[finn.no] Grom 2CV

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

[finn.no] Grom 2CV

Post by skeken »

Forholdsvis høy prisklasse riktignok...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16531944
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: [finn.no] Grom 2CV

Post by pigland »

skeken wrote:Forholdsvis høy prisklasse riktignok...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16531944
Dette har vært diskutert opp og ned i mente på 2cv-forumet om markedet er klart for topp restaurerte 2cv i 100.000-kr.klassen, eller om 2cv fortsatt er bare en billigbil. Time will show :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Ut i fra bildene har selger valgt seg et vanskelig marked synes jeg.

1) Bilen er dyr, noe som skremmer vekk de fleste
2) Bilen er ikke orginal, noe som holder orginaltaliban med tykk pengebok borte
3) 2cv kundene er vanligvis drømmere/romatikere som en gang hadde en 2cv eller alltid har drømt om en. De bruker lang tid på å bestemme seg og følger med på markedet. Jeg tror det skal mye til før de bruker 100000 på en gammel drøm.

Meeeen....jeg kan jo ta feil. Det er jo bare å ønske selgeren lykke til :wink:
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Til sammenligning: Henri Fradet skulle ha 8000 Euro for en komplett gjenoppbygd 2CV fra 1978 for et-to år siden - omtrent samme standard, men originalløsninger, såvidt jeg forsto. Den gang var det ca 65 000. Så tilkommer selvsagt fraktkostnader, norsk moms og muligens andre avgifter, selv om det er en veteranbil. Da ender man på nesten samme pris.

Men nå fikk jeg i sted høre at det gikk en DS Cabriolet på auksjon for 370 000 Euro nylig, altså godt over 3 mill norske kroner - det setter det hele muligens litt i perspektiv. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Skjønner pointet ditt Roland, men å sammenligne Egil Sandvik og Henri Fradet..... :roll: hm....vet ikke helt....
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

citro1cx wrote:Skjønner pointet ditt Roland, men å sammenligne Egil Sandvik og Henri Fradet..... :roll: hm....vet ikke helt....
Jeg får skyte inn at jeg kjenner ingen av dem personlig. :wink: Men beskrivelsen av de to bilene er relativt lik, i hvert fall.

Biler er nå en gang verdt det noen vil betale for dem, og vurderes delvis ut fra behovet for påkost. Selv om 2cv er en forholdsvis billig bil å sette i stand selv, har det nå likevel en kostnad i penger og tid, og for oss som ikke skrur særlig selv er den alternativkostnaden ganske høy - og kjøpsprisen for en teknisk god bil dermed relativt sett lavere enn den ville vært for den erfarne hobbymekaniker. DS'en min er den dyreste bilen jeg noen gang har eid. Det er også den bilen jeg har brukt minst penger på å fikse. BX'en og CX'en var begge svært rimelige i anskaffelse - og jeg har for lengst passert innkjøpsprisen i verkstedarbeid. (XM'en er et kapittel for seg, og det går vi ikke inn på her...). :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Post by pigland »

citro1cx wrote:Skjønner pointet ditt Roland, men å sammenligne Egil Sandvik og Henri Fradet..... :roll: hm....vet ikke helt....
Spiller vel ingen rolle hvem som selger bilen, det er vel teknisk tilstand som betyr alt. Det nye med annonserte 2cv er vel også at vedkommende tilbyr gjenkjøpsavtale som en del av dealen. Modig gjort det også, synes jeg.

Det er folk i 2cv-miljøet som har totalrestaurert sin egen bil egenhendig og satt det bort til andre, felles er at det fort bli maaange tusenlapper. Faktisk fort over 100 av de :roll:
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Jeg synes vi skal være utrolig glad for at verdien ser ut til å være på oppadgående for noen av modellene av vårt kjære merke.

Tusenlappene flyr fort om en skal "nullstille" en gammel bil. Og om noen er villig til å betale 100 K for en topp 2CV er det jo utrolig bra - vel og merke om bilen faktisk ER bra.

Det kan bringe verdien oppover for en topp CX også...


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

n10516 wrote:
Det kan bringe verdien oppover for en topp CX også...


Med hilsen

Vidar
Jojo men.
En topp CX er omsettbar for 100' den også...
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Forøvrig snakket jeg en del med Henri Fradet i sommer - bl.a. rundt 2cv-priser. Han var da i ferd med å kjøpe en Charleston med ekstremt lav kilometerstand - jeg vil ikke si prisen, men... Det får denne nullstilte saken her til å framstå som et rimelig bra alternativ om man skal ha en bil å bruke. Syns den ser cool ut!

2cv er genialt!
Det passerer en hvit en forbi kontoret mitt hver dag (Oslogate). Den ser mer urban og riktig ut enn både buddy, think, smart og aygo/c1/107 til sammen. Når disse er alternativene, kanskje ikke den annonserte bilen er så dum likevel. Delekatalogen fra diverse 2cv-spesialister overbeviser meg enda mer. Det er jo i praksis nesten mulig å bygge ny bil.
:)
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Robert wrote: Jojo men.
En topp CX er omsettbar for 100' den også...
Det er den helt opplagt. Men jeg synes nok at CX i "helt OK stand", men kanskje ikke helt topp er "grovt underpriset" sammelignet med mer tragiske modeller fra andre produsenter... :? :) :D :twisted: :wink:

Og det hadde jo vært gøy om de kom seg litt opp i pris, da slipper kanskje noen lettere unna knusernes fæle maskiner... :evil: :x


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply