[finn] Talbot 1510

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

[finn] Talbot 1510

Post by skeken »

citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

et lite øyeblikk nå savnet jeg den gamle champagne fargede 1308 GT-en min fra 1977 :roll:


men ikke nå lenger :lol: ved nærmere ettertanke var det jo et forferdelig stykke fransk ingenørkunst.
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

citro1cx wrote:ved nærmere ettertanke var det jo et forferdelig stykke fransk ingenørkunst.
:lol: :lol: En rett venstre til Talbot der ja. Å ta frem igjen Talbot-navnet på billigbiler er forresten det største sviket mot et erverdig gammelt merke som har blitt gjort i bilhistorien. Slik skal Talbot se ut, sofistikert og lekkert :)

Image
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Kom til å tenka på kva eg brukar svara folk som spør om kvifor CX'en berre har ein vindusviskar.
-Jo, fordi han ikkje har delt frontrute, naturlegvis... :roll: :roll:
took.

Post by took. »

Pigland skrev:
Å ta frem igjen Talbot-navnet på billigbiler er forresten det største sviket mot et erverdig gammelt merke som har blitt gjort i bilhistorien.

Ikke alt av Talbot var billigbiler da. Ikke glem Tagora, som jo bla kunne fåes med V6 motor. Luksusbil dette da... Ble imidlertid ikke noen stor suksess akkurat, kun ca 19500 eks produsert i perioden 81 -84.

Image

Image

Image
Last edited by took. on Tue 28 Oct, 2008 12:06, edited 1 time in total.
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

pigland wrote:Å ta frem igjen Talbot-navnet på billigbiler er forresten det største sviket mot et erverdig gammelt merke som har blitt gjort i bilhistorien.
Helt enig! Simca må da passe bedre, men der er det kanskje for mange mulige kunder som får dårlige vibber...
Post Reply