C6 spotting

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

gopp wrote:En C6 spottet i Paris sist lørdag.
...noe må ha gått galt med salget av disse flotte vognene.
Fru Magda med flere i Paris var nok plaget av indre demoner eller noe (kronisk pms?). Viljen til å forsøke å selge den feteste doningen i klassen var (og er) mikroskopisk :(
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Jeg tror tiden gikk fra C6; i hvert fall virker det som Citroen ser det slik.

Husk at C6 er egentlig gateversjonen av C6 Lignage, som var en konseptbil så langt tilbake som 1999, og designet er ikke mye endret siden da. Men de brukte lang tid på teknikken, og det kan godt hende at C6 "bare" var en testplatform for teknikk og understell i C5 og senere modeller - i så fall en unødig dyr testplatform. Det tror jeg dels var utilsiktet.

Designsjef Plouè hentet Lignage ut av konseptkisten til Citroen da han kom inn for noen år siden. Etter min mening var Citroen da inne i et designmessig blindspor (første C5 var rett og slett ikke pen, og det var ikke mye Citroen over Xsara - og begge så ut som noe Hyundai hadde forkastet på konseptstadiet), og Ploué hadde åpenbart behov for å gjøre et grep raskt. Men som sagt ble C6 en gammel design før den kom på gaten, og falt åpenbart ikke i smak som ønsket.

C6 og C4 har jo mye til felles designmessig, men når man ser på salgstallene i Frankrike ligger C4 ganske langt bak sine fremste konkurrenter, først og fremst 307/308. Så noen (kanskje først og fremst det franske publikum) har ikke falt i tilstrekkelig grad for det ganske rene designkonseptet som disse to representerer. Og Citroen - i praksis Peugeot - har nå en om lag 13-14 år gammel historie på at ingenting skal ligne på CX. Når de tok mot til seg og forsøkte seg med samme type "flyt" i C6 (som ligner veldig mye på CX), så opplever de å brenne de seg på fingrene.

Her skal det åpenbart være dynamikk gjennom kontraster mellom buer og brutte, skarpe linjer, slik vi også ser det i C5. Jeg ser at en del designere er på den planeten for tiden, men det er ikke alltid like vellykket. Eksempelvis var Peugeot 307 en ren, om enn ganske hverdagslig design. 308, derimot, er visuelt overlesset og vil fremstå umoderne om kort tid (mens 207 er liten nok til å slippe unna de verste kurvene og knekkene, og derfor funker greit).

Med det økte fokuset på hybridbiler og miljøvennlighet tror jeg vi vil se et oppsving om kort tid av design med større "flyt" - også på vanlige biler. Husk at en Prius ser ut som den gjør ikke fordi det er det mest aerodynamiske designet, men fordi den er nødt til å se anderledes ut for at folk skal skjønne at det er en miljøvennlig bil - man kjøper et image, ikke bare bilen (ikke dermed sagt at det er en vellykket design). Nå kommer andre produsenter langsomt etter, og det er "lov" å tenke nytt.

Den logiske fortsettelsen av dette er som sagt større flyt - og kanskje også tildekkede bakre hjulbuer. Da er vi plutselig tilbake til noe som ligner på CX - som kanskje var 25 år for tidlig ute? :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Post by skeken »

100% enig med deg RolandM!

Husk også at bilen ble lansert et par år etter en tid hvor merket (godt hjulpet av nevnte tidligere salgsdirektør for Europa) var nær redusert til å ikke tilby annet enn latterlige og useriøse rabattkampanjer. I Frankrike var rabatt-hysteriet enda verre enn i Norge.

C6-designet ser jeg ikke på som årsaken til dårlig salg. Det strander vel heller på komboen høy grunnpris (uten avgifter) og totalt fraværende satsing.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

skeken wrote:100% enig med deg RolandM!

Husk også at bilen ble lansert et par år etter en tid hvor merket (godt hjulpet av nevnte tidligere salgsdirektør for Europa) var nær redusert til å ikke tilby annet enn latterlige og useriøse rabattkampanjer. I Frankrike var rabatt-hysteriet enda verre enn i Norge.

C6-designet ser jeg ikke på som årsaken til dårlig salg. Det strander vel heller på komboen høy grunnpris (uten avgifter) og totalt fraværende satsing.
Det er riktig det, i noen år skulle åpenbart Citroen være synonymt med billig. Jeg vil tro at C6 var ment å skulle være forsøket på snuse på "Premium" igjen. Men du kommer ikke inn i Premium-klassen igjen etter lengre tids fravær, uten å satse ordentlig over flere modeller, som Jon-Winding Sørensen i BIL påpeker at Volvo har gjort. Og som du sier, så turte Citroën åpenbart ikke satse SKIKKELIG på C6. I hvert fall har de rotet det til på veien, for den ble sen, utviklingen var riktignok svinedyr, men man fulgte ikke opp i salgsenden.

Og - hvordan selger du en stor Citroën uten at den samtidig er nytenkende? C6 er en fin bil, men litt justert hjuloppheng, panser som beskytter fotgjengerne og dørlommer som åpner seg automatisk er tross alt ikke spesielt grensesprengende... Når den i tillegg er uforholdsmessig tung (og lanseres rett før alle begynner å kutte vekt for å spare drivstoff) og for kompakt (over 20 cm lenger enn en XM, men nesten mindre inni) og har en automatkasse som visstnok ikke er helt på høyden med tysk standard - ja da blir bare komforten igjen, og at den ser anderledes ut. Og en viss komfort får du da tross alt i de fleste tyske slagskip i denne klassen (selv om TopGear avkledde forrige 5-serie mot C6).

Og spesiell? Ja, men kanskje ikke 100 % vellykket? Et av de mest effektive grepene på de fleste store Citroëner er at du kan ikke se hele bakhjulet. Dette gir et visuelt inntrykk av den svevende følelsen du får pga hydraulikken, og bidrar også til den totale flyten. C6 kan fra noen vinkler bli litt uelegant i bevegelse fordi den bakre hjulbuen blir et fremmedelement i den flyten. Under vertikale bevegelser blir det for åpenbart at C6 jobber og sliter med underlaget, på samme måte som en vanlig bil - i stedet for å flyte bortover. Selv BX greier dette bedre!

Fremmedelement blir også "poopen" for å bruke sjøfartsterminologi - det hevede "bakdekket". På f.eks XM fungerer dette greit, og ikke minst på SM, fordi nivåhevningen står i en visuelt logisk relasjon til hjulet, og "rammer" det inn. På C6 kommer dette altfor langt bak. Det fungerer fra noen vinkler, men langt fra alle.

Jeg er enig i at designet langt fra er hele årsaken til at C6 ikke selger. Men jeg tror at de dårlige salgstallene, med sine ulike årsaker, skremte Citroënledelsen såpass at de tenkte "nytt design, blanke ark, bort, vekk!". Hvilket formodentlig er en av årsakene til at spiontegningene av neste C4 ser mer ut som en forstygget Fiat Stilo...
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

God forklaring av Roland M, men merk at Volvo ikke har lykkes med sin satsing i premium-segmentet. Selskapet er nær konkurs. Hvorfor kjøpe Volvo XC70 når du kan kjøpe Audi Allroad som for de fleste ser adskillig tøffere ut. Det er helt korrekt at Citroën somlet alt for lenge med å få C6 på veien, men designet er etter min smak langt bedre enn nye C5 som kun blir en variant av Ford Mondeo-designet.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Post by gopp »

Black Lemon wrote:Det er helt korrekt at Citroën somlet alt for lenge med å få C6 på veien, men designet er etter min smak langt bedre enn nye C5 som kun blir en variant av Ford Mondeo-designet.
God smak kan jo diskuteres, men jeg må si meg veldig enig dette utsagnet. I frykt for å ikke appellere til massene modererer produsentene sine design, og særpreget forsvinner.

Lancia er annet bilmerke jeg har sansen for, og som har vært like langt fremme som innovativ bilprodusent som Citroën. Deres Thesis har vakt oppmerksomhet, og selv om mange synes designet er vakkert, er det likevel så sært at mange ikke tør kjøpe bilen. Denne modellen går nok inne i historiebøkene som en økonomisk flopp, noe som er synd med tanke på mangfoldet. Det samme kan virke som skjer med C6, og da blir det nok ikke like friske design fra disse produsentene i tiden fremover, i alle fall ikke i de øvre segmentene.

Vi får kose oss med våre CX, holde dem i orden, og nyte det fremtidsrettede designet i mange år fremover, mens massene kjører "Mondeo".
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Igjen tenker jeg at det holder ikke med "sært design", hvis det ikke også ligger noe nytt bak designet, noe som er forklaringen til formene.

En DS er særpreget av behovet for lav luftmotstand, men like mye av tanken om at vekten i større grad skulle være over drivhjulene foran, og bakhjulene mer hadde karakter av bakhjulet på et fly - og disse to konseptene henger selvsagt sammen. En SM har mye av det samme, men her viser designet tydeligere at den var konseptert for å ha motoren montert bak forakselen, noe som jo bare var en nødløsning på DS.

Til sammenligning ser en BMW ut som den gjør fordi den skal ha bakhjulsdrift, den skal helst ha 50-50 vektfordeling og den skal også ha motoren bak forakselen - det er en del av hovedkonseptet.

De eneste spor av det samme jeg kan finne på en C6 er at overhenget foran er om mulig enda lenger enn på CX fordi den skal kombinere fremskutt motor med økte krav til kollisjonssikkerhet og fotgjengerbeskyttelse, og at bakruten er kurvet for å gi tilgang til bagasjerommet, når de nå var så lite gjennomtenkte å fjerne den doble bakluken fra en XM. Og så kopierer den designtrekkene fra CX. Langt fra noen stygg bil, bevares, den vil nok bli en klassiker for oss mer sært interesserte, og den er penere en C5, men designet greier ikke å fange opp Citroens tradisjon for UTVIKLING.

Hva gjør en C6, som ikke en XM gjorde relativt sett like bra da den kom, altså hvis man tar høyde for at det er mer enn 15 år mellom dem? Den har et bedre og mer påkostet hjuloppheng foran, men dette kunne også vært installert på XM uten videre - igjen har monsieur l'økonomidirektør vært inne i bildet. Støyreduksjon, motorer, videreutvikling av Hydractive - alt dette er ikke mer enn naturlig år-til-år-forbedring av kjente konsepter. Og som sagt er bilen relativt sett trangere.

XM hadde et nytt fjæringssystem som gjorde en betydelig forskjell ved aktiv kjøring, den var vesentlig romsligere, hadde et design som riktignok brøt med CX, men som henger godt sammen med BX, ZX og Xantia, og som står på egne ben. Del av dette designet var en veldig lett og glasspreget overbygning der man hadde integrert en bakluke ganske diskret i designet - første og så langt eneste gang på øverste klasse Citroen. Og bakluken var som nevnt med dobbelt glass. Det er pinlig at Skoda kom først med multifunksjonell bakluke (og nå følger BMW etter) - dette burde selvsagt C6 ha hatt. Den er så tung fra før at noen få kg ekstra hadde ikke spilt noen rolle. :wink:

Skulle jeg fått råd, ville jeg nok likevel vurdert en brukt C6 - den blir ikke mindre attraktiv av at den ikke ble noen salgssuksess. Men den tok den ikke helt ut, for å si det slik.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Post by knut »

NOESK MOTORVETRAN nr. 2-2009, side 70 øverst til høgre: stilig C6.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Post by Black Lemon »

Veldig god redegjørelse fra RolandM som jeg slutter meg helt og holdent til. Konseptbilen C6 Lignage var jo spesielt i interiøret langt mer spennende enn det som ble produksjonsmodellen C6. Jeg likte spesielt det "flytende" dashbordet som koneseptbilen hadde, men som dessverre ble erstattet av et alt for kompakt og klumpete dashbord på produksjonsmodellen. Her er jo CX serie I i særklasse. Alternativt kunne man laget et dashbord som gamle Renault 30 med fullt klaviatur på toppen slik at man kunne spilt piano mens man kjørte. De av dere som har sett filmen "Plains, Trains and Automobiles" med John Candy og Steve Martin vet hva jeg tenker på.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Geir_C6
Posts: 8
Joined: Sat 21 Mar, 2009 18:33
Location: Tromsø

Kanskje verdens nordligste C6

Post by Geir_C6 »

Hei Folkens. Jeg har aldri skrevet noe på dette forumet, da jeg aldri har hatt en CX. Har derimot hatt en rekke BX'er og en XM TCT. Nå i januar kjøpte jeg en C6 2.2 (regnr. PP 72670) som jeg ser er omtalt tidlig i denne tråden og så meg derfor nødt til å legge inn en melding. Jeg er fantastisk fornøyd med den bilen. Det er en drøm som har gått i oppfyllelse for meg, og det er en sann glede å ta den ut hver dag. Jeg vil anbefale alle som ser seg råd til det og imprtere en C6 2.2 fra f.eks tyskland. Den motoren holder godt til C6'en. på papiret er den noe tregere enn f.eks min gamle XM TCT fra 0-100, men opplevelsen i traffikken er faktisk at den er noe kjappere. Forbikjøringer går veldig smertefritt. Du blir ikke skuffet over den motoren det er jeg temmelig sikker på... Det er en masse eksemplarer til salgs i Tyskland og andre euroland, og det er mulig å få en 1-2 år gammel bil til drøyt 400 000,- ferdig parkert på norske skilter med vinterdekk. 2.7 literen faller ofte bortimot 100 000,- dyrere. Dette er min erfaring etter å ha regnet ut utallige priser når jeg drev å lette etter C6'er for noen måneder siden. Jeg falt likevel på å kjøpe en som var til salgs i Norge (selv om den er bruktimportert) da det selvsagt er mindre styr med det.

Skulle gjerne skrevet side opp og side ned om hvordan livet med C6'en er, men har ikke helt tid akkurat nå...Kommer tilbake senere evt. med det hvis det er interesse for det. Folk kan jo evt. spørre om detaljer. Min bil er blant de mindre velutstyrte, men jeg har en instruksjonsbok som beskriver alt som er mulig å få tak i så kan være behelpelig der.

Har også en BX Gti 16V som jeg har tenkt å bevare for all fremtid. Har fått tatt alt av rust og lakkert den opp i løpet av de siste årene. Det er jo en artig bil det også, Går som en kule, uraffinert og veldig bråkete. Går nesten ikke an å komme lenger unna det som C6'en og forsåvidt også CX og XM står for...likevel er det Citroen alt sammen...umiskjennelig.

Flott webportal dette forresten, og ekstra flott nå som Citroënakuten er nede.

Ha en fortsatt god helg

Geir
C6 og BX GTi 16V eier :-)
Citroen kan knapt bli mer forskjellig enn disse to
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Kanskje verdens nordligste C6

Post by citro1cx »

Geir_C6 wrote:Skulle gjerne skrevet side opp og side ned om hvordan livet med C6'en er, men har ikke helt tid akkurat nå...Kommer tilbake senere evt. med det hvis det er interesse for det. Geir
Velkommen på forumet :) . Jeg synes det du skriver er intressant lesing. Jeg har lest mange tester og artikler om C6, men ingen av dem er skrevet av en ekte Citroënentusiast så langt jeg har forstått. Det er derfor mye mer intressesant og lese om dine personlige erfaringer med denne spesielle bilen.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Noen bilder av bilen din, Geir. Kan ikke annet enn å gratulere med valg av bil. Du sier at den er moderat utstyrt - men den er jo like mye en fest for øyet for det. Forøvrig er jeg enig i beskrivelsen din - 2.2 er overraskende "kvikk". Det skrev vel også Car da de testet. At 2.2 med manuell oppleves som vel så rask som 2.7 med automat.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Til alle andre. Forsøk en gang å håndvaske en C6. Bilen er full av nydelige overganger og vel skulpturerte flater.
Geir_C6
Posts: 8
Joined: Sat 21 Mar, 2009 18:33
Location: Tromsø

Post by Geir_C6 »

Hei igjen, det var jo artig at du Robert har bilder av bilen min. Må jo si jeg er litt nysgjerrig på historien til denne bilen nå. Jeg skjønner den ble importert til Arendal av tidligere innlegg på denne tråden, men jeg kjøpte den altså av en Citroënforhandler i Sarpsborg. Vet egentlig ingentig mer enn dette annet enn at den hadde gått 27000 km når jeg kjøpte den. Ettersom den er behørig fotografert av andre her på forumet regner jeg med at det er noen som vet noe.

Vel over til livet med C6'en. Min første tur med den var fra Sarpsborg til Tromsø hvor jeg bor. Det er jo bortimot 1800 km langs E6 på varierende vinterføre, så det ble god tid til å gjøre seg kjent med bilen. Den kan minne om en svært raffinert og stillegående utgave av XM'en. Selve kjøringen på landeveien er så smooth som en bare kan håpe og drømme om. C6 er en svært tung bil (ca 1850 kg) og det merkes i måten den beveger seg på med positivt fortegn. Den er likevel forbausende kvikk i svinger og akselerasjoner, og det er lett å bli vant med bilen. Den kjennes stiv og god ut i chassis og den er også vesentlig bedre på skarpe dumper enn de eldre Citroënene med hydropneumatisk fjæring (i likhet med nye C5). Inne i cockpiten er det veldig stille. Du hører når du gir bånn gass og når bilen er nystartet i minus 10°C, men ellers er det tyst...det laveste støynivået jeg har vært borti i noen bil. Så etter å ha sittet der en stund merker du en rekke små detaljer. Selv i min moderat utstyrte C6 er det automatisk nedblending av innvendig speil, ventilert oppbevaringsrom, en temmelig avansert kjørecomputer, automatisk fartsholder, automatisk fartsbegrenser. Klimaanlegget har så mange funksjoner at det jammen tar en stund å lære det hvis du ønsker å kjøre det manuelt. La det være sagt at det er veldig stor forskjell på klimaanlegg, og dette kjenner f.eks når du kjører inn i forurenset luft (f.eks i en tunnell) og går automatisk over i resirkulerings modus. Selvsagt er det også egen sone for passasjeren og enda en for de i baksetet. Stereoanlegget er nydelig, selv i den minste utgaven som jeg har. Kjørelysene (de runde nede) slår seg automatisk på hvis det er lyst, blir det litt skumt slår de normale lysene seg på med en gang, f.eks når du kjører inn i en tunnel igjen. Da endres også lyset i dashbordet. Det er så mange sånne småtterier som vitner om at dette er en påkostet doning. Således vil jeg langt på vei si meg uenig med de som hevder at C6'en ikke overgår f.eks XM'en når den ble introdusert. Det fenomenale designet skaper en del utfordringer på teknikksiden. De rammeløse vinduene forsvinner foreksempel opp i en liten slisse i overkant av dørkarmene når du lukker døra. Dette for at de skal bli god tetting ikke minst med tanke på støy. For at det skal bli mulig å åpne vinduene går de derfor lynraskt ned en centimeter når du tar tak i dørhåndtaket, slikt koster. C6'en virker gjennomarbeidet og en har valgt dyre løsninger der det er nødvendig. Derfor har den blitt så bra og kvalitetsfølelsen er også hevet til et nivå XM'en ikke helt oppnådde selv om en tar hensyn til de 17 årene det er mellom dem. Etter som jeg har skjønt var det da også kvalitetssikring som gjorde at det tok så lang tid å få bilen ut på markedet. C6 har fått noe kritikk i tester for at knapper og hendler ser billige ut. Nå har jeg aldri sittet bak rattet i en BMW eller Mercedes i samme prisklasse, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg finner imidlertid ikke knappene spesielt billige. Det kan imidlertid være litt mange av dem, og særlig i mørket kan det være litt vanskelig å finne frem til riktig knapp på den store midtkonsollen. Det er veldig solide og gode seter. Også disse har fått kritikk for dårlig sidestøtte. Hvis du skal råkjøre så er det kanskje det, men dette har jeg aldri tenkt på.

Hvis noen vurderer å importere en så kan det være fint å se etter en Exclusive. Det er ingen sammenheng mellom motor og utstyr så vidt jeg har skjønt, og på bruktmarkedet er prisforskjellen mellom 2.2 Exclusive og de andre modellene visket ut. I Exclusive får du et enda bedre stereoanlegg, CD-veksler, navigasjon, bluetooth håndfri, og en utvidet kjørecomputer som kommer med navigasjonssystemet. Det er også minne for innstillinger av en rekke ting som sete, speil, ratt etc. (2 minner). Head up displayet er da også en fin ting som jeg også har på min bil. Ingen tvil om at du holder øynene mer på veien.

Likevel er det jo selvsagt designet som virkelig får smilet på plass hos eieren. Jeg tar meg selv i å snu meg både en og to ganger etter å ha parkert den. En får også ganske mye oppmerksomhet av både entusiaster og andre som syns bilen ser så bra ut. En 1-2 år gammel C6 koster omtrent like mye eller til og med litt mindre enn en helt ny C5 med den samme 2.2 literen. Ingen tvil om mitt valg her. Jeg testet den nye C5’en før jeg kjøpte. Det er også en flott bil, bevares, men designet til C6’en får frem godfølelsen. Er du en entusiast vil du bare fortsette å drømme om C6.

Jeg har ingen negative ting å si om C6. Kjøreegenskaper, motor, design, og utstyr er alt slik en Citroën entusiast kan håpe på. Nå har også prisen blitt et godt argument. Selvsagt kan en komme på ting som at bagasjerommet kunne vært høyere etc. men en må akseptere noen kompromisser for å få til den nydelige fremtoningen.

Nå er jeg antagelig lokalisert et stykke unna de fleste på dette forumet, men er det noen som er forbi eller evt. har så lyst til å teste at de vil ta en tur til Tromsø så går det an å ta kontakt for en prøvetur.

Hilsen Geir
C6 og BX GTi 16V eier :-)
Citroen kan knapt bli mer forskjellig enn disse to
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Hei, og velkommen til forumet. Endelig flere som har interesse for LHM-biler i Troms :D .

Jeg planlegger å gjøre et nytt forsøk på et LHM-kaffe-vår-treff nå når Cold respos er ferdig og saltet har lagt seg litt om en 14-dagers tid og utover. Håper man får se en C6 der :D

IngKogni2
Takelvdal/Målselv
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
Geir_C6
Posts: 8
Joined: Sat 21 Mar, 2009 18:33
Location: Tromsø

Post by Geir_C6 »

Det burde passe greit med LHM-kaffe i april. Godt å vite at det er noen likesinnede i nærheten. Selv kjenner jeg ingen som har LHM-Citroëner i Troms, så det kunne være meget velkomment med noen diskusjonspartnere. BX'en byr jo stadig på utfordringer.

Ser forresten at jeg skrev en feil i det forrige innlegget mitt. Det skal selvsagt være at vinduet går litt ned når en åpner døra...

Vi høres, Geir
C6 og BX GTi 16V eier :-)
Citroen kan knapt bli mer forskjellig enn disse to
Post Reply