Flere Heuliez prototyper for salg

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Flere Heuliez prototyper for salg

Post by pigland »

Man kan sikre seg en prototype om man vil:

Kanskje en XM limousine kan friste, den som Chirac ble kjørt i? Eller hva med en BX 4TC? ZX Cabriolet, AX Evasion, Scarabee d'Or, mulighetene er mange :)


http://www.artcurial.com/en/asp/searchr ... g_option=1
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by gopp »

Jeg stakk innom der forrige helg.

Image

Image

Image

Image

M35 med wankel
Image

Jeg kjørte hjem før auksjonen, så resultatene kjenner jeg ikke. Inne tok jeg noen bilder av biler som var litt penere holdt, bland annet to stk. Ligier JS2, en av de to SM Espace, og en Facel Vega.
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by rundgren »

Alltid syns den BX Shooting Brake-versjonen har vært utrolig kul! Kanskje den tøffeste av BXene (muligens fordi den er den mest uoppnåelige, sammen med BX4TC kanskje..)
Flere bilder på Citroenet: http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... /bx-4.html
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by jonsto »

Og hva er det for noe rart det står GTi Turbo felger på?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by citro1cx »

jonsto wrote:Og hva er det for noe rart det står GTi Turbo felger på?
BX4TC http://www.pistonheads.com/news/25937.htm
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by jonsto »

citro1cx wrote:
jonsto wrote:Og hva er det for noe rart det står GTi Turbo felger på?
BX4TC http://www.pistonheads.com/news/25937.htm
Javel ja. :D :D
Mvh
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by Black Lemon »

gopp wrote:Jeg stakk innom der forrige helg. Jeg kjørte hjem før auksjonen, så resultatene kjenner jeg ikke. Inne tok jeg noen bilder av biler som var litt penere holdt, bland annet to stk. Ligier JS2, en av de to SM Espace, og en Facel Vega.
Facel Vega er jo en fantastisk vakker bil, men de er svinedyre. Har du bilde av den?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by rundgren »

Black Lemon wrote:
gopp wrote:Jeg stakk innom der forrige helg. Jeg kjørte hjem før auksjonen, så resultatene kjenner jeg ikke. Inne tok jeg noen bilder av biler som var litt penere holdt, bland annet to stk. Ligier JS2, en av de to SM Espace, og en Facel Vega.
Facel Vega er jo en fantastisk vakker bil, men de er svinedyre. Har du bilde av den?
Det er en HK500 i Stavanger, tror jeg. Fantastisk bil - den dukka opp på et veteranrally i Flekkefjord for noen år siden (Rallye Tronåsen: https://www.facebook.com/pages/Rallye-T ... 1567396392 )
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by gopp »

Black Lemon wrote:
gopp wrote:Jeg stakk innom der forrige helg. Jeg kjørte hjem før auksjonen, så resultatene kjenner jeg ikke. Inne tok jeg noen bilder av biler som var litt penere holdt, bland annet to stk. Ligier JS2, en av de to SM Espace, og en Facel Vega.
Facel Vega er jo en fantastisk vakker bil, men de er svinedyre. Har du bilde av den?
Image

Vi hadde følge av en kar som skriver endel for bilblader i USA og i UK, har gitt ut noen bilbøker, samt oversetter kataloger for bla. Artcurial. Han kunne fortelle at hans far hadde stått på vannski bak en Facel Vega :mrgreen: Du leste riktig! Hans gode venn på den tiden hadde en slik, og de byttet på å trekke hverandre opp og ned en elv i Frankrike. Denne faren ledet Citroën I Sverige fra tidlig 60-tallet og opp til tidlig 70-tallet, deretter Portugal, og så drev han en forhandler i Frankrike.

Dette er samme kar vi møtte i Paris, Mads, Fredrik og Helge, dersom dere skulle lese dette.
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by rundgren »

rundgren wrote:
Black Lemon wrote:
gopp wrote:Jeg stakk innom der forrige helg. Jeg kjørte hjem før auksjonen, så resultatene kjenner jeg ikke. Inne tok jeg noen bilder av biler som var litt penere holdt, bland annet to stk. Ligier JS2, en av de to SM Espace, og en Facel Vega.
Facel Vega er jo en fantastisk vakker bil, men de er svinedyre. Har du bilde av den?
Det er en HK500 i Stavanger, tror jeg. Fantastisk bil - den dukka opp på et veteranrally i Flekkefjord for noen år siden (Rallye Tronåsen: https://www.facebook.com/pages/Rallye-T ... 1567396392 )
Tror det må være denne Facel'en. Det er hvertfall samme farge og modell som den jeg møtte.
Image
Imponerende flott bil, bilder yter den ikke rettferdighet.. Mye vakre detaljer, for eksempel baklysene og eksosrør integrert i støtfanger:
Image
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Flere Heuliez prototyper for salg

Post by epifant »

Jepp, den var på Fransk Bildag i Drammen også:

Image
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
Post Reply