Nok en C6 fra AutoVie

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Nok en C6 fra AutoVie

Post by Black Lemon »

Nok en C6 fra AutoVie til salgs på Finn. Dette må være den 4. de selger og det til gode priser. Hvor tar de dem fra?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Re: Nok en C6 fra AutoVie

Post by skeken »

Det er vel de 3-4 tidl. adm/pressebilene som stort sett går igjen?

Sølvfarga 2,7 DL48... er på plass bak plakat nok en gang! :o
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Nok en C6 fra AutoVie

Post by Robert »

Autovie tok for ikke lenge siden inn en svart/mørk grå met. 2.7 HDI ihvertfall - så det er vel ikke bare de norske pressebilene som resirkuleres.

Den sølvfargede nok en gang? Jøsses... den bilen begynner virkelig å få noen navn i vognkorthistorikken!

edit:
Når jeg ser bildene av den sølvfargede som annonseres nå - så tror jeg ikke det er den gamle kjenningen. Om jeg ikke husker helt feil har vel den norske bilen sidespeil lakkert i bilens farge - mens denne ser helt original ut (sorte speilhus...) KM stand er vel også lavere på denne - og den kan leases - hvilket vel betyr at den ikke har vært på norske skilt enda?
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: Nok en C6 fra AutoVie

Post by ingkogni2 »

Robert wrote:Autovie tok for ikke lenge siden inn en svart/mørk grå met. 2.7 HDI ihvertfall - så det er vel ikke bare de norske pressebilene som resirkuleres.

Den sølvfargede nok en gang? Jøsses... den bilen begynner virkelig å få noen navn i vognkorthistorikken!

edit:
Når jeg ser bildene av den sølvfargede som annonseres nå - så tror jeg ikke det er den gamle kjenningen. Om jeg ikke husker helt feil har vel den norske bilen sidespeil lakkert i bilens farge - mens denne ser helt original ut (sorte speilhus...) KM stand er vel også lavere på denne - og den kan leases - hvilket vel betyr at den ikke har vært på norske skilt enda?
Skal tro hva det koster å lease noe slikt... 8)

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Nok en C6 fra AutoVie

Post by Black Lemon »

Sølvfarga 2,7 DL48... er på plass bak plakat nok en gang!
Det er som Robert sier ikke samme bilen. DL48945 har sølvlakkerte speil, dessuten har den gått lenger. Disse to C6ene fra Autovie har jeg en mistanke om er importert og det må bety at AutoVie ser business i dette i og med at de har solgt flere C6ere til gode priser. Pressebilen ble solgt internt i Citroën-systemet for 350.000 kroner og den ble solgt for rundt 600.000. Dette markedet er nok meget lite og C6 begynner også å bli en "gammel" bil når man tenker på at den ble påbegynt på slutten av 90-tallet. At prisene i Norge har holdt seg så godt, skyldes nok lite tilbud og at de få som har kjøpt brukt C6 ikke har vært interessert i bryderiet med å importere selv. Jeg synes det er kjempeflott at AutoVie gjør dette, men risikoen øker for at markedet er mettet for hver nye som tas inn. Dessuten er jo nå C6 å få med 3,0 HDi med vesentlig lavere utslipp enn 2,7 litern som er faset ut. Vi ser at C5 med den nye 3,0 HDien ligger på det samme som 2,7HDien gjorde da den ble introdusert. Eneste ulempen med 3,0 HDi er at man to to "vulgære" (etter min mening) eksospotter - en på hver siden - istedenfor de to diskre blanke pottene de øvrige C6ene har.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Nok en C6 fra AutoVie

Post by tronde »

For begge bilene er det oppgitt "fritatt" som omregistreringsavgift. Det tyder vel på at de aldri har vært registrert i Norge?
Post Reply