Norsk CX Klubb på Facebook

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by tronde »

givretto wrote:Fortsatt muligheter for å reklamere for CX og resten av Citroënuniverset, samt Norsk CX klubb på Facebook:

http://www.facebook.com/#!/home.php?sk= ... 91183&ap=1

8)
Reklameverdien er kanskje litt begrenset når man må være logget inn for å se den?
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by givretto »

Så meld deg inn da vel! 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by Frank V »

tronde wrote:
givretto wrote:Fortsatt muligheter for å reklamere for CX og resten av Citroënuniverset, samt Norsk CX klubb på Facebook:

http://www.facebook.com/#!/home.php?sk= ... 91183&ap=1

8)
Reklameverdien er kanskje litt begrenset når man må være logget inn for å se den?
Det er riktig det Trond. Man er nødt til å være registrert hos fandenskapet facebook før man kan snoke rundt der.
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by tronde »

givretto wrote:Så meld deg inn da vel! 8)

Hvorfor det?
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by givretto »

Hvorfor ikke? Det koster ikke noe, i motsetning til XM-forumet... :wink: 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by tronde »

givretto wrote:Hvorfor ikke? Det koster ikke noe, i motsetning til XM-forumet... :wink: 8)

I motsetning til Facebook selger ikke XM-forumet deg til andre for å tjene penger...
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by jonsto »

Nå får vi snart datalagringsdirektivet og de høye herrer vil innføre GPS i alle biler så du skal betale for det du kjører og hvor og når du kjører. Å være medlem på Facebook gjør vel ikke hverdagen mere problematisk skulle jeg tro. :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by givretto »

Min intensjon med "Vi som liker Norsk CX Klubb" på Facebook er å forsøke å nå flere mennesker, slik at de får greie på at det finnes diverse Citroënklubber, og kanskje melde seg inn. Kanskje flere vil bli interessert i merket og eller flere av modellene. Dette er vel en vinn vinn situasjon for alle parter... eller kanskje tar jeg feil? Og er det ikke noe som heter at all reklame er god reklame? 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by tronde »

givretto wrote:Og er det ikke noe som heter at all reklame er god reklame? 8)

Det var det med synligheten, da. Det finnes dem som klarer å ha reklamesider på FB som kan leses uten innlogging...

F.eks. denne http://www.facebook.com/group.php?gid=367750657060
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by givretto »

Ja, noen er flinkere på data enn andre... Men, uansett, hvor er det du vil hen med den kveruleringa di? Begynner å bli lei den nå, dette er da ingenting å diskutere, egentlig? Synlig eller ei, det er da flere medlemmer på min Facebook-side, ennå XM-klubben har holdt på lenger... 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by jonsto »

Jeg synes Facebook siden er helt OK. Og de som er så livredde for å opprette en profil og logge seg på får vi vel gi blaffen i. Synes det ligner på å se spøkelser ved høylys dag.
Mvh
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by tronde »

jonsto wrote:Jeg synes Facebook siden er helt OK. Og de som er så livredde for å opprette en profil og logge seg på får vi vel gi blaffen i. Synes det ligner på å se spøkelser ved høylys dag.
Mvh

For meg dreier det seg ikke om hverken livredd eller spøkelser. Det dreier seg om å bestemme om noen skal få tjene penger på meg, eller ikke.


Nå er ikke det derfor jeg i utgangspunktet svarte på Givrettos innlegg. Han ønsket at flere skulle se reklame for CX-klubben, og da sa jeg at det kunne være en ide med en åpen profil, slik at flest mulig faktisk får se det de glade CX-entusisatene har å si. Profiler som ikke er åpne, er heller ikke synlige via nettsøk.
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by givretto »

Tror ikke det er så mye å tjene når medlemstallet er det det er... :wink:

Såvidt jeg skjønner, er det nok informasjon på Facebookprofilen når jeg søker (fra Facebook) CX, Norsk CX Klubb, eller Vi som liker Norsk CX Klubb... Det er til og med muligheter for å bli medlem, for den som ønsker det, det er hverken vanskelig eller dyrt... :mrgreen:

Men du mente kanskje nettsøk generelt?

Et par ting til: Den profilen jeg har lagt ut, er ikke CX-klubbens offisielle, jeg overlater til klubben selv å opprette en lignende profil på Facebook, slik XM-klubben har gjort. Og siden profilen/gruppen nå engang er slik den er, har jeg valgt lukket gruppe fremfor åpen, i håp om at flere skal melde seg inn (for å få lest det som ligger der), noe de ikke hadde behøvd med åpen gruppe. Regner med at det er samme grunn som hr. Vindsetmo har for sin LHM-kaffe-gruppe...(?)

8)
Last edited by givretto on Mon 21 Feb, 2011 16:40, edited 1 time in total.
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by pigland »

Sjekk disse argumentene fra en oppegående teknologiker hvis du vil holde deg unna FB-konto:
http://www.aftenposten.no/forbruker/dig ... 997786.ece

Og selv om Jonsto overdriver en smule med spøkelser og direktiver, så er det ikke bare tull.

Skriver noen på FB at "Jeg kjørte i 190 med min CX Turbo 2 ved Gardermoen", så er det ikke utenkelig at man kan havne i klammeri med loven. I grovere sammenheng så bruker politiet facebook: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=568072

Men kos dere på FB da :)
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Norsk CX Klubb på Facebook

Post by givretto »

Ja... Nå er jeg ikke akkurat redd for at folk vet hvem jeg er, bor og hvem familie og vennene mine er...

Ikke behøver jeg å skrive om andre avslørende ting som purken/skattemyndigheten eller fanden vet hvem kan få tak i heller...

8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Post Reply