anbefalte verksteder for CX

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by Black Lemon »

Jeg står foran EU-kontroller på både CXen og XMen min. Bilmakern i Lier som jeg kan anbefale på det varmeste, tar det dessverre ikke EU-kontroll, men jeg ser at Follo Autosenter gjør det. Da tror jeg at jeg tar en telefon til Follo til uken.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Re:

Post by dagmatti »

rundgren wrote:
epifant wrote:Oversiktskartet skal nå være oppdatert med alle verkstedene det har blitt tipset om.
LårdalCX wrote:Tor Tinholt i Lunde i Telemark. Kan alt med CX. Eget garasjeverksted, skrur mest Citroen.
Har ikke lagt til Hr. Tinholt ettersom han er privatperson(?). Føler det blir ryddigst at de som hjelper andre på egen fritid selv ber om å bli lagt til om de ønsker det.
Tinholt er ikke privatperson, så vidt jeg har forstått når jeg har snakka med han. Han driver "garasjeverksted" av enmannstypen, er mitt inntrykk. Proff nok til å stå på kartet!

En annen sak: Jeg hadde i utgangspunktet booka tid hos Autobjørn for retting av forstilling og/eller Diravi, samt fiks av bensinlekkasje. Men de imponerte ikke akkurat med sin CX-kunnskap, så jeg nevnte det for Helge. Fikk da vite at "CX-mannen" til Autobjørn nå jobber hos Follo Autosenter Mekonomen Vestby. Så da har jeg bestilt tid der i stedet.
Ser ut til at det er litt prøv-og-feil metoden som gjelder for å finne kompetente folk... Rapporterer tilbake hvordan det går, men fram til noen kan bekrefte CX-kompetanse hos Autobjørn er jeg skeptisk til å dra dit.

PS: NAF gikk, under tvil, med på å transportere bilen til Vestby på veihjelp - uten ekstra kostnad. Måtte forklare saken, at bilen var spesiell og at det var dårlig med kompetanse på CX i Oslo.

Hm, oi, når skjedde dette? Jeg hadde min 78 mod. til eu-kontroll der i oktober 2012, vet i og for seg ikke hvem som tok kontrollen, men det gikk helt fint både med kontrollen og bilen. :)


-m
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by Black Lemon »

Da har jeg bestillt time til CXen i Vestby førstkommende mandag. Ble veldig godt mottatt i telefon og det lover jo godt. Kommer tilbake med rapport etter besøket.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Re:

Post by mads »

epifant wrote:Oversiktskartet skal nå være oppdatert med alle verkstedene det har blitt tipset om.
Denne synes jeg fortsatt er veldig bra! Jeg håper den blir brukt og oppdatert.

Litt synd man må logge på hos google for å bruke lenken "skriv en kommentar". Kan den gjøres uavhengig av person eller i hvert fall så flere kan oppdatere oversikten?

Et forslag: Sett dato på oppføringene, det vil si litt om hvor levende oversikten er. Om noen melder "stemmer fortsatt" på en oppføring setter vi på ny dato.

Som Vidar skriver en plass er det viktig at folk melder erfaringer inn, både fra merke- og andre verksteder. Gjør det! ;)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Re:

Post by rundgren »

dagmatti wrote: Hm, oi, når skjedde dette? Jeg hadde min 78 mod. til eu-kontroll der i oktober 2012, vet i og for seg ikke hvem som tok kontrollen, men det gikk helt fint både med kontrollen og bilen. :)
-m
Vet ikke kronologien, og jeg baserer meg igrunn ikke på stort annet enn to telefonsamtaler med verkstedet. Han jeg snakka med hadde ikke tatt i en Diravi før, hvertfall.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by jonsto »

Trenger i bunn og grunn ikke å være CX spesialist for å foreta en PPK. Men kommer det på noe rart på feilskjemaet må en jo ta dem i skole. :mrgreen:
F.eks han som kom med mangellapp på at håndbrekket ikke fungerte. Kontroløren hadde nok trodd det satt på bakhjulene. :wink: :roll:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by citro1cx »

jonsto wrote:Trenger i bunn og grunn ikke å være CX spesialist for å foreta en PPK. Men kommer det på noe rart på feilskjemaet må en jo ta dem i skole. :mrgreen:
F.eks han som kom med mangellapp på at håndbrekket ikke fungerte. Kontroløren hadde nok trodd det satt på bakhjulene. :wink: :roll:
Kompressorhornet er også en gjenganger, og sjekk av forstilling og fjæring på full høyde :twisted:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by Göran W »

...... eller rost på "det längsgående bromsröret" (höjdregleringsstaget)...... :lol:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Post Reply