GSA gis bort - fra finn.no

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

GSA gis bort - fra finn.no

Post by n10516 »

Denne annonsen ble jeg obs på via gruppe på facebook:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35841606

Dette er sikkert en bil som bør berges :) . Ut fra bildene (det er ikke så mange...) ser bilen OK ut. Jeg har ikke tid til å gå på dette, dessverre. GSA er jo en spennende bil, men det må da finnes entusiaster som kan hive seg på dette? :D


Hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by rundgren »

Har sendt mail på denne, men ikke fått svar...
Usikkert hvor god stand den er i, men vi bør jo som et minimum få skrudd av det som er bra av deler før den går i pressa. Det er jo null kostnad/risiko her, bare litt arbeid...
Har man flaks er den i god stand også...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by n10516 »

Helt enig! :D

Da regner jeg med at du poster noe her når du har fått fatt i damen....


Hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by pål »

Denne har da vært skrevet om her på forumet før..... lurer på om noen faktisk var og så på den og jeg :)
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by pål »

har masse Citroèn:-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by rundgren »

Syns det var noe kjent ja, bra du fant link.
Mulig denne Ingvild er på ferie...
Jeg kan godt hente bilen hvis den er kjørbar, og legge ut for vrakpant. Men har ikke noe sted å plassere den og ikke lyst og tid til å sette den i stand selv.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by RolandM »

Bilen står tydeligvis hos foreldrene. Jeg ringte faren og fikk nummeret hennes og la igjen beskjed, men hun har ikke svart. Har tidligere vært i kontakt med damen og bedt henne sende bilder av interiør og bedre utvendige bilder, og det skulle hun gjøre - i november.

På noen av bildene ser bilen fin ut, mens sidebildet av høyre side gir inntrykk av at den kan være ganske shabby - eller tatt med for dårlig kamera under for dårlige lysforhold. Umulig å si.

Enig i at det ikke er noen risiko hvis man får igjen summen i vrakpant, men litt jobb er det jo, og hvis man skal beholde bilen og faktisk få den i stand påløper utgifter til kanalbytting, evt. annen sveising, og muligens også en dellakkering (hvis rust på dører er på synlige steder), samt eventuelle tekniske utbedringer. Så drar det fort på seg 20 000 kr før man vet ordet av det. En pen GSA er nok verd det, men de finnes også å få kjøpt for tilsvarende sum fra Frankrike. For å satse på denne må det være mulig å verifisere at den faktisk er i så god optisk stand at den er verd det - det er lakkering, sveising og bytte av interiør som drar i vei mest på kostnader her. Det er forskjell på en bil som stort sett er fin i lakken og bare trenger en liten touchup etter rustutbedring av dører og der interiøret er helt og pent, og en der man egentlig burde hellakkere og bytte interiør for å få et fint resultat.

Med andre ord: Det trengs bedre bilder enn den formodentlig bortreiste Ingvild har greid å skaffe. Og noen bør teste kjapt om clutchen fungerer, pakningene lekker som en sil og Y-røret på eksosen trenger fornying, blant annet. :)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by pål »

Ærlig talt.... bilder eller ikke , om man er intressert i modellen finnes det ikke ett eneste argument for ikke å hente denne... det koster ikke annet enn noen kalorier og evnt noen dråper drivstoff . Sett istand eller hugg , uansett går regnestykket i pluss!!
Om ikke denne blir hentet er interressen så liten at da får det heller bare være , så får Ola Nordmann sitte her på berget med en håndfull GS(A) 'er og angre senere !

Ha en eller flott og regnfull dag :)
har masse Citroèn:-)
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by RolandM »

I prinsippet enig med deg, Pål, men i praksis er det nok ikke fullt så enkelt. Hvis man bor 60 mil unna, og ikke har tilgang til bilhenger og bil/sjåfør som lovlig kan trekke bilhenger, blir det fort snakk om litt mer enn noen dråper bensin hvis man skal hente en slik bil. Dermed blir den kun aktuell hvis bilder viser at den kan være verd å ta vare på. For CE-utstyrte sjåfører medGSA-interesse rundt Oslo, derimot, burde den være aktuell. Men de er enten mangelvare eller har sprengt garasje fra før Så da gjenstår kun sånne som oss som vil ha bilder før vi leier Statoilhenger og drar 60 mil. Og eier har skullet skaffe bedre bilder siden i fjor høst.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by n10516 »

Bilen står i Lommedalen, var det ikke slik? Jeg tror jeg har en jobb i nærheten om ca en uke. Om det passer slik, kan jeg stikke innom og prøve å få tatt noen bilder. Men da må jeg ha adressen!

Det er et par "hvis" her, men om ingen andre kan, tror jeg dette skal gå bra om noen sender meg nødvendig info.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by pål »

Da får man stole på hva andre som har sett bilen skriver da :
Har vært og sett på denne,
den er har noe mose og spindelvev på seg, og noe rust på dørene, mest på høyre fremdør, litt småskader på lykteglass og støtfanger, mangler askebeger, varmeapparatkontrollen innvendig er rustet fast og lignende småtteri
det eneste som er ordentlig dårlig på bilen er venstre kanal som er totalt gjennomrustet langs hele. noe rådebank i motor.
ellers så jeg under at bilen har hatt understellsbehandling og den ser meget pen ut under, det er heller ikke rust i bagasjerommet.
bra objekt, for de som kan tenke seg å ta på seg jobben med kanalen.
har masse Citroèn:-)
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by RolandM »

Jeg tror vi alle glemmer noe her, og det er at selger har ikke vært å få tak i etter at hun la ut annonsen, verken på e-post eller telefon. Det er litt vanskelig å kjøpe en bil som ingen er til stede for å selge. Dumt å sende noen opp til en adresse (den står forsåvidt i annonsen, n10516) når man ikke en gang vet om bilen står ute eller inne og hvor den står. Hvis den da ikke er hos huggeren allerede.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Even
Posts: 2
Joined: Wed 18 Jul, 2012 11:15

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by Even »

Jeg har vært og sett på den og gjort avtale om å hente den iløpet av denne uka. Bilen har stått ute, så interiør som tepper og seter er mugne. Ellers er venstre dørterskel gjennomrusta, og da mistenker jeg også bilen for å ha mere rust i bærende konstruksjoner. Det vanlige med bremser på en bil som har stått lenge er sikkert også en sak, dessuten en motor som heller ikke har vært i bevegelse på lang tid. Men hun sier den starter, selv om jeg ikke tar den med på prøveskilter gjennom Bjørvikatunnelen... Vet hva som kan skje dersom slike motoroer står alt for lenge.
Jeg har skrudd og sveiset endel selv, men er også erfaren nok til å vite at denne bilen trenger masse tid og penger for å komme til sin rett igjen. Min plan er å ta den med på henger til Nesodden for å bli bedre kjent med den.
Har en fanastisk, nylig EU-godkjent GSA fra før av.
Slik jeg ser det, er det 90% sannsynlig at den blir til delebil. Jeg tror mer på de to bilene som er til salgs på Gran, faktisk, og at disse har mer på veien å gjøre i framtida. Si gjerne ifra til meg om noen er interessert deler, noe brukbart finnes sikkert. Men først må eier ta kontakt med meg på nytt, slik at vi kan få avtalt denne hentinga. Det virker som om hun er en travel dame...
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by mads »

Even wrote:Jeg har vært og sett på den og gjort avtale om å hente den iløpet av denne uka.
Veldig bra, Even! Tror du har rett i forholdet med denne og de to på Gran, det vil vise seg. Poenget er i hvert fall å berge det som er brukbart.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: GSA gis bort - fra finn.no

Post by RolandM »

Bra at den blir hentet! Hadde en mistanke om at dette kunne være litt jobb å få fin bil av, men delene må jo tas vare på.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply