Roberts dobbeltgjenger

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Roberts dobbeltgjenger

Post by Black Lemon »

De fleste av oss kjenner Roberts store engasjement for Citroën og i dag så jeg hans dobbeltgjenger som åpenbart er totalt likegyldig til Citroën. Jeg så jo straks at denne mannen var lavere enn Robert, men likevel kunne han gått for å være dobbeltgjengeren. Han ble imidlertid raskt avslørt da han ikke en gang kastet et blikk på mim blanke, sorte CX GTi Turbo som stod og ventet på rødt lys utenfor KPMG-bygget på Majorstuen.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by citro1cx »

Trodde det var Jon Storløkken jeg så i en Opel for litt siden :o ...pustet lett da jeg forsto at det bare var dobbelsgjengeren :lol:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by jonsto »

:shock: Kunne godt tenkt meg to eller flere av meg, med samme interessen. :wink: :roll:
Mvh
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by Robert »

Black Lemon wrote:Jeg så jo straks at denne mannen var lavere enn Robert, men likevel kunne han gått for å være dobbeltgjengeren. Han ble imidlertid raskt avslørt da han ikke en gang kastet et blikk på mim blanke, sorte CX GTi Turbo som stod og ventet på rødt lys utenfor KPMG-bygget på Majorstuen.
Han har vært til krymping - både fysisk og psykisk. :lol:
Mini-me!!!
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by RolandM »

Robert wrote:
Black Lemon wrote:Jeg så jo straks at denne mannen var lavere enn Robert, men likevel kunne han gått for å være dobbeltgjengeren. Han ble imidlertid raskt avslørt da han ikke en gang kastet et blikk på mim blanke, sorte CX GTi Turbo som stod og ventet på rødt lys utenfor KPMG-bygget på Majorstuen.
Han har vært til krymping - både fysisk og psykisk. :lol:
Mini-me!!!
Er dette fordi du egentlig har en hemmelig drøm om også å kunne sitte noenlunde komfortabelt i baksetet på SM'en, og ikke bare bak rattet? Du og Janet? :D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by Black Lemon »

Dette med dobbeltgjengere er skumle saker. For noen år siden hilste jeg på en mann som jeg trodde var en jeg egentlig bare kjente såvidt. Da jeg noen dager senere så igjen den mannen jeg kjente såvidt, så jeg jo straks at jeg hadde tatt feil den dagen jeg hilste på den ukjnete mannen. Da jeg så noen dager senere igjen traff på den ukjente mannen, tenkte jeg at denne gangen skal jeg ikke hilse, men da hilste han på meg. Altså slik var jeg kommet inn i en felle der jeg hilste på en ukjent mann.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by jonsto »

Black Lemon wrote:Dette med dobbeltgjengere er skumle saker. For noen år siden hilste jeg på en mann som jeg trodde var en jeg egentlig bare kjente såvidt. Da jeg noen dager senere så igjen den mannen jeg kjente såvidt, så jeg jo straks at jeg hadde tatt feil den dagen jeg hilste på den ukjnete mannen. Da jeg så noen dager senere igjen traff på den ukjente mannen, tenkte jeg at denne gangen skal jeg ikke hilse, men da hilste han på meg. Altså slik var jeg kommet inn i en felle der jeg hilste på en ukjent mann.
Men da har du jo all verdens mulighet til å utvide din bekjentskapskrets med 1. :wink: :D
Hilser og snakker med en masse mennesker jeg ikke vet navnet på. :D Har vel noe å gjøre med jobben jeg har hatt.
Mvh
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by Robert »

RolandM wrote:
Er dette fordi du egentlig har en hemmelig drøm om også å kunne sitte noenlunde komfortabelt i baksetet på SM'en, og ikke bare bak rattet? Du og Janet? :D
Neeeei - foretrekker førerstolen igrunn - i de tilfeller hvor man har førerkort i det minste :lol:
marcuss
Posts: 178
Joined: Wed 04 Feb, 2004 10:58
Location: Oslo

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by marcuss »

Robert wrote:Neeeei - foretrekker førerstolen igrunn - i de tilfeller hvor man har førerkort i det minste :lol:
Jeg vet ikke jeg. Har begynt å sette pris på livet i passasjersetet 8)

Som for eksempel hjem fra Fransk bildag på søndag, med en time i kø på motorveien. Det var ganske behagelig å synke ned i de gode CX-setene uten å måtte slite ut kneet med clutching :lol:
Marcus
-----------------
´83 CX 20 Pallas
´74 GSpécial (i små biter)
´09 C3 Picasso
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by Robert »

marcuss wrote:Det var ganske behagelig å synke ned i de gode CX-setene uten å måtte slite ut kneet med clutching :lol:
Humm..
Du sier ikke så mye om forarbeidet, marcuss. Overtalelsesprosess osv.
Hvem er det som tar oppvasken de neste ukene :mrgreen:
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: Roberts dobbeltgjenger

Post by Frank V »

Black Lemon wrote:Dette med dobbeltgjengere er skumle saker. For noen år siden hilste jeg på en mann som jeg trodde var en jeg egentlig bare kjente såvidt. Da jeg noen dager senere så igjen den mannen jeg kjente såvidt, så jeg jo straks at jeg hadde tatt feil den dagen jeg hilste på den ukjnete mannen. Da jeg så noen dager senere igjen traff på den ukjente mannen, tenkte jeg at denne gangen skal jeg ikke hilse, men da hilste han på meg. Altså slik var jeg kommet inn i en felle der jeg hilste på en ukjent mann.
Min barndomskamerat har en Hyundai Sonata fra 90- tallet en gang (nei, han er ikke særlig bilinteressert, men kjører i det minste en Citroën Berlingo som jobbil). Sommeren for to år siden var vi hjemme i vår opprinnelsesbygd i forbindelse med ferien (vi er begge utvandret til hver vår norske "storby"). Som i bygder flest var det egentlig ikke stort annet å finne på enn å kjøre rundt i bil. Vi oppdaget raskt at da vi kjørte rundt i hans vinrøde Hyundai Sonata fikk vi stor oppmerksomhet fra bygdas rånere - alle Volvo 240er, Opel Asconaer og hva det er de har alle sammen, hilste, og kom gjerne kjørende mot oss når vi stod parkert, med tydelig hensikt å skulle ta kontakt. Da de nærmet seg bilen, bråsnudde de alltid og kjørte avgårde. Etter en tid avtok interessen og vi ble bare skulet olmt på da vi kom kjørende.

Vi fant etter hvert ut at det som må være en av de høyst respekterte herrer i bygdas rånermiljø kjørte en helt alminnelig - vinrød 90- talls Hyundai Sonata.

Min kamerat har ikke vist seg i hjembygda med den bilen siden.
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
Post Reply