CX1/SM til filminspilling

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

CX1/SM til filminspilling

Post by mads »

Under litt e-post jeg fikk med spørsmål om hjelp til å finne bil til en filminspilling. Noen som vet om noe eller har tips så ta kontakt med vedkommende:

From: Irena Prskalo <prskaloi@gmail.com>
----------------------------------------
Hei Mads,

jeg er en filmstudent og stor Citroën beundrer. Neste uke, fredag 04.05., har jeg regi på en scene fra "Eyes wide shut" av Stanley Kubrick som vi(fotografene og jeg) skal filme på Ekeberg. Jeg trenger en Citroen i CX serie 1 eller Citroen SM til denne scenen, noe jeg håper du kan hjelpe meg med å finne. Kjenner du noen vi kan låne/leie bilen av for en dag, en bil vi tenker å forevige i en visuell, intelligent og utrolig spennende scene fra filmhistorien.

Jeg takker på forhånd og håper på et positivt svar.

Med vennlig hilsen

Irena Prskalo
Film og TV, Nordisk Institutt for Scene og Studio
Kontakt: 980 111 89

ps. hvis det er av interesse, kan vi sende en link fra våre tidligere produksjoner.


Og litt mer detaljer om hva og hvordan:

Vi skal ut på locationscout og finne en fin utsikt på Ekeberg. Scenen starter i solnedgangen, et ektepar går mot bilen, setter
seg inn for å nyte utsikten og begynner å diskutere en sak. Mesteparten av scenen foregår i bilen. Vi har kun en kjøring og det er når ekteparet skal dra. Scenen er filmet i en mastershot, forfra. Kjøring tenker vi å gjøre i en mer øde vei. Det er den foreløpige planen og det blir minimalt med kjøring. Eieren av Citroën bilen kan gi oss noen instruksjoner og jeg kan ta med min venn Egil som eier en Citroën CX serie 1, men den er dessverre i Larvik og trenger en liten oppliving. Og så er det meg, en god sjåfør, har jeg hørt. :) Hvis eieren har lyst til å være med på filminnspilling er det ok for oss.
Post Reply