-80 GSA Club

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Locked
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

-80 GSA Club

Post by trymgreg »

Selger min GSA :( ! Som jeg tenkte å pusse opp, men tiden strekker ikke til.
Den står nå med demontert front (lykter, frontstykke, grill og støtfanger), fordi tanken var å ta ut motoren og "repakke" denne (er litt lekk... :wink: ). Skulle også skifte de fremre eksos rørene i samme slengen. Motor og girkasse er skiftet tidligere (kassa er ifra en X3), og bilen gikk som ei kule før jeg satte den inn. Denne er tidligere eid av Knut Munkeby, det er han som har skiftet motor/girkasse. Selger denne som ett oppussingobjekt, så prisen blir deretter.
Den har stått tørt og godt inne de årene jeg har hatt den, men nå må den flytte ut og da er det bedre at den får seg ett nytt hjem hos noen som vil stelle litt med den :mrgreen:
Følger med nye eksosrør fremme(bla Y-røret) og en den andre brukte deler!

Tlf: 407 69 704
Mail: trymgregersen@hotmail.com

Image
Før demontering
Image

Image
Slik ser fronten ut nå...

Flere bilder her http://cx.zapto.org/gallery/1980-GSA-Club?page=1

mvh
Last edited by trymgreg on Wed 03 Oct, 2012 23:13, edited 1 time in total.
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: -85 GSA Club

Post by trymgreg »

Denne går på høgger'n imorra, mandag 1.oktober :( !
Har ingen plass å gjøre av den...

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: -85 GSA Club

Post by pigland »

Kjedelig at du ikke har plass og at dette kanskje ryker på høggeren. Men håper du tar vare på noen av delene da... Y-rør er jo en gjenganger, forgasseren er kjekk å ha, dører hvis de er ok, m.m. Er det 5-trinnskasse på den og 1300ccm motor?
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: -85 GSA Club

Post by rundgren »

trymgreg wrote:Denne går på høgger'n imorra, mandag 1.oktober :( !
Har ingen plass å gjøre av den...

mvh
Så bra at du gir folk hele én dags varsel, da. Virker ikke som du bryr deg så voldsomt mye om denne ender i pressa. Rart, når du tross alt har tatt vare på den såpass lenge.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: -85 GSA Club

Post by trymgreg »

Bilen ble levert til høgging igår!
Ja, det stod en 1300 med 5 trinns girkasse (ifra en X3) i den. Men hadde ikke ork til å ta ut noe.
Det eneste jeg har igjen, er nye eksosdeler og 3 sommerdekk på felg (145-15)(brukte!).

Og Joar, de der kommentarene dine både her og på tryneboka, gidder jeg ikke kommentere. Søk hjelp... Ikke rart det går nedenom og hjem med klubben...

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: -85 GSA Club

Post by rundgren »

trymgreg wrote:Bilen ble levert til høgging igår!
Ja, det stod en 1300 med 5 trinns girkasse (ifra en X3) i den. Men hadde ikke ork til å ta ut noe.
Det eneste jeg har igjen, er nye eksosdeler og 3 sommerdekk på felg (145-15)(brukte!).

Og Joar, de der kommentarene dine både her og på tryneboka, gidder jeg ikke kommentere. Søk hjelp... Ikke rart det går nedenom og hjem med klubben...

mvh
Det endte som det måtte, altså.
Jeg står for det jeg har sagt, og trenger ikke "hjelp" fra noen. Alltid festlig når folk sier at de ikke skal kommentere ting i samme setning som de gjør akkurat dét. At du tydeligvis ikke kan tåle kritikk uten å insinuere at kritikeren har en eller annen diagnose og trenger behandling, sier en hel del om deg. Mener du jeg er urimelig, kan du jo bare si det. Synes reaksjonen din tyder på at du føler deg truffet - greit nok, noe som er en innrømmelse av at jeg gjorde rett i å kritisere deg.

Dette har lite med klubben å gjøre, men GS/CX-bestanden i Norge går det nedenom og hjem med når folk sender de på huggeren i stedet for å legge litt innsats i å overdra dem til entusiaster.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: -80 GSA Club

Post by n10516 »

Støtter dine uttalelser, rundgren. De få bilene som er igjen av både CX og GS(A) og vil gjerne selv føye til BX, må berges - med mindre de er rustet ned i bakken. Ingen biler må ende i pressa slik som her. Må en bil avhendes, må en gjøre en seriøs jobb for å finne en avtager! Å legge ut info på forumet før en er på "24-timers frist er en god start. De aller fleste av oss klarer å finne et midlertidig sted å sette en bil - om en legger godviljen til :) .


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: -80 GSA Club

Post by trymgreg »

Hadde en som skulle komme og hente denne, men han dukket aldri opp. Og i forrige uke var det en (tidligere citr. mekaniker!) som var intressert, men han hadde ingen plass å stå med den, så han kunne ikke ta den. Det ville krevd en del arbeid å få denne på veien igjen, rust histen og pisten. Hele karrosseriet var malt med Bengalakk... i tykke lag over rusten, og denne lakken skal være vanskelig å fjerne! Eksosen var veldig hullete, særlig foran. Motoren måtte repakkes, olja rant ut over alt... bensin slangene var morkene og det sprutet ut da jeg fyrte den opp på søndagen etter 3-4 års stillstand. Var så vidt jeg torte kjøre den ut, hadde en kar med brannslokkeren klar ved siden av bilen.

Er jo klart jeg skulle tatt vare på den, men slik situasjonen var så jeg dette som eneste utgang, har jo vært min intensjon å pusse denne opp.

Å legge gml. Citröener på Finn er jo nesten nytteløst, blir liggende leeenge med liten respons :? . Har hatt en CX Break liggende ute i snart 14 dager...1000 visninger og 1 henvedelse, med skambud (ville ha deler :? )!
Samtidig la jeg ut en Peugeot 505; første respons etter 1 time, og solgt etter 2 dager ute og 6-7 henvendelser :wink: :mrgreen: !
Og interresen på brukte GS/GSA har jo vært laber, de som tidligere har ligget ute, har ligget lenge og opp til flere ganger...

Hadde også to andre prosjekter, en CX som jeg hadde begynt en overhaling av hjulopphenget bak på for ca. 4 år siden, og en Pug.505 som jeg skulle skifte tangstang og overhale forstillingen på. Begge disse bilene hadde blitt stående opp pallet og demontert bak/foran, men skrulysten hadde forsvunnet for en god stund siden... :(
Også hadde han jeg delte lokalet med flyttet til ifra byen, og hans prosjekter/biler stod i veien for meg til å komme til. Fikk ikke tak i han før iforrige uke (han hadde ikke fått beskjed om at vi måtte ut innen 1.okt. :? ), og vi brukte ifra onsdag til søndag å få ut alt!

Det lokalet/området som vi har leid, har vært ett lite mekke eldorado de siste 20-30 årene og vi har vel vært ca. 15 stk. som har holdt til der i forskjellige lokaler. Nå skal dette jevnes med jorda og det er få andre lokaler å oppdrive, noen har fått seg andre lokaler, mens andre ser det som en mulighet til å komme ut av denne galskapen :wink: :mrgreen: ! Det er stor mangel på mekkelokaler her i Bodø, det meste blir kjøpt opp av "eiendomsutviklere", som bare vil rive for om mulig å få bygd leilighetskomlekser/kontorer på tomtene. Og blir det en ledig låve eller slikt, så blir de fylt med gamper... :evil: :evil:

Er jo fullt klar over at det er få GS/GSA'er i landet. Er vel ca. 50 stk. totalt som er igjen...

Og det får måte på hvor mye deler jeg vil ha liggende. Hadde deler ifra to vraka CX liggende i garasjen, enn del ble kjørt på miljøstasjonen, mens noe ble flyttet til en annen garasje jeg har. Vil bli litt mer kritisk til hva jeg tar vare på fremover.
Har jo en -88 Break stående som skal plukkes, har fått noen bestillinger på noen deler derifra. Bedre at folk her nord får deler lokalt enn at de må sendes sørfra :wink: :mrgreen:

(NB! Har jobbet hele helga/uka i feber - influensa!)
mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: -80 GSA Club

Post by pigland »

Godt at det ikke var en strøkent objekt du kasta på dynga, men likevel er jeg en smule såret og vonbråten på at noen som kaller seg entusiast kaster en 1300ccm motor med 5-trinns kasse. Spesielt kassa, den tror jeg ikke det finnes mange igjen av i hele verden. Du kan ha gått glipp av en liten formue der hvis du hadde annonsert i Europa.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: -80 GSA Club

Post by citro1cx »

Modetators tilbakemelding på denne tråden: Dette er i utgangspunktet en salgsannonse. I slike tråder skal det kun være relevante komentarer til annonsen. F eks spørsmål som er rettet til selger. Denne tråden innholder en del usaklige komentarer, og bruk av ord som klart kan oppleves støtende. tråden stenges umiddelbart og vil bli slettet om trådstarter ber om det.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Locked