(AutoDB.no) Var det ikke noen som snakket om Visa GT nylig?

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Post by Alx »

Åhh. En Visa står definitivt på ønskelista. (Men jeg ønsker en bitteliten Visa, ikke en GT.) Men den ønskelista er jo laaang og det står GS, LN, 2cv, C15 Dangel og Acadyane der også. I tillegg til en C3 Pluriel 1,6 sensodrive siden kona bare kjører automat foreløpig...

Men først er det Ami som gjelder. Så får penger til Citroën og en låve komme litt senere... (Ahh, en låve, en låve. Den som hadde hatt en låve. Med verksted i første etasje. Gjerne kort vei hjemmefra... :roll: )
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

Hadde et enormt lager på holmlia ifjor, hadde det i fem år, fylte d til randen av biler og bildeler, halve leilighten min var der også, men så kom byggeplaner og storsatsninger jeg måtte ut, og bilene ble solgt, sørgelig.....nja.

deilig, JA.

Bedre med to biler som er i en bra stand, en fem i grei stand

Men er med på låve ass......
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Vil egentlig rette en halvsur pekefinger til de som surver og griner om at man for all del ikke må kjøre på vinteren :evil:

For det første er det forskjell på vinterkjøring og saltbading :roll: Jeg kjører CX tre mil hver dag hele året, å den ser ikke salt overhodet. HVa er det da som er galt med vinterkjøring?

Å om det er SÅ VIKTIG å ta vare på disse bilene så får dere kjøpe dem selv og stue dem bort eller rett å slett holde kjeft :twisted: :roll: :!: Såvidt jeg vet er det fritt frem for hvem som helst å kjøpe bil å da kan man gjøre med dem akkurat som man vil uten at man skal måtte få høre den ene leksa etter den andre om hvor "fæl" man er som gjør ditt eller datt med den bilen :?

Så løp å kjøp eller hold kjeft (ihvertfall om velmenende råd til evnt. kjøper)
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Offtopic: Enig i mye av det Pål skriver, men jeg vil likevel nevne at kaldstart i mange minusgrader på gamle motorer over lang tid ikke er så bra. Problemet løser seg litt ved hjelp av motorvarmer, men i forhold til annen mekanikk er problemet fortsatt til stede. Der jeg bor, i Trondheim, er klima såpass varierende at været skifter fra kaldt og tørt til fuktig og vått flere ganger i løpet av en uke om vinteren. Dette sliter noe helt utrolig på dører, låser, frrontrute osv. I tillegg tror jeg kulde gjør at slitasje på drivknuter, girboks, vindusvisker, kupevifte osv blir ganske stor. Skal man bruke CX året rundt krever nok det sin mann i forhold til vedlikehold.

Ellers er jeg enig i at denne bilen nok bør taes vare på i Citroënhistorisk sammenheng. Visa GT er jo ikke akkurat hverdagskost så det ville vært trist om den ikke havnet hos noen som vet å ta vare på den. Hadde jeg vært interessert i denne bilen ville jeg nok lagt inn et bud bare for å vise at interessen er der.
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

litt farge inn i denne debatten http://www.youtube.com/watch?v=xw2lCPeyyCk

jeg tror kaldstart problemene deres var langt borte i dansen....
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

koxvold wrote:litt farge inn i denne debatten http://www.youtube.com/watch?v=xw2lCPeyyCk

jeg tror kaldstart problemene deres var langt borte i dansen....
Dette må være historiens mest OFFTOPIC innlegg på et bilforum, eller er det meg som ikke skjønner noe her.... :?
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Skjønte ikke helt greia jeg heller, men trodde vel at det var meg :?: :? :D :D :D :D
har masse Citroèn:-)
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

Glem det, det var ikke noe å skjønne..... men det er vanskelig å skjønne d...
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

:D :D Fargerikt var det jo, og de var sikkert flinke, men jeg har overhodet ikke peil på slikt :wink:
har masse Citroèn:-)
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

Ja, da er visaen fra av å være på ønskelisten over på biler jeg har listen, tectyl time er bestilt, for å dobbeltsjekke den gamle tectylen, og fylle på der det mangler. Bilen er tilnærmet strøken, alu felgene var fine og motoren gikk som ei eh...klokke. Hvis noen har noe til visa som jeg trenger, ta kontakt.

men seriøst fin bil

sees på veien
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Du verden!
Gratulerer!! :D
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

Føyer meg til i rekken av gratulanter. Du er antakelig eier av norges fineste Visa GT :D
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Gratulerer, fint at den fikk et godt hjem. Egentlig burde den jo være Fradet-materiale med så lav km-stand, så da er det vel egentlig ganske riktig at den havnet hos deg. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
koxvold
Posts: 189
Joined: Thu 06 Sep, 2007 09:56

Post by koxvold »

BEO wrote:Jo, Tectylmerket er registrert. Men selv om jeg vet at min utmerkede CX er oljebehandlet etter alle kunstens regler ville jeg ikke drømme om å ta den ut om vinteren. Den står i oppvarmet lokale og samler støv (!!) - og hadde jeg eid denne Visa'en hadde den fått samme behandling.
ehem...."Oppvarmet garasje bør unngås - her kommer kondens (fuktighet) inn som en virkelig «godbit» for rustangrep" fra Tectyl sin hjemmeside.
Gs 1220 Club 1973 "Cecilie"
Visa Gt 1983 "Vilde" (solgt)
Citroen HY 1975
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

ehem... nå er ikke dette en garasje, men et forhenværende industrilokale på 700 m2 og med 5 meters takhøyde, og med oljefyr på termostat som sikrer en jevn temperatur på 12 grader. Her står det mange fine biler..... Jeg bekymrer meg ikke om kondens i denne sammenheng. Noe slikt har aldri vært observert på noen av bilene.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
Post Reply