Rette ut bulk

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Rette ut bulk

Post by gsak »

Hei og hå

er det mye erfaringer med å rette ut bulker og skader her inne?
Da jeg skiftet regreim ble det nemlig en liten bulk i forskjermen, på størrelse med en knyttneve( :roll: )
Enten finner jeg ny skjerm i samme farve, ellers prøver jeg å rette den ut, grunnen til at jeg heller vil ha ny skjerm er at jeg ikke kan tenke meg det blir særlig strøkent, skal være vanskelig å få til akkurat samme krumming som det var opprinnelig vil jeg tro?

Men jeg har hørt noe om å bruke hårfønere og varmepistoler?
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Rette ut bulk

Post by tronde »

gsak wrote:Hei og hå

er det mye erfaringer med å rette ut bulker og skader her inne?
Da jeg skiftet regreim ble det nemlig en liten bulk i forskjermen, på størrelse med en knyttneve( :roll: )
Enten finner jeg ny skjerm i samme farve, ellers prøver jeg å rette den ut, grunnen til at jeg heller vil ha ny skjerm er at jeg ikke kan tenke meg det blir særlig strøkent, skal være vanskelig å få til akkurat samme krumming som det var opprinnelig vil jeg tro?

Men jeg har hørt noe om å bruke hårfønere og varmepistoler?

Hør med noen av dem som driver med "smart repair" før du gjør noe selv. Nordic dent er en aktør blant flere.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Rette ut bulk

Post by jonsto »

tronde wrote: Hør med noen av dem som driver med "smart repair" før du gjør noe selv. Nordic dent er en aktør blant flere.
Tror jeg er en god ide. Det er for øverig flere måter å rette små bulker uten å skade lakken. Men det er en fordel å komme til på innsiden, og det kan by på problemer på CX framskjermene.
Men du bør absolutt rette skjermen på "vanelig" måte før du begynner å skifte. Framskjermene på CXen er jo sveiset så det holder. Det gjør det vanskelig og arbeidsomt å både ta av en brukt skjerm pent og å få den på uten skarammer og sår. (Sier ikke at det ikke går). Så er redd for at lakering blir nødvendig i alle fall, og da er det bedre for bilen å rette.
Men hør på rådet til Trond først.
(Du lurte på erfaring med å rette bulker. Har 8 år på karrosseriverksted. Men det er over 20 år siden. ;-) )
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Rette ut bulk

Post by RolandM »

Obs Jon: Ut fra en annen tråd av gsak er det vel mest sannsynlig at dette er en BX-skjerm. Og den er vel skrudd?
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Rette ut bulk

Post by jonsto »

RolandM wrote:Obs Jon: Ut fra en annen tråd av gsak er det vel mest sannsynlig at dette er en BX-skjerm. Og den er vel skrudd?
OK. Ser det står BX under nå ja. Men du vet Roland, for å få meg til å skjønne at det handler om noe annet enn CX så bør en bruke STORE og halvfete bokstaver. :wink: Spesielt når det står under en annen rubrikk enn BX. :D :mrgreen: :mrgreen:
Mvh
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Rette ut bulk

Post by tronde »

jonsto wrote:Spesielt når det står under en annen rubrikk enn BX. :D :mrgreen: :mrgreen:
Mvh

Utenomsnakk heter rubrikken. På CX-forumet. :D :wink:
Post Reply