Utenomsnakk seksjon!

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Utenomsnakk seksjon!

Post by dagmatti »

Hei!

Forumet har etter lang tid åpnet en utenomsnakk seksjon!

Heretter er det fint om "alle utenomsnakk ( ;) )" diskusjoner havner her, slik at resten av forumet blir mere ryddig.

Dette er foreløpig en sak vi ønsker å prøve ut mai måned (men jeg håper/tror at dette er en god ting og ha, og at det vil fortsette). :)



-mattis
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by knut »

Spørsmål til forumansvarlig: Hvorfor er det meste på forumet lagt om til engelsk? Manglende norskkunnskaper?
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by jonsto »

Alt er på norsk hos meg, Knut. Er vel en instilling hos deg som er feil. Gå til Brukerkontrollpanel og velg Instillinger. Der kan du velge mellom Engelsk og Norsk.
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by citro1cx »

knut wrote:Spørsmål til forumansvarlig: Hvorfor er det meste på forumet lagt om til engelsk? Manglende norskkunnskaper?
Helt riktig det jonsto skriver her. Har du engelsk språk må du klikke på "User Control Panel" øverts til venstre. Klikk deg så inn på fanen "board preference" og endre "my language" ved å klikke på rullegardina, og endre til Norsk. til slutt trykker du "submit" og språket skal endre seg til Norsk.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by knut »

Takk Jon! Nu er alt så meget bedre.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by Citroencx »

[quote="dagmatti"]Hei!

Forumet har etter lang tid åpnet en utenomsnakk seksjon!

Heretter er det fint om "alle utenomsnakk ( ;) )" diskusjoner havner her, slik at resten av forumet blir mere ryddig.

Dette er foreløpig en sak vi ønsker å prøve ut mai måned

Mai 2010?
Vidar
Posts: 76
Joined: Wed 11 Sep, 2013 22:36
Location: Stavanger

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by Vidar »

Jeg vet ikke om dette akkurat hører hjemme her. Men jeg fikk noen advarsler fra min sikkerhets overvåker Norton, om at dette nettstedet er farlig og jeg ble kastet ut på flekken. Ved å sette Norton ut av spill, kom jeg inn igjen, men hendelsen bekymrer meg og jeg melder derfor fra om den her. Da jeg prøvde å komme inn, ble nettstedet sperret for meg, inntil jeg koblet ut Norton.
Bjørn Vidar
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by Citroencx »

Hvorfor bruker du Norton?
Windows innebygget system fungerer het fint om du oppgraderer jevnlig.
Forøvrig ble dette helt snålt.

Tråden er fra 2009 :lol:
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Utenomsnakk seksjon!

Post by mads »

Ymse 3-parts anti-virus og "sikkerhetsprogramvare" har i mange år, mer enn 10, skapt mer plunder, forvirring, misforståelser og generell ugagn enn nytte. Kort (og noe mangelfullt) var problemet om operativsystemet skulle passe på anti-virus-programvaren (slik forholdet mellom fysisk maskin, operativsystem og programvare var tenkt) eller om anti-virus-programvaren skulle passe på operativsystemet.

Uføret endte med at operativsystem fikk bygget inn (noe av) funksjonaliteten til anti-virus-programvare. Såh - sørg for at maskin/bios/uefi "firmware", operativsystem og programvare er oppdatert. Stort sett en månedlig øvelse som for det meste gjøres regelmessig/automatisert. (Og når de systemene blir infisert blir det .. skikkelig uggent, såkalt "supply-chain attack, da stenger IKEA, Coop og lignende noen dager.)

Og glem 3-parts anti-virus på sluttbrukermaskin, altså den du har på kjøkken/stue. I andre sammenhenger har 3-part anti-virus fortsatt noe for seg. Men de prøver fortsatt å selge mirakler på boks: Norton, McAfee og hva de ellers heter :)

Å fy, gamle biler er en velsignelse i sammenligning :lol:
Post Reply