Hjelp trengs til Citrophile!

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Hjelp trengs til Citrophile!

Post by rundgren »

Hei folkens.

I kjent stil er det nå hele fem dager til deadline og vi har igrunn ikke noe stoff til blekka.
Håper derfor noen her kan komme med artikler, innspill, idéer eller bilder (vi trenger masse gode bilder, har du tatt sjøl er det best, har du link til bilder det er mulig å få tillatelse til å bruke er det også bra.)

Alt er velkomment!

Skriv her, eller send PM til meg.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Hjelp trengs til Citrophile!

Post by rundgren »

Glemte å nevne: Denne gangen er det CX-klubbens tur til å stille med forsidebilde og bakgrunnsbilde side 2-3.
Nå har dere altså sjanse til å få forsida på Citrophile! Ta kontakt hvis dere har bilder som egner seg.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
fido
Posts: 74
Joined: Thu 16 Jun, 2005 18:50
Location: Lambertseter, Oslo, Norway
Contact:

Re: Hjelp trengs til Citrophile!

Post by fido »

...og "egner seg" vil da altså si at det gjerne er et bilde "litt utenom det vanlige", samt at det må ha høy oppløsning (litt større enn A4 i trykk-kvalitet), og det bør aller helst være tatt med kameraet på høykant ("portrett"), ellers blir det så vanskelig å klippe det til for å få det til å passe.. :)
Morten
'07 C5 II Break
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'72 GS 1015
'71 Ami8-prosjekt
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Hjelp trengs til Citrophile!

Post by rundgren »

fido wrote:...og "egner seg" vil da altså si at det gjerne er et bilde "litt utenom det vanlige", samt at det må ha høy oppløsning (litt større enn A4 i trykk-kvalitet), og det bør aller helst være tatt med kameraet på høykant ("portrett"), ellers blir det så vanskelig å klippe det til for å få det til å passe.. :)
Bra med tips, ja. Spesielt forsidebildet må være av høy kvalitet, og helst "portrett" ja. Selv om det kan gå an å klippe ut hvis kvaliteten er god nok i utgangspunktet.
Bakgrunnsbilde side 2-3 bør vel være i "landskap", litt mindre nøye med bildekvalitet her tipper jeg..

Si fra hvis dere har noe, alt kommer til nytte, om ikke denne gang så sikkert ved en annen anledning i bladet.. Mail gjerne direkte til cx.citrophile@gmail.com
Last edited by rundgren on Sun 12 Feb, 2012 18:16, edited 1 time in total.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
fido
Posts: 74
Joined: Thu 16 Jun, 2005 18:50
Location: Lambertseter, Oslo, Norway
Contact:

Re: Hjelp trengs til Citrophile!

Post by fido »

Ja, jeg glemte å nevne at det var forsiden jeg tenkte på :oops:

Riktig at det går an å klippe i et landskapsbilde, men på de fleste bildene jeg har forsøkt å få til å passe innebærer det at man bare får med ca halve bilen, fordi det ikke finnes nok himmel øverst på bildet til at man greier å fylle siden.
Morten
'07 C5 II Break
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'72 GS 1015
'71 Ami8-prosjekt
Post Reply