Bytte tenningslås

Generelt prat/spørsmål/svar.

Moderator: moderator

Post Reply
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Bytte tenningslås

Post by Kristian N »

Hei.
Dette gjelder Opel Corsa B 1999 aut
.
Har gått til innkjøp av tenningslås, men sliter med bytte. Det sitter startsperre på tenningslåsen og hvordan kommer jeg nå videre?
Normalt burde bytte gå greit, med nøkkel i låsen og satt i riktig posisjon, men nei......
Har også demontert deksler etc.

Noen med gode tips? Selv om det ikke er Citroen (blir vel å banne i kirken, men......)
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Bytte tenningslås

Post by n10516 »

Hei Kristian!

Dette løser du meget enkelt 8) :

Kjør til Stokstad AS, sett fra deg bilen der :D . De tar seg av alle slike problemer på en effektiv og god måte, slike biler blir sååå fine etter behandlingen, kort og godt ugjenkjennelige.... :shock: 8) :D :mrgreen: Bestill så en taxi og kjør til f. eks. Autobjørn, finn deg en egnet Citroën :D :D i bruktbilavdelingen som har skikkelig fjæring, kjør glad og fornøyd derfra. Da har du sikkert også fått en OK tenninsglås... Jeg er helt sikker på at du får noen kroner hos Stokstad også....

Dette er mitt helt klare tips... :D

Ikke godt nok :lol: ? Kjør til et Opel verksted og gi dem en bunke tusenlapper :x :P , slike biler har jeg bare sett på avstand... (OK, jeg kom til LHM-kaffe i en ristebil, så jeg kan gi meg selv det samme rådet.... :D )

Håper det løser seg - at noen andre her gir dårligere råd :wink: ... Ha ellers en fantastisk ferie :D ! Vi sees på en LHM kaffe! :D


Med hilsen

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Kristian N
Posts: 60
Joined: Mon 26 Apr, 2010 18:07
Location: 3208 Sandefjord

Re: Bytte tenningslås

Post by Kristian N »

n10516 wrote:Hei Kristian!

Dette løser du meget enkelt 8) :

Kjør til Stokstad AS, sett fra deg bilen der :D . De tar seg av alle slike problemer på en effektiv og god måte, slike biler blir sååå fine etter behandlingen, kort og godt ugjenkjennelige.... :shock: 8) :D :mrgreen: Bestill så en taxi og kjør til f. eks. Autobjørn, finn deg en egnet Citroën :D :D i bruktbilavdelingen som har skikkelig fjæring, kjør glad og fornøyd derfra. Da har du sikkert også fått en OK tenninsglås... Jeg er helt sikker på at du får noen kroner hos Stokstad også....

Dette er mitt helt klare tips... :D

Ikke godt nok :lol: ? Kjør til et Opel verksted og gi dem en bunke tusenlapper :x :P , slike biler har jeg bare sett på avstand... (OK, jeg kom til LHM-kaffe i en ristebil, så jeg kan gi meg selv det samme rådet.... :D )

Håper det løser seg - at noen andre her gir dårligere råd :wink: ... Ha ellers en fantastisk ferie :D ! Vi sees på en LHM kaffe! :D


Med hilsen

Vidar
Hei Vidar.
Jada, jada, men kan ikke bare kjøre bilen til blåkopien av Stokstad as. Datteren vil jo ha bilen, hun takket ja da jeg spurte om hun ville ha denne bilen da.
Den andre datteren fikk jo en Xantia 2.0 aut og hadde den i et par år.
Nok om det....... det var heller spørsmålet om noen visste litt om bytte av tenningslås på denne bilen av unevelig merke.
Må jo prøve å hjelpe til så godt man kan, og det er jo alltid noen lureri med bytte av denne tingen......

Men uansett, god ferie Vidar, vi møtes på LHM kaffe til høsten i ristebiler :!: (jobber med å finne bx relaterte artikler.....)
Kristian N :mrgreen:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Bytte tenningslås

Post by n10516 »

Hei igjen, Kristian!

Og jeg som syntes jeg hadde funnet en kort og godt fantastisk løsning på dine problemer.... :D Du må unnskylde det ble kort og godt for fristende! :oops: :)

Håper noen andre her på forumet kan hjelpe deg. Det finnes jo noen som kan noe om ristebiler her, kanskje også Opel....

Ja, jeg skal prøve å nyte ferien... Tror det blir en tur sydover i august, dette holder ikke!


Med hilsen


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply