-modell registrert i 86) BX GTi selges rimelig. Bilen har vært pendlerbil for oss de siste 4-5 årene på Østlandet, men er stort sett brukt til og fra nærmeste togstasjon ca annenhver uke, og er dermed ikke kjørt mer enn ca 185 000 ennå. Dette er en ren bruksbil: Optisk framstår den noe slitt, teknisk er det kun behov for mindre utbedringer. Rust er det litt av innvendig i to sidedører, men det er ikke synlig rust utenpå og såvidt jeg vet heller ikke strukturell rust noe sted. Vi får ikke samme behov for en slik bil til høsten og ønsker å selge nå.

Blant utbedringer foretatt de siste årene:
Byttet en del hydraulikkrør
Nytt (overhalt) fjærbein foran høyre side)
Nytt batteri
Kuler er fylt opp
Nye dørlåser/tenningslås
Nytt spiralbremserør venstre bak
Ny spylermotor
Nye parkeringsbremswire
Nye sommerdekk, på Xantia alufelger
Nye vinterdekk (kjørt kun få 000 km), på originale BX alufelger
Diverse andre løpende forbedringer
Siste bytte av olje, filter m.m for ca 5000 km siden.

Bilen skal EU-godkjennes senest i november. Det er en liten sprekk i frontruten, men dette er utenfor synsfeltet. Videre en mindre hydralikk-lekkasje ved høyre bakhjul, sannsynligvis nok et rør som trenger å skiftes. Bremseskivene er rustne fordi bilen står forholdsvis lenge mellom hver gang den kjøres. Tidvis er bilen noe rykkete i kjøkjøring, men dette har vært slikt siden jeg kjøpte den, uten at det er blitt verre. Forbehold om at det kan være enkelte mindre ting jeg ikke har fått med i denne oversikten. Bilen har gått gjennom EU-kontroll i 2008 og 2010 uten anmerkning, men det er selvsagt ingen garanti for resultatet nå.

Alt av vindusheiser, sentrallås, soltak og annet elektrisk habengut virker, men det er dårlig lys i instrumentpanelet, litt vaklekontakt i førerdørheisen, og kupéviften gir svært mager effekt på vinteren (typisk BX-problem). Interiøret er helt og relativt pent med unntakt av et par små plastskader, på bakside av passasjersete foran og ved betjening venstre sidespeil. Lakken er jevnt slitt, men relativt grei med unntak av noe flassing av klarlakk på taket og på spoiler, en smal rift langt nede på høyre bakdør og noen ganske få steinsprang på panser. Ekstra panser følger med.

Dette er som det fremgår ikke noen pynte-BX, men den duger fortsatt en del km. Bare dekkene kostet ca 7000 kr, og sommer- og vinterdekk har til sammen rullet mindre enn 20 000 km.

Oppdaterte bilder kommer, men i mellomtiden finnes det bilder fra da jeg kjøpte den i 2008. Optisk sett er den vel helt lik i dag som den var på bildene den gang.

http://cx.zapto.org/gallery/album308?page=1

Bud ønskes, prisantydning 8000,-.

Mobil 91721401 - Roland Mauseth
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply