anbefalte verksteder for CX

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

anbefalte verksteder for CX

Post by Sturla »

Med alle de små og store innlegg som går igjen her på forumet skulle man tro det ville være et marked for et par bona fide CX mekanikere i landet? Det er et par år siden jeg prøvde meg på et verksted sist, men selv de som "kan" CX vegrer seg jo, og man får alltid en masse tjat om at ting er så veldig vanskelig. Det er det jo ikke, men ting kan ta tid for den som gjør det selv hjemme i garasjen. De som kjenner til gode verksteder som er positive og sier "javisst, kom med den" kunne tipse inn, så kunne tips legges som en "klistret post"? Ikke alltid man har tid til å skifte alt man skulle ønske selv..
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Autobjørn - Lambertseter, Oslo

Stårheim Bilverksted - Stårheim (Nordfjord)

Per Aaland Bilforretning - Spjelkavik/Breivika, Ålesund

Dette er merkeverksteder jeg har gode CX-erfaringer med, og som står listet blant forhandlere på http://www.citroen.no

I tillegg har jeg ingen problemer med å varmt anbefale Øverland Dekk & Bil i Molde. Her finnes det kompetanse ut over det vanlige.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Aunans Bilverksted
7357 Skaun
Telefon 72 86 40 01
Telefaks 72 86 56 76

Åsmund Aunan er kjent i Trøndelag for sin kunnskap om eldre Citroën. Han er tidligere mekaniker ved Citroën verksted i Trondheim, og driver nå sitt eget verksted ved sin bolig i Skaun. Aunan er kjent for "å ta jobben" og er vel også rimelig på pris.

Verkstedet ligger noe avsides til, men er lett å finne fram til med riktig veibeskrivelse. Verkstedet ligger ca 4-5 mil sør for Trondheim. her følger en veibeskrivelse:

Kjør E6 mot Oslo i rundkjøringen på Klætt. Ved Melhus, ta av fra motorveien og følg skilting mot RV 708. Følg RV 708 til vannet Ånøya. Ta av til høyre ved Campingplassen mot RV 709. Følg RV 709 til Venn. Ta av til venstre ved kirka, kjør over et par fartshumper og ta av til venstre i neste kryss mot Aunan. Kjør veien noen km til Aunans bilverksted dukker på venstre siden.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Istemmer og anbefaler mitt eget verksted, KOLBU BILSERVICE tlf 6116 0303 et par mil utenfor Gjøvik.

De er ikke merkeverksted men det har aldri vært noen antydning til klaging over bilens alder eller at det er kronglete adkomst til enkelte steder. Også er det aldri "nei"....

Ellers må jeg komme tilbake til SCANAUTO AS på Kokstad utenfor Bergen. Serviceiveren og kundehåndteringen deres fortjener en hel del gratisreklame.
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Notodden Bil og Speedshop Tlf 35027474
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Personlig må jeg si at når det gjelder veteranbiler er det lite behov for verksted, forsøker ved hjelp av gode venner å få gjort det meste selv i den grad det overhodet er behov for reparasjoner.
Men både med Traction Avant og med ID'en har det naturligvis vært behov for verkstedbesøk, og det blir det nok med CX'en også, kanskje? :shock:
Jeg har et svært godt forhold til den lokale forhandler i Kristiansand, Abrahamsens Auto, som virkelig kan anbefales! :D
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
LårdalCX
Posts: 3
Joined: Fri 04 Jan, 2008 14:58
Location: Lårdal i Telemark

Post by LårdalCX »

Tor Tinholt i Lunde i Telemark. Kan alt med CX. Eget garasjeverksted, skrur mest Citroen.
CX sidan 1985
-85 TD 1 Breake
-90 TD 2 Familiale, ombygd RD(vurderes solgt)
-89 Croisette
-90 TD2 (donorbil)
-85 2.0 Reflex
-78 RD Breake
-81 2.0 Reflex Breake (min fyrste CX)
-97 Evasion 2,0 CT Turbo (vurderes solgt)
André
Posts: 102
Joined: Sun 22 May, 2005 19:58
Location: Bergen

Post by André »

Ellers må jeg komme tilbake til SCANAUTO AS på Kokstad utenfor Bergen. Serviceiveren og kundehåndteringen deres fortjener en hel del gratisreklame.
Tiltredes!

I Bergensområdet er nok ScanAuto helt i særklasse ja!
Xantia 1,8 16V + 2CV6 Special
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by wiggo »

Noen anbefalinger i Østfold-området?
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by Ro-ien »

Noen som vet om noen bra plasser i Stavanger-området? :roll:
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by kjetil »

Jeg vet at på Sele Auto jobber det en kar som er flink med eldre biler, bla Citroen og eldre engelsk.
Skal dit for etterkontrol på den Blåe...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by Black Lemon »

Bilmaker´n i Lier gjorde glimende arbeid på min CX før jul. Nye svingarmslagere, motorfeste, bærekule og seks nye gasskuler. Han skiftet også rørende på XMen min i høst og har akkurat reparert en lekkasje i et returrør på XMen puss en ABS-føler. Han er kreativ, samvittighetsfull og grundig. Det er nok noen andre verksteder som har mistet en kunde i meg etter at jeg ble tipset om Bilmaker´n på XM-forumet. Jeg er den eneste kunden hans med CX, men han kan jo alt om den også.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re:

Post by epifant »

Oversiktskartet skal nå være oppdatert med alle verkstedene det har blitt tipset om.
LårdalCX wrote:Tor Tinholt i Lunde i Telemark. Kan alt med CX. Eget garasjeverksted, skrur mest Citroen.
Har ikke lagt til Hr. Tinholt ettersom han er privatperson(?). Føler det blir ryddigst at de som hjelper andre på egen fritid selv ber om å bli lagt til om de ønsker det.
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Re:

Post by rundgren »

epifant wrote:Oversiktskartet skal nå være oppdatert med alle verkstedene det har blitt tipset om.
LårdalCX wrote:Tor Tinholt i Lunde i Telemark. Kan alt med CX. Eget garasjeverksted, skrur mest Citroen.
Har ikke lagt til Hr. Tinholt ettersom han er privatperson(?). Føler det blir ryddigst at de som hjelper andre på egen fritid selv ber om å bli lagt til om de ønsker det.
Tinholt er ikke privatperson, så vidt jeg har forstått når jeg har snakka med han. Han driver "garasjeverksted" av enmannstypen, er mitt inntrykk. Proff nok til å stå på kartet!

En annen sak: Jeg hadde i utgangspunktet booka tid hos Autobjørn for retting av forstilling og/eller Diravi, samt fiks av bensinlekkasje. Men de imponerte ikke akkurat med sin CX-kunnskap, så jeg nevnte det for Helge. Fikk da vite at "CX-mannen" til Autobjørn nå jobber hos Follo Autosenter Mekonomen Vestby. Så da har jeg bestilt tid der i stedet.
Ser ut til at det er litt prøv-og-feil metoden som gjelder for å finne kompetente folk... Rapporterer tilbake hvordan det går, men fram til noen kan bekrefte CX-kompetanse hos Autobjørn er jeg skeptisk til å dra dit.

PS: NAF gikk, under tvil, med på å transportere bilen til Vestby på veihjelp - uten ekstra kostnad. Måtte forklare saken, at bilen var spesiell og at det var dårlig med kompetanse på CX i Oslo.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: anbefalte verksteder for CX

Post by n10516 »

Jeg kan love deg at den kompetansen du vil møte på verkstedet i Vestby er den rette.... Hos Autobjørn er nok kompetansen vekk eller dramatisk redusert, er jeg redd. Det står nok bedre til på Bøhm Auto, om vi skal se på "de store" i Oslo.

Egentlig er det litt viktig om folk melder inn det de opplever på Citroëns merkeverksteder. Det er nyttig for oss alle...


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply