Den oppvoksende slekt gir håp...

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by RolandM »

Samtidig som jeg la Langskipet til kai på jobb i dag, kjørte en kollega av meg ut av plassen sammen med sin 16 år gamle datter. Sistnevnte smilte bredt, og etterpå fikk jeg høre hvorfor: "Datteren min syntes du hadde så stilig bil...".

:D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by Black Lemon »

Jeg har også fått hyggelige kommentarer fra unge mennesker og det er alltid hyggelig. Om CX skilte seg ut før i tiden, skiller den seg ikke noe mindre ut i dag. Dagens biler er gjerne noen store kasser med overdrevne proporsjoner - store utvendig og trange innvendig pga. tjukke dører og mye polstring forøvrig, bortsett fra setene som gjerne mangler polstring. De gangene jeg har med barn i CXen får jeg alltid kommentarer om de deilige setene.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by RolandM »

Designmessig var vel CX egentlig minst 20 år forut for sin tid. De siste par årene har jo flere og flere produsenter begynt å lage sedaner og kombikupeer med coupé-look, eksempelvis A5 Sportback, og jeg oppfatter at lekker design blir en viktigere del av totaltproduktets egenskaper. Det er "lov" å kjøre en familiebil som ser ut som en sportsbil. Faktisk er også de originale yttermålene egnet for dagens marked; mens CX var en storbil den gang ville den nå vært en middelklassebil.

Relansering, relansering.... 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by citro1cx »

RolandM wrote:
Relansering, relansering.... 8)
ble den ikke det for noen år siden da? :twisted:

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by Citrusen »

Er det noen bil som er 20år forut nå tro hehe
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by citro1cx »

RolandM wrote:Faktisk er også de originale yttermålene egnet for dagens marked; mens CX var en storbil den gang ville den nå vært en middelklassebil.
Noen har gjort noe med det RolandM, CX kan altså framstå som en stor/lang bil igjen. Flaks for deg RolandM som har både break og BX :lol:

Image

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by citro1cx »

...og er man lei av 2 dørs'n på SMen er det bare å hive over fronten på TRS'n, skrell av de teite bakhjulsdeksla, og vips så har man en grei up-to-date kombi aktig familie bil i passatklassen. :D

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by citro1cx »

Noen har faktisk vært så fremsynt at de har gitt prestigen sin anabole steroider og dermed fått en BMW X5 killer ut av det...fantastisk hvor mye kreativt som gjøres :o :shock:

Image


4 dørs cabriolet er visstnok på vei inn igjen... :roll:

Image


Serie 2 kan nå leveres med større info skjerm enn C6... :D

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by RolandM »

Min gode Hr. Hammer, selv om dette er "Utenomsnakk"-spalten må da dette virkelig være "off topic"???? :twisted:

Dessuten må du ikke si så høyt at C6 har noe til felles med CX, for det vil ikke Citroen høre. De brukte DS som sammenligning i de første annonsene.

Ellers, for å komme nærmere tråden igjen, ble jeg faktisk stoppet på Statoil her om dagen, av en dame som ville fotografere Langskipet. Det var så mange år siden hun hadde sett en slik på veien, og den var så blank og fin... :D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Den oppvoksende slekt gir håp...

Post by citro1cx »

RolandM wrote:Min gode Hr. Hammer, selv om dette er "Utenomsnakk"-spalten må da dette virkelig være "off topic"???? :twisted:
ok, litt over grensen kanskje :lol: , men skal prøve å gjøre det godt igjen. Minegutter er omtrent vokst opp i gamle Citroën og det har vel preget dem en hel del vil jeg tro. De legger i allefall merke til gamle Citroëner og sender meg ofte bilder av biler de har spottet. Her erde på Citroën treff for 3 år siden og har allerede lært seg å prute på prisen for gamle miniatyrcitroëner.

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply