cx i film

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: cx i film

Post by ingkogni2 »

pål wrote:Olsenbanden, i dansk orginalutgave..
Det er forsåvidt helt korrekt, MEN bildet er faktisk klippa fra den norske versjonen, da det er flere klipp i de norske filmene som erklippa direkte fra den danske versjonen... Blant anna derfor det står "Formand" på skiltet på bua.... :mrgreen:

Heder og ære overrekkes herved Pål... *aplaus*

Noen som har andre tilsvarende nøtter?

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: cx i film

Post by givretto »

Fra hvilken Olsenbandenfilm er dette bildet fra? :shock:
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: cx i film

Post by pål »

Ikke vet jeg, men jeg har sett dette klippet på nett engang, derfor jeg husket det ;)
har masse Citroèn:-)
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: cx i film

Post by ingkogni2 »

givretto wrote:Fra hvilken Olsenbandenfilm er dette bildet fra? :shock:
"Olsenbanden og data-Harry sprenger verdensbanken" fra 1978 (Norsk versjon)

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: cx i film

Post by Frank V »

I den norske versjonen er det da vitterlig en japsebil som blir brukt til dette formålet, og ingen CX? Mener å huske at det er en Toyota Cressida eller noe i den dur. Jeg kan i tilfelle sjekke, for jeg har de alle på DVD :oops:
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: cx i film

Post by givretto »

Enig med Frank her, kan ikke huske å ha sett noen CX i en såpass stor rolle i noen norsk Olsenbandenfilm... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: cx i film

Post by ingkogni2 »

givretto wrote:Enig med Frank her, kan ikke huske å ha sett noen CX i en såpass stor rolle i noen norsk Olsenbandenfilm... 8)
Det stemmer det, men akkurat når den halve bilen kjører inn i kontoret til formannen og river ned stabelen med tønner og fabrikkpipen, så er det CX'en som gjør det. Altså er akkurat det klippet henta fra den danske versjonen. Flere andre steder i filmen også der klipp er henta direkte fra den danske versjonen og evt dubbet (vakter som går runden sin feks)...

Så alle olsenbandefilmene en gang på siste halvdel av 90-tallet når dem gikk som Lørdagsfilm på TV2, og lurte da veldig på hvordan i alle dager en bakhulsdrevet Toyota kunne kjøre rundt uten bakhjul...
Nå er alt så meget mere opplagt :mrgreen:



IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: cx i film

Post by Frank V »

ingkogni2 wrote:
givretto wrote:Enig med Frank her, kan ikke huske å ha sett noen CX i en såpass stor rolle i noen norsk Olsenbandenfilm... 8)
Det stemmer det, men akkurat når den halve bilen kjører inn i kontoret til formannen og river ned stabelen med tønner og fabrikkpipen, så er det CX'en som gjør det. Altså er akkurat det klippet henta fra den danske versjonen. Flere andre steder i filmen også der klipp er henta direkte fra den danske versjonen og evt dubbet (vakter som går runden sin feks)...

Så alle olsenbandefilmene en gang på siste halvdel av 90-tallet når dem gikk som Lørdagsfilm på TV2, og lurte da veldig på hvordan i alle dager en bakhulsdrevet Toyota kunne kjøre rundt uten bakhjul...
Nå er alt så meget mere opplagt :mrgreen:



IngKogni2
Jeg måtte hente frem den aktuelle filmen for å sjekke opp i dette, og du har helt rett InKogni2. Idet bilen fyker inn i bua til "formanden" er det en avhogget CX vi ser. Jeg har sett disse filmene mange ganger, men jeg må innrømme at dette har jeg aldri lagt merke til. Godt observert :D

Men; CX'en ser vi kun idet den braser inn i formandsbua. Før dette skjer er det den avhogde Toyotaen vi ser kjørende rundt, med drift på framhjula. Så akkurat det er fortsatt et uløst mysterium. Med fare for å bli vel off topic.. :wink:
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Re: cx i film

Post by ingkogni2 »

Frank V wrote:
ingkogni2 wrote:
givretto wrote:Enig med Frank her, kan ikke huske å ha sett noen CX i en såpass stor rolle i noen norsk Olsenbandenfilm... 8)
Det stemmer det, men akkurat når den halve bilen kjører inn i kontoret til formannen og river ned stabelen med tønner og fabrikkpipen, så er det CX'en som gjør det. Altså er akkurat det klippet henta fra den danske versjonen. Flere andre steder i filmen også der klipp er henta direkte fra den danske versjonen og evt dubbet (vakter som går runden sin feks)...

Så alle olsenbandefilmene en gang på siste halvdel av 90-tallet når dem gikk som Lørdagsfilm på TV2, og lurte da veldig på hvordan i alle dager en bakhulsdrevet Toyota kunne kjøre rundt uten bakhjul...
Nå er alt så meget mere opplagt :mrgreen:



IngKogni2
Jeg måtte hente frem den aktuelle filmen for å sjekke opp i dette, og du har helt rett InKogni2. Idet bilen fyker inn i bua til "formanden" er det en avhogget CX vi ser. Jeg har sett disse filmene mange ganger, men jeg må innrømme at dette har jeg aldri lagt merke til. Godt observert :D

Men; CX'en ser vi kun idet den braser inn i formandsbua. Før dette skjer er det den avhogde Toyotaen vi ser kjørende rundt, med drift på framhjula. Så akkurat det er fortsatt et uløst mysterium. Med fare for å bli vel off topic.. :wink:

Ingen fare... Seksjonen heter "Utenomsnakk" av en årsak :wink:

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
CitJohn
Posts: 10
Joined: Wed 10 Mar, 2010 14:40

Re: cx i film

Post by CitJohn »

Har ingen linker, men det finnes kanskje?
Vår kjære CX's forgjenger, DS, var jo også kjent for å sveve. Noen har tatt det bokstavelig på slutten av 80-tallet.
Sjekk Tilbake til fremtiden II - der er en flyvende drosje med et meget lett gjenkjennelig utseende.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: cx i film

Post by citro1cx »

CitJohn wrote:Har ingen linker, men det finnes kanskje?
Vår kjære CX's forgjenger, DS, var jo også kjent for å sveve. Noen har tatt det bokstavelig på slutten av 80-tallet.
Sjekk Tilbake til fremtiden II - der er en flyvende drosje med et meget lett gjenkjennelig utseende.
...og når Marty Mc Fly kommer subbende hjem i den alternative virkeligheten i 1985 (hvor Biff har blitt sjefen) står det en vraket rød DS i gata. :wink:

"National Lampoon's European Vacation" eller på norsk "hjelp vi er på ferie" er jo litt i samme gata. Griswalds kjører rundt i en DS de har leid. http://www.youtube.com/watch?v=z-GVGTaKv50
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re:

Post by Black Lemon »

skeken wrote:
dagkw wrote:CX break som fremtidsbil i Children of Men. Ny front og hekk, men den er seg selv lik.

Bra film forresten..

Mvh Dag
Image

Glemmer aldri Wam og Vennerøds Bryllupsfesten (1989), råkjøring med flunk ny GTi Turbo II 8)
Helt korrekt og vel også den eneste grunnen til å se denne filmen. Her er CXen:

Image
Image
Image
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: cx i film

Post by citro1cx »

CX bak kamera:

Image
Image
Image
Image
Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply