Tapte Churchill likevel?

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Tapte Churchill likevel?

Post by Black Lemon »

Etter noen dager i London der jeg ikke hadde vært på rundt 20 år, må jeg rett og slett spørre meg selv om ikke Churchill likevel tapte "the battle of Britain". Det er kanskje sterkt sagt, men når London så og si oversvømmes av S-klasser, må man jo kunne hevde at byen er inntatt av de høye herrer fra Stuttgart. Den ene RR'en vi så, var et BMW-produkt. Ellers kan vi oppsummere;

P5: 0
P6: 0
SD1: 0

og kanskje ikke så overraskende;

C6: 0
XM: 0
CX: 0

men en enslig C4 Picasso så vi. Ellers er det eneste i bilbildet som minner om London de tradisjonelle London-taxiene. Nå man sitter i disse, blir man jo også minnet på hvorfor det gikk som det gikk med engelsk bilindustri. Skranglekasser med elendig fjæring slår fast en gang for alle at dette er og blir "British Elende". I grunnen synd, for formen er jo egentlig ideell for formålet.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Tapte Churchill likevel?

Post by jonsto »

Som en kompis sa en gang: Det Tyskerne ikke klarte under krigen har de nå klart ved hjelp av EU og hjernevaskede motorjournalister. :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Tapte Churchill likevel?

Post by mads »

En uke i Berlin ga 1 BX, 1 XM, begge hvite, 4 Xantia og en neve 2CV'er, bl.a en tidlig (50-tall?) 2CV-vare i galopp i mørket bak rådhuset :) Ellers ymse Mondeo-lignende C-biler, en og annen C4 grand Picasso. Så litt infiltrasjon finnes... En RO80 og en 3.0CSI lyste opp, ellers like trist samling øser som her, trist, trist...
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Tapte Churchill likevel?

Post by jonsto »

Har fått en ny sommernabo som er fra Tyskland. Han snakker (og skriver) veldig bra Norsk. Han hjelper meg med noen undersøkelser i Tyskland. (Se en annen tråd). Hvordan jeg kom i kontakt med ham? Jo, han kom opp på plassen nedenfor huset fordi det sto så mange CXer der. Han hadde hatt CX, og har i dag 2 stk. Xantia. Så Citroën er kontaktskapende. :wink: :D
Mvh
Post Reply