Rimelig Xantia bruksbil.

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Rimelig Xantia bruksbil.

Post by rundgren »

Hei

Tenker på å selge min bruks-Xantia. Det er snakk om nordlandsbilen tidligere eid av gopp/Marius. Salgstråd her: viewtopic.php?f=15&t=5934
Dette er en god bruksbil, pålitelig og komfortabel.
1993 modell 2.0i (123 hk), gått ca. 270.000.
Det som ikke virker er radiatorvifte (jeg har byttet, men det hjalp ikke - tror det må være reléet som er gåent. Billig og enkelt å fikse.) Låssylinderne er også litt trøblete, og nå har også fjernkontrollen til sentrallåsen gått. Har kjøpt inn ny mottakermodul med to fjernkontroller fra ebay som kan følge med.
Det følger med åtte brukbare dekk.
Det elektriske i interiøret funker bra: Kupévifte, elektrisk justerbare speil, vindusheiser og elektrisk takluke, stereoanlegg med ledning for tilkobling av mobil e.l.
Jeg har antirustbehandlet bilen med olje hos Funderud, og motorolje/filter er nylig skiftet. Motoren bruker litt olje.
Hydraulikken er fin, ingen lekkasjer. Bruker jo litt tid på å reise seg (disse tidlige utgavene har ikke anti-synk kule), og det er skitt i høydekorrektør (tror jeg) som gjør at den ikke vil opp på høyeste nivå bak (liten praktisk konsekvens.)

Årsavgift er betalt, og bilen er EU-godkjent til oktober. Du kan altså velge å fikse den, eller bruke den ut året uten kostnader.
Vrakpant er jo nå kr.2500, og årsavgiften for i år ca. det samme. Jeg vil helst ha dekket inn dette, men kan slå av en tusenlapp slik at vi sier 4000 om noen er raske.
Still spørsmål her, på PM, på mail til joar.rasmussen@gmail.com eller på tlf. 45853493 om det er noe du lurer på.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by n10516 »

Det er mulig at en venninne av meg kan være interessert, skal høre med henne. Hun kjører en bil av et unevnelig merke som begynner på F i dag. Egentlig et viktig spørsmål: Hvorfor selger du den?

Gir melding i morgen.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by jonsto »

n10516 wrote: Egentlig et viktig spørsmål: Hvorfor selger du den?


Vidar
Se i denne tråden så skjønner du. :-) :-)
viewtopic.php?f=11&t=5912
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by rundgren »

n10516 wrote:Det er mulig at en venninne av meg kan være interessert, skal høre med henne. Hun kjører en bil av et unevnelig merke som begynner på F i dag. Egentlig et viktig spørsmål: Hvorfor selger du den?

Gir melding i morgen.
Vil over på CX som bruksbil, og nå har jeg sjansen...
Denne selges svinebillig, på grunn av enkelte småfeil (radiatorvifte går ikke (def. relé), sentrallås og låsesylindre defekte), og fordi den må EU-godkjennes innen året er omme. Den kan gå gjennom relativt uproblematisk, og det kan bli dyrt - vanskelig å si. Vil tro du bør ha en litt romslig kontrollør (ikke gå til NAF!) for å få gjennom frontruta, som er ganske slitt. Og så syns jeg det høres ut som om det blåser litt fra eksosen.. Bremser, håndbrekk og skal være bra.. Rust er det ingenting av, såvidt jeg har sett, men det er mye sår i lakken og venstre forskjerm er bulkete.

Jeg har en venninne som jeg har lovt førsterett på bilen (hun har lånt den mye), men skal be henne bestemme seg ganske kjapt.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by pigland »

Tør dere virkelig overlate en 20 år gammel bruktbil uansett merke til det motsatte kjønn? Ikke at de ikke kan skru, men vil jo påstå det ikke er overflod av mekkekyndige selv om unntakene finnes. På LHM-kaffen i går ble det nevnt flere tungbilkjørere, mekanikere m.m. som eksempler på unntakene :)

Med en slik løsning ender dere sannsynligvis opp med å bli kvitt bilen men må gi en god dose (så lenge bilen eksisterer) teknisk support :wink:

Vurdere-vurdere, som jeg gjorde sist den var tilsalgs.. Nja, håper den havner hos noen som har bruk for slikt, hvis ikke har jeg jo alltids en tom garasje...
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by mads »

pigland wrote:hvis ikke har jeg jo alltids en tom garasje...
huh? R'det for no'a..? :shock:
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by pigland »

mads wrote:
pigland wrote:hvis ikke har jeg jo alltids en tom garasje...
huh? R'det for no'a..? :shock:
Den er bare tom vinterstid når godbilene står på stallen et annet sted. Den fylles fort opp igjen når våren før eller siden kommer :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Rimelig Xantia bruksbil.

Post by rundgren »

pigland wrote:Tør dere virkelig overlate en 20 år gammel bruktbil uansett merke til det motsatte kjønn? Ikke at de ikke kan skru, men vil jo påstå det ikke er overflod av mekkekyndige selv om unntakene finnes. På LHM-kaffen i går ble det nevnt flere tungbilkjørere, mekanikere m.m. som eksempler på unntakene :)

Med en slik løsning ender dere sannsynligvis opp med å bli kvitt bilen men må gi en god dose (så lenge bilen eksisterer) teknisk support :wink:
Ja, regner med at det blir litt support. Egentlig bare hyggelig det, det dreier seg jo om venner og naboer, som har lånt bilen før ved flere anledninger og ikke forventer at en kjerre til 1500 kr. netto er feilfri.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply