Espada - for dem med både vett og penger

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Espada - for dem med både vett og penger

Post by Black Lemon »

Dersom noen av dere har både vett og penger i behold, er det nå en Lamborghini Espada til salgs i Norge. Dette er en fantastisk bil som selv overgår selveste SM. Se på Finn.
Last edited by Black Lemon on Tue 11 Aug, 2009 17:33, edited 1 time in total.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Espada - for dem meg både vett og penger

Post by gopp »

Ikke nok med det, men den er billig også. Det er ikke mange serie 1 biler i omløp, og hvis man ikke har svake armer er det denne modellen man bør gå for. Som alltid betyr "facelift" et steg bort fra designerens tanker (her var det Marcello Gandini fra Bertone, han som også tegnet BX), og det er som regel mindre vellykkede modifikasjoner. Serie 2 av Espada fikk servostyring, så noe godt kom det ut av det, men plastgrillen og støtfangerene er ikke så flotte. Det samme kan sies om interiøret, som er så mye kulere i serie 1.

Norge er nok et av de gunstigste landene for å handle biler fra denne tidsepoken, nesten uansett bilmodell. Nå kommer jo Tyskerene til Norge for å kjøpe tilbake Porsche 911 fra 60-tallet, som vi handlet der for 10 år siden. Det er også en tankevekker at vi har stor kjøpekraft, og at nye biler her er uforskammet dyre, men at klassiske biler som er fritatt for de fleste avgifter er billigere her enn i utlandet. Jeg tror ikke Franske biler en noen unntak for denne trenden, selv om jeg nok følger mer med i markedet for Italienske biler :oops:
Gopp
-----------------
Har no' CX
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Espada - for dem meg både vett og penger

Post by BEO »

Jeg regner med at det er den som er til salgs i Kristiansand dere sikter til ovenfor her. Den bilen (og eieren) kjenner jeg godt. Den er svært godt tatt vare på og eieren har hatt den i mange år. Jeg er meget spent på hva han nå har i kikkerten siden Espadaen skal ut.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
Post Reply