Xsara stv aut med hengerfeste til salgs hbo 5000/bud

Her kan du finne andre biler til salgs(fortrinnsvis Citroen da)

Moderator: moderator

Post Reply
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Xsara stv aut med hengerfeste til salgs hbo 5000/bud

Post by Alx »

Hei,

Vi har fått noen småproblemer med Xsaraen, så vi har besluttet å kvitte oss med den...
Om noen her inne har lyst til å skru litt Xsara så er det en bil som har gått lite, og som burde kunne ha mange år igjen med litt innsats.

Dette er en Xsara II 2001 modell break/stasjonsvogn med 1,6l 16v bensinmotor, automatgear og hengerfeste. Den har gått kun ca 122' km.

Den er EU-godkjent ut juni 2015, men det koster for mye å reparere den på verksted i forhold til alder/verdi, og jeg har ikke tiden eller lysten til å ta dette selv.
I et forsøk på å få den i gang er pluggene byttet, men det viser seg at katalysatoren har gått. Jeg har nettopp byttet lambdasonden foran katalysatoren, men vet ikke hvordan tilstanden til lambdasonden etter katalysatoren er. Jeg vil tippe at grunnen til at katalysatoren har tatt kvelden er at bilen har vært kjørt for lenge med defekt lambda... I tillegg er det en lekkasje i servoen, noe som gjør at det må etterfylles servoolje en gang i blandt. Siden det drypper servoolje (ser ikke noe under bilen i garasjen, men det er nok til at det er oljete under bilen) vil den muligens heller ikke å gjennom på EU-kontrollen... Reg.reim ble byttet ved rundt 75'km. Vinterdekkene har gått i halvannen sesong tror jeg det er.
Vi er andre eier og (nesten) all dokumentasjon er tatt vare på. All service er utført på merkeverksted frem til nå (ikke utført 120'service, men olje er byttet).
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
Alx
Posts: 160
Joined: Tue 29 May, 2007 10:53
Location: Moss
Contact:

Re: Xsara stv aut med hengerfeste til salgs hbo 5000/bud

Post by Alx »

Havner på skroten før jul om ingen er interessert... :cry:
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2008 Grand C4 Picasso 1,6 Hdi EMG
2001 Xsara Break 1,6 Automat
1975 Ami Super Berline
Post Reply