Heia Norge.

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Heia Norge.

Post by asn »

Jeg tror vi bør sette opp fartsgrensen med minst 20km i 70-80 soner og den må opp 40km i 90-100 sonene.
Folk mister fokus, og kjører ikke bil men sitter der som i en film av Roy Andersson - i en ubevisst, lett surealistisk boble.
Røykende, og dypt konsentrert av samiradio på P2 mens de irriterer seg over han fyren i speilet som vil forbi.
De nøler og knoter, bruker min tid på og vise verden sin egen inkompetanse hva bilkjøring anngår.
Det og ligge og kjører i venstre fil men med en hastighet lavere enn den høyre er i min bok uakseptablet, det frister til tider og gi de ett lite puff i siden så de få se hva konseptet overstyring går ut på.
Når de kommer til en rundkjøring stopper de nesten helt opp, for så vurdere om de skal kjøre eller ei - det samme gjelder flettefelt og akslerasjosfeltene.
er jeg i rett humør tuter jeg på nølere så ofte og lenge jeg kan.
Jeg vet det ikke hjelper og at jeg blir sett på som idioten, men kan jeg påføre de en liiiten smak på adrenalin som får de små hodene til og våkne, vel så er de kanskje fokuserte ett minutt frem i tid.
Med vårt veinett har vi ikke plass til de, da det skaper køer lange som tørketiden i vestlige deler av Afrika!

Det er påfallende hvordan det og krysse Svinesund rettning nordover føles som og bade i sirrup, hver gang.
hvordan Politiet lusker langs veiene for og plukke ut de som skal bidra litt ekstra for og dekke inn utgiftene til trygdede late, uten arbeidsmoral.
Hvordan vi har inkomptente gamle kjærringer som øverste ledrere for samferdsel og hvordan vi blir innbilt vi lever i ett demokrati, der vår øverste leder så til de grader er komfliksky og tafatt.
Hvordan koletivtrafikken som vi alle bør bruke mest mulig, men som mangler kapasitet så til de grader er så dyr at man kjører rimeligere alene i egen bil.
Det må smelle seriøst i Norge før man river nisselua opp fra øynene og ser at noe drastisk må gjøres.
Det kommer ikke til og skje med det første, da vi alle har det såpass bra og egentlig ikke gidder engasjere oss, meg selv inkludert, men jeg liker og svinge sablen, i alle fall om jeg kan sitte godt i stolen og slipper ta noe annsvar selv. Alternativt ville en væpnet revelusjon gjort seg, der vi renset opp i egen rekker - folk med dårlig smak, reaksjonsevene og manglende besluttsomhet ble satt i busser med enveisbilett til Dronning Mauds land.
Keiseren er naken, men ingen gidder si i fra :wink:
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Heia Norge.

Post by jonsto »

Godt å få ut litt frustrasjon, ikke sant. :mrgreen: :mrgreen:
asn
Posts: 43
Joined: Sun 26 Nov, 2006 15:28

Re: Heia Norge.

Post by asn »

jonsto wrote:Godt å få ut litt frustrasjon, ikke sant. :mrgreen: :mrgreen:

Hoho, ja -
kombiner det med hva som var ment som satire og litt harselering for og trekke opp en og annent rettroende :wink:
Tror den kan settes på kontoen for vinterdepresjon.
Men jeg slutter aldrig og forundres hvordan det har seg at vi i Norge aldrig får noe flyt i kjøringen.
love is a delicate spirit that loses its essence under scrutiny - i don´t really care -
http://autoshite.com
Post Reply