Rød GS Club 1978 på finn

Her kan du finne GS/GSA/BX/Xantia'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Rød GS Club 1978 på finn

Post by pigland »

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=46289694

Siden det står "noe overflaterust", så må den jo sjekkes nøyere, men den ser ut som et godt utgangspunkt :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Rød GS Club 1978 på finn

Post by mads »

jeg har ikke sett bilen, men det var nære på en gang.. Prisen mener jeg høres for høy ut, men det er jo opp til selger og evt kjøper å finne ut av.

Her er den fra forrige runde: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20655289
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Rød GS Club 1978 på finn

Post by RolandM »

Den har vel ligget ute en gang til, mellom nåværende annonse og den Mads henviser til. Husker ikke akkurat hvor den lenken ligger nå.

Ellers var det jo veldig fine og hele seter til å være en GS. Med overflaterust, er det ment høyre fordør, mon tro, eller er det mer?

Jeg snakket med forrige selger den gang den første annonsen sto, og da var det en hydraulikk-lekkasje på bilen, mener jeg å huske.

Enig med Mads i at bil som har stått i ganske mange år og som sannsynligvis må minimum del-lakkeres nok er litt høyt priset hvis man vil ha 20 000 i det norske markedet. Dessverre, kan man nesten si.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Rød GS Club 1978 på finn

Post by RolandM »

Denne har ligget urørt en stund. Nysgjerrig som jeg er så sendte jeg en liten mail til selger om hva han mente med overflaterust, og fikk mail tilbake med bilder og greier.

For interesserte så er det rust i tre av fire dører. Jeg er ingen sveiser, men i hvert fall høyre fordør bør nok byttes med en annen dør, hvorvidt de to dørene på venstre side kan utbedres lokalt og beholdes, eller om de like greit bør byttes skal ikke jeg si. Ellers er det tydeligvis noe rust på underskjørtet foran, muligens også i festepunkt for støtfanger, vanskelig å se på bildet. Høyre dørterskel har små rustflekker; om de har smittet over fra den rustne døren eller om det er en gjennomrustet kanal man ser de ytre tegn på, skal jeg heller ikke spå i. Moderat bulk i venste forskjerm og liten bulk i venstre dør. Antar forskjermene er sveiset og ikke skrudd? Uansett: Vi er et stykke fra 20 000 her.

Men resten av bilen fremstår relativt rustfri, og interiøret var veldig pent til GS å være. Det er kun på førersetet at det er spor av bruk, og selv der er stoffet helt og pent, og langt fra så slaskete som det gjerne pleier å være. Dørsidene er også omtrent uten skrukker. Ratt og dash fremstår ikke angrepet av sol; toppen av bakseteryggen ditto. Innertak helt og rent og ikke løsnet. Han har ikke tatt bilde av bagasjeromssidene uten teppe, og det er vel de som får det først, men gulvet er i hvert fall helt og rustfritt.

Dessverre: De bildene jeg fikk på mail, viser en bil med ca 15 cm snø på taket... Så da vet vi hvordan dette går hvis ingen har lyst på fixer-upper-GS.

Jeg kan vanskelig tenke meg annet enn at bilen bør hel-lakkeres for å bli pen, og da støter den oppi øvre grense for hva en "mint" GS er verd i Norge, selv med et visst prutingsmonn på prisen. Så dette er ren idealisme i så fall. :-)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Rød GS Club 1978 på finn

Post by mads »

I skrevne stund ligger annonsen der fortsatt, selvfølgelig uten at det sier noe mer.
Post Reply