1987 BX 16 TRS Automat

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

1987 BX 16 TRS Automat

Post by steinarsv »

En bærekule foran samt opphengsforinger bak må skiftes.
Servo virker bare av og til, og den er litt for lav bak.
Bremselys virker ikke, sikkert bryter under pedalen som må skiftes.
Dette må fikses før registrering, (mangel på EU-kontroll)

Sentrallås virker ikke, så bakluken kan ikke låses.

Bilen har gått 150000 km, og er hvit.

Bilen står på Eidsvoll og selges til høystbydende over 4500 kroner.
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Ny pris : 4000,-
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Kan også byttes i et brukbart digitalkamera :-)

Kom med forslag....
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Bilen skal vekk før 17. mai har sjefen i huset gitt beskjed om.

3500,- må den vel være verdt?
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Selges nå som en pakkeløsning sammen med en CX Gti om noen er raske.

Se annonse under "CX selges"
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

2500,- om den hentes i løpet av helgen....
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Bilen står her fortsatt :(

Ingen som vil gi 2500,- ??
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Morten
Posts: 18
Joined: Mon 24 May, 2004 18:35
Location: Nordeidbrekka 37, 5252 Søreidgrend

Post by Morten »

Vanskelig å selge bil som koster mer enn vrakpanten her...
Morten
citro1cx.

Post by citro1cx. »

kan jo ha noe med at det ikke er en av de modellene dette forumet gjelder for, men uansett vil jeg tolke dette som feilslått kritikk. Dette p.g.a. at alle står fritt å annonsere sine biler på andre måter, og hvis noen er missfornøyd med den begrensende responsen her, vil jeg anbefale det. Om prisen på en ikke kjørbar bx er riktig vil jeg ikke uttale meg om, men uansett er det markedet som bestemmer prisen. Riktig pris for et kjøretøy er alltid det kjøperen betaler og det selgeren selger for. Slik Morten legger det frem i sitt innlegg og også andre i tidligere innlegg om samme tema, kan det oppfattes som om brukerne av forumet er nærmest uforskammet lite villig til å betale for seg.

Dette stemmer selvfølgelig ikke! Jeg kjøpt og solgt citroen flere ganger og noen ganger prutet på biler jeg har kjøpt, og jeg har ennå til gode å ikke bli enige noen om en handel og har heller aldri følt at noe presset eller lurt til å selge sine biler for mindre enn de er verd.

Det er vel og bra med kritikk, også på dette forumet, men jeg synes ærlig talt den kan begrunnes. Jeg vil faktisk gå så langt å si at det er tildels ufint å slenge ut slike komentarer ut i lufa. Spesielt når slik krikktikk er ubegrunnet og ikke har noe adresse og kan egentlig favne hvem som helst. La oss slippe slike oppgulp for ettertiden!
Morten
Posts: 18
Joined: Mon 24 May, 2004 18:35
Location: Nordeidbrekka 37, 5252 Søreidgrend

Post by Morten »

Auda, noen som ble fornærmet? Det var ikke meningen! Grunnen til mitt"sure oppgulp" var at jeg har prøvd å selge min 99%rustfrie Cx over lengre tid. Har fått noen henvendelser, sendt ekstra bilder på oppfordring osv. De fleste har ikke sendt svar engang ellers så har det kommet noen skambud på halve beløpet. Det som forundrer meg er jo at bilene blir framstilt som det 7. under men er ikke verdt stort mer en vrakpanten! Jeg syns bilen var utrolig behagelig å kjøre, power som et diesel-lok og plass som ingen andre biler kan hamle opp med i personbilklassen så Cxèn er det ingenting å si på! Men mange tenker gjerne at det er noen drittbiler du får jo slengt de etter deg for en slikk og ingenting! Nok om det, satte bilen inn på Auto DB og etter et par dager kom det en tidligere citroen mekaniker og kjøpte den på flekken for en tusenlapp lavere enn prisforlangende, pga en stripe en av ungene hadde laget på døren...Sjelden bra var hans kommentar, småplukket som var ellers var bagateller sa han. Det er jo så en begynner å lure på om det er grunnen for at man har dilla, de koster jo ingenting...
Morten
citro1cx.

Post by citro1cx. »

fint morten at du deler denne positive erfarngen med oss. jeg tror nok ingen er direkte fornærmet, men det kan lett bli oppfattet noe mer surmaget enn det er ment. I dette øyeblikk tar jeg selv kritikk på at jeg skriver "offtopic" på en tråd som i utgangspunktet Steinarsv laget for å få solgt sin bx :oops: :oops: håper derfor at vi alle kan skjerpe oss på dette i framtiden og holde oss til saken i tråden og heller starte et nytt tema når vi vil kommetere med offtopic.
vw syk

fy

Post by vw syk »

var det ikke prisnivå og "entusiastenes" vilje til å kjøpe biler det var snakk om her? så kommer det et fjasesvar angående topic/offtopic?!?!

nei, start med folkevogner gutter! http://www.vw2you.com

Det er der de ekte entusiastene finnes..
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Vel vel vel vel...

Jeg har deltatt på forumet vw2you.com ettersom jeg også har en gammel Caravelle, men vi "bussgutta" ble så lei ungene som diskuterte hva som var mest "moteriktig" styling av gamle rustne bobler slik at vi danna et eget forum.

Entusiaster og entusiaster....
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
vw syk

Post by vw syk »

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBo ... SID=627868

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBo ... SID=627868

Tror ikke du har vært så aktiv på vw2you jeg nei hehe..
Ekte entusiaster.. Det kommer selvfølgelig "nybegynnere" og spør om hvilken "pårsjestailing som passer på boblen min" men da leder vi de inn på den rette vei :D
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

430 innlegg siden juli 2002. Du har rett, jeg er vel ikke så veldig aktiv.

Men så skriver jeg noe kun når jeg har noe å si...
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Post Reply