CX-5

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

CX-5

Post by hl »

Kanskje snart på tide å skifta ut den gamle CX'en til CX-5? :wink:

http://www.dinside.no/871821/mazda-skya ... lover-godt
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX-5

Post by jonsto »

hl wrote:Kanskje snart på tide å skifta ut den gamle CX'en til CX-5? :wink:

http://www.dinside.no/871821/mazda-skya ... lover-godt
Kommer ikke på tale så lenge de bruker 12mm hode på boltene. ;-9
Mvh
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: CX-5

Post by Black Lemon »

Det begynner å bli skummelt for de av oss som ikke er overbegeistret for dielsemotorer og skulle tenkte nytt etter en CX GTi turbo. Hadde jeg kjørt lange distanser på landeveien og f.eks. vært selger, ville jeg nok valgt diesel uten tvil, men jeg orker bare ikke dieselknatring i tillegg til at jeg vet at jeg spyr ut en masse sotpartikler og nirtrøse gasser. Hver gang jeg hører en BMW eller Alfa Romeo knatre forbi meg på sykkelen, får jeg vondt i hjertet. At folk kan kjøpe BMW og Alfa Romeo med dieselmotor, er for meg helt utrolig. Ingen lager vel bedre bensinmotorer enn BMW og Alfa Romeo.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX-5

Post by rundgren »

Black Lemon wrote:Det begynner å bli skummelt for de av oss som ikke er overbegeistret for dielsemotorer og skulle tenkte nytt etter en CX GTi turbo. Hadde jeg kjørt lange distanser på landeveien og f.eks. vært selger, ville jeg nok valgt diesel uten tvil, men jeg orker bare ikke dieselknatring i tillegg til at jeg vet at jeg spyr ut en masse sotpartikler og nirtrøse gasser. Hver gang jeg hører en BMW eller Alfa Romeo knatre forbi meg på sykkelen, får jeg vondt i hjertet. At folk kan kjøpe BMW og Alfa Romeo med dieselmotor, er for meg helt utrolig. Ingen lager vel bedre bensinmotorer enn BMW og Alfa Romeo.
Forhåpentligvis får vi EU-politikk på at avgifter skal baseres på energinnhold og ikke volumet av drivstoffet, så får vi slutt på denne diesel-subsidieringa og bensin vil få sin renessanse. Er jo helt sprøtt at 3/4 av nybilsalget er diesel..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: CX-5

Post by gopp »

Black Lemon wrote:At folk kan kjøpe BMW og Alfa Romeo med dieselmotor, er for meg helt utrolig. Ingen lager vel bedre bensinmotorer enn BMW og Alfa Romeo.
Alfa Romeo har nå en 1750 TBI (Turbo Benzina) som yter mer (200 HK), har høyere dreiemoment (ved lavere turtall) og forurenser mindre enn tilsvarende 1,9 turbo diesel. At man slipper mye av de lokale utslippene som en diesel forårsaker er også en fordel. Motoren veier også mindre enn dieselversjonen, men det lave utslippet har en kjedelig bi-effekt, bensinmotoren har veldig lik momentkurve som en diesel. Det betyr at man kan se langt etter en hissig turtallsmaskin som italienerne er kjent for, i alle fall i standardutgaven.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply